חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיצה – מאיטליה לניו יורק ושיקגו

מאת: דומינוסעסקי מזון22/08/20101563 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיצה היא אמנם מאכל איטלקי מסורתי, אבל הגרסה המוכרת לרובנו והנפוצה ברחבי העולם היא הגרסה האמריקנית של הפיצה שהובאה לשם על ידי מהגרים מאיטליה בראשית המאה העשרים.

ישנו מגוון רב של מתכונים לפיצה  המשתנים גם לפי סוג הבצק והעובי שלו וגם לפי הרוטב והתוספות. בגרסה האיטלקית המסורתית מתכון לבצק פיצה מורכב מקמח דורום, שמרים ומיום – זה הכל. את הבצק לשים ומרדדים ביד ואופים לזמן קצר בתנור חם מאד. התוצאה היא פיצה עם בצק דק ופריך.

הגרסה הנפוצה ביותר באיטליה היא פיצה מרגריטה – רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ובזיליקום. בין המגוון הרחב של מתכונים לפיצה באיטליה ראוי לציין במיוחד את הפיצה הלבנה. הפיצה הלבנה עשויה פשוט ללא רוטב עגבניות אשר לרוב מוחלף ברוטב שמנת.

כשהמהגרים האיטלקים הביאו את הפיצה איתם לארצות הברית נוספו לפחות עוד שתי גרסאות למאגר הנרחב של מתכונים לפיצה. גרסה אחת היא הפיצה הניו יורקית – מתכון לבצק פיצה אשר דומה לגרסה האיטלקית המסורתית, אם כי עבה מעט יותר. הגרסה הזו היא הראשונה שנחתכה למשולשים וכאן גם הוסיפו לפיצה כמה מהתוספות האהובות ביותר כמו נקניק ואנשובי. יש מי שאומרים שסוד הטעם של הפיצה הניו יורקית הוא במים של העיר.

גרסה אמריקנית נוספת, שזכתה לפחות פופולריות מחוץ לארה"ב בהשוואה לפיצה הניו יורקית, היא הפיצה פאי של שיקגו. כאן מדובר על מתכון לבצק פיצה מעט שונה – חוץ מהקמח, המים והשמרים מוסיפים מעט שמן וקמח תירס. הפיצה בנוסח שיקגו נאפית בתוך תבנית עגולה, בדומה לעוגה והיא יוצאת עבה במיוחד. את הבצק אופים תחילה ללא התוספות מה שמעניק לו גמישות רבה יותר. נוסח זה של פיצה פותח בשיקגו בראשית שנות ה-40 של המאה ה-20.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דומינוס

מאת: דומינוסמתכוני מאפים19/08/108538 צפיות
פיצה היא אחד מהמאכלים הפופולריים ביותר. הפיצה שהחלה את דרכה כמאכל איטלקי מסורתי עברה שינויים כשהגיע לארצות הברית יחד עם המהגרים האיטלקים והתגלגה לגרסה המוכרת לנו כיום.

מאת: דומינוסמתכונים ואוכל - כללי01/08/101283 צפיות
אם מתאים לכם למצוא פיצריה טעימה וטעימה שמוכרת פיצה משלוחים הם חלק בלתי-נפרד מהעניין. בכל מה שקשור לעניין טעים כמו פיצה משלוחים הם אחד הדברים החשובים ביותר: האם משלוח הפיצה מגיע בזמן? האם השליח מאחר או מגיע בול בזמן שהובטח לכם? האם אתם בוחרים ברשת מזון אמינה, איכותית וטעימה כמו דומינוס או בפיצריה שכונתית קטנה? לפני שאתם מזמינים פיצה משלוחים – כדאי לזכור – הם הדבר שיכול לעשות את ההבדל בין פיצה חמה וטעימה ובין פיצה קרה ומאכזבת.

מאת: דומינוסמתכונים ואוכל - כללי28/07/101168 צפיות
מתחשק לכם לאכול פיצה? רוצים לבלות את הערב מול הטלוויזיה עם מגש פיצה טעים? בא לכם להתפנן מול המחשב עם פינוק קרם בוואריה או מוס שוקולד? כשאתם מזמינים פיצה - כדאי לכם לחשוב איזו פיצה תגיע הכי מהר, בלי שתצטרכו לקבל פיצוי מהשליח על כך שהגיעה אליכם פיצה קרה או פושרת. משלוחי פיצה הם חלק מהטעם.

מאמרים נוספים בנושא עסקי מזון

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213707 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214109 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205575 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: רועי כץעסקי מזון16/12/1810635 צפיות
מעוניינים באוכל מוכן לשבת? מתגעגעים לטעמים של בית? את ארוחת השבת הקרובה שלכם כבר תרכיבו מאוכל ביתי מוכן, טעים להפליא, אוכל עם טעם של בית. את התחושה החמימה הממלאת את הלב עם כל ביס בארוחה המתבססת על אוכל ביתי קשה לתאר במילים. גם כאשר ישנן עשרות מסעדות גורמה המציעות מנות מודרנית מעוצבות, רוב האנשים עדיין מתגעגעים יותר מכל לאוכל של בית כי אחרי הכל מאין כמו אוכל של בית.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183367 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173163 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: שרון צרפתיעסקי מזון13/08/173528 צפיות
בהחלט לא חייבים לצאת מן הבית כדי לקבל ארוחה שהיא גורמה, ובדיוק לפי הטעם האישי של הסועדים. בלי לקום מהכסא, בלי לאחר, בלי לחכות למלצרית ועם כל הפרטיות של הבית האישי של כל אחד ואחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica