חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מצבה ומשפחה

מאת: הארי בראוןיהדות17/08/2010757 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יחד.
כאשר מגיע הזמן להציב מצבה על קברו של המת יש לעשות זאת בתבונה ומתוך שיקול דעת. המצבה היא חלק חשוב בהנצחת המת: צורתה, החומר שממנו היא תעשה והכיתוב שיופיע עליה. לא אחת מתגלעים מסביב לתכנון המצבה חילוקי דעות קשים בין בני המשפחה. לבני משפחה שונים יש לעיתים דעות שונות על הצורה הראויה למצבה והדבר גורם לחיכוכים כואבים. תכנון המצבה, מאידך גיסא, יכול להיות למעשה תהליך מאחד ומנחם. משפחות עשויות לגלות שדרך התכנון של מראה המצבה והכיתוב שיופיע עליה הן עוברות תהליך מלכד שבו המשפחה מתאחדת מסביב לזכרו של המת. האבל הוא זמן לא קל לאיש וכל אחד מהאבלים צריך עזרה על-מנת שלא יוותר לבד בזמנים קשים אלו. המצבה והתכנון שלה יכולים להוות עוגן שמחזיק את האבלים יחדיו או מדורה שמביבה הם מתקבצים ומחזקים זה את זה. כמו האבן שממנה עשויה המצבה יכולה המשפחה להרגיש את החוזק שלה בזמנים הקשים.
לזכור.
תכנון המצבה הוא תהליך שבו אפשר לבחון את חייו של המת ולהחליט כיצד ניתן להנציח אותם בצורה הטובה ביותר. כל בן משפחה יכול לבוא עם הזיכרונות שלו והסיפורים שלו על הנפטר. מתוך דו שיח והקשבה, בני המשפחה יכולים לאסוף את רסיסי החיים והזיכרונות ולהרכיב את סיפור חייו של הנפטר. מתוך הבנת חייו יהיה קל יותר לבחור את הכתובת המתאימה שתמצה היטב את מה שהנפטר השאיר מאחור אצל קרובי משפחתו. גם חברים של המת יכולים להשתתף בתהליך של תכנון המצבה ולתרום מהקשרים שהיו להם עם המת זוויות ראייה שאולי לא ידועות או לא מוכרות לבני המשפחה. תהליך שיעשה ברגישות ושבו ישולבו עד כמה שניתן הקרובים והידידים יבטיח תוצאה שתהווה כבוד לנפטר – מצבה שבתכנונה השתתפו כל בני המשפחה ושדרך התכנון שלה והכנתה הם למדו להכיר טוב יותר לא רק את הנפטר אלא גם זה את זה.
המצבה אינה רק אבן. היא יכולה גם להיות רגע בזמן שבו המשפחה מתאחדת מסביב לזיכרון של הנפטר כדי לעמול ביחד על ההנצחה שלה הוא ראוי. מצבה שכזו יכולה לסייע ברגעים הקשים שבהם הצער והכאב מורגשים יותר מכול.

 



תגיות המאמר: מצבה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הארי בראון

מאת: הארי בראוןבריאות הנפש01/04/121110 צפיות
בשביל לטפל בנושא של דיכאון חשוב להכיר את התופעה ואת הסימפטומים שלה..

מאת: הארי בראוןבריאות השן21/03/121129 צפיות
הזנחת הפה יכולה לגרור בעיות קשות בשיניים והוצאות כספיות כבדות לצורך הטיפול בפה...

מאת: הארי בראוןהפרעות קשב וריכוז14/02/121382 צפיות
אנשים הסובלים מנושא של הפרעות קשב וריכוז ומתכוונים לצרוך ריטלין, לא תמיד מודעים לתופעות הלוואי של התרופה.

מאת: הארי בראוןבתי מלון01/12/111118 צפיות
להתכונן לחופשה באחד מאותם מלונות בים המלח, יכול להיות הליך לא פשוט, אבל בסופו מסתתרת חופשה כיפית במיוחד.

מאת: הארי בראוןבתי מלון29/11/111094 צפיות
בין כל אותם מלונות בטבריה, תוכלו גם למצוא בתי מלון המציעים רמת אירוח של הכול כלול..

מאת: הארי בראוןבתי מלון27/11/111081 צפיות
מלונות באילת הם מתכון לחופשה ישראלית אמיתית מהנה וכייפית...

מאת: הארי בראוןיהדות10/01/111666 צפיות
משפחות רבות מחפשות את המשמעות כאשר הן ניצבות מול ההודעה בדבר מותו של בן משפחה קרוב. קבורה חילונית יכולה לתת את הבסיס שעליו תושתת המשמעות.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103171 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195603 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195669 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195687 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195643 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195670 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195664 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica