חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבוא לחקירות פרטיות

מאת: good-investigationsצדק חברתי23/08/20101184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוקרים ובלשים פרטיים נוקטים בשיטות וטכניקות שונות במטרה לאמת אולהפריך את העובדות בתיקי חקירה שונים. למטרת עריכת החקירות הפרטיות החוקריםעושים שימוש בשיטות רבות לשמל מעקבים. תצפיות, תשאולים וחיפושים אחר מאגרימידע אנושיים. לצורך אימות העובדות כמו מקום העבודה של אובייקט החקירה,משכורתו וכד' הם עשויים לבצע שיחות טלפון ולהגיע למקום העבודה של הנחקר.

בתיקי חקירה אחרים, במיוחד בכאלה בהם מעורבים אנשים שנעלמו/ברחו וישלעשות חקירות רקע, חוקר פרטי יראיין אנשים שונים על מנת לקבל אינפורמציהרבה ככל האפשר על אובייקט החקירה. ישנם סוגי חקירות בהם חוקרים פרטייםמסייעים לעורכי דין, לעסקים פרטיים וממשלתיים וללקוחות פרטיים, על ידי מתןמידע פיננסי, כלכלי, ועזרה בבעיות אישיות שונות כמו תיקי גירושין, חשיפתבגידות ועוד.

חוקרים פרטיים מציעים שרותים שונים שכוללים, בין היתר, שירותי הגנה עלבעלי עסקים, חקירות רקע לפני קבלת עובד לעבודה, חקירות כלכליות, מתן שירותיבדיקת פוליגרף לצורך מיון עובדים, איתור מפירי זכויות יוצרים, חקירות טוהרמידות, חקירות מרמה ופלילים ועוד. כמו כן הם נותנים סיוע בתיקי חקירות בהןמעורבים נפגעי תאונות דרכים או תאונות עבודה, וחקירות מרמה בתחום הביטוח.

חלק מן החוקרים הפרטיים מומחה בעריכת מעקבים ותצפיות. הם מסוגלים לעשותתצפית על שטח מסוים ממקום ניטרלי תוך שהם נטמעים בסביבת המגורים, או מתוךכלי תחבורה המיועד לעשיית תצפיות ארוכות.

חוקרים עושים תצפיות שלפעמים נמשכות זמן רב ומתעדים אותן בסרטי וידאו,בתמונות ובאמצעים מתוחכמים נוספים בהתאם לחוקי המדינה בה הם פועלים, עדשהראיה לה הם זקוקים מושגת.

חוקר פרטי יכול לעשות איתור מידע ברשת האינטרנט ולעבוד עם מאגרי מידעחוקיים. מאגרים אלו עוזרים לחוקרים להשיג מידע רב וחוקי אודות נחקרים באופןמהיר יחסית. מאגרי מידע רבים פתוחים בארצות הברית ובמדינות נוספות עבורחוקרים פרטיים שיודעים לערוך בהם חיפוש חכם למען לקוחותיהם.

המטלות של חוקר פרטי תלויות בדרך כלל בדרישות הלקוח. במקרים של מעסיקיםשחושדים בגניבות עובדים, חוקרים פרטיים עשויים לעשות עבודת חקירה סמויה תחתכיסוי כדי למצוא את הגורמים האחראיים לגניבות, ולתעד את מה שמצאו לצורךהצגת הראיות בבית המשפט. בתיקי היעדרות מהעבודה וקבלת פיצויים מחברותהביטוח, חוקרים פרטיים יעשו תצפיות ומעקבים שייארכו לפעמים זמן ארוך לצורךאימות מצבו הבריאותי של נחקר. יש חשיבות רבה שהחוקר הפרטי יתעד אתממצאיו בסרט וידאו ובתמונות.

חוקרים ובלשים פרטיים שעובדים עבור מרכזי קניות, קניונים, מלונות וכו',עושים חלק ניכר מעבודת החקירה בצורה סמויה. במסגרת תפקידם הם אחראים למניעתגניבות ולהגנה על רכוש בית העסק בו הם עובדים. הם מונעים גניבות על ידיכייסים, ספקים, ואפילו עובדים של בית העסק.

שעות העבודה של חוקרים פרטיים הן לא רגילות בעיקר בגלל הצורך לבצעתצפיות ומעקבים ולפגוש אנשים, נחקרים ומקורות מודיעיניים לצורך חקירה וקבלתמידע. פגישות אלו נערכות לעתים בשעות בלתי רגילות. עבודה בשעות הלילההמאוחרות, בשעות הבוקר המוקדמות ובסופי שבוע היא דבר רגיל בהחלט עבור חוקרפרטי ובייחוד עבור זה שמתמחה בתחום המעקבים והתצפיות.

כשחוקר פרטי עובד על חקירה פרטית, סביבת עבודתו עשויה להשתנות, מבתי מלון מפוארים לבארים אפלים, מאזור עירוני לכפרי וכד'.

חוקרים פרטיים עובדים על פי רוב בשעת ביצוע מעקבים בצוותים של שנירכבים ומעלה, על מנת להימנע מגילוי על ידי הנעקב. כך ניתן לשנות כלי תחבורהמהר ולבצע תחלופה בין החוקרים העוקבים אחר האובייקט באופן רגלי וכד'.

 



תגיות המאמר: מעקב, חקירה, בלש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.good-investigations.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת good-investigations

מאת: good-investigationsחברה ומדינה - כללי25/10/10965 צפיות
בדמיוננו נחרטה דמות החוקר הפרטי ההוליוודי, גבר בעומדו בחשכה, לבוש מעיל גשם, חבוש כובע, מעשן סיגריה. בשנות האלפיים בישראל חוקר פרטי אינו לבוש במעיל גשם, וכבר כמעט לא מעשן.

מאת: good-investigationsחברה ומדינה - כללי23/08/101061 צפיות
קיימת תועלת רבה בביצוע מעקבים ותצפיות סמויות, כמו: חקירות, תצפיות ומעקבים בתחום מרמה ופלילים. מעקבים וחקירות פרטיות לשם איתור גורמים המעורבים בגניבות ובזיוף כרטיסי אשראי, המחאות, ביצוע "תרגילי עוקץ" ועוד.

מאת: good-investigationsצדק חברתי23/08/101034 צפיות
התועלת בביצוע מעקבים ותצפיות סמויות באה לידי ביטוי במקרים רבים, לדוגמה: חקירות, תצפיות ומעקבים בתחום מרמה ופלילים. מעקבים וחקירות פרטיות לצורך מציאת גורמים המעורבים בגניבות ובזיוף כרטיסי אשראי, צ'קים, ביצוע "תרגילי עוקץ" ועוד.

מאת: good-investigationsצדק חברתי23/08/101034 צפיות
דמות החוקר הפרטי שחקוקה בראשנו, היא הדמות שהוטמעה על ידי הוליווד; גבר במעיל גשם, חבוש כובע ועשן מסתלסל מהסיגריה שבידו. בישראל של היום חוקר פרטי אינו לבוש במעיל גשם, וכבר כמעט לא מעשן.

מאמרים נוספים בנושא צדק חברתי

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי06/10/222134 צפיות
רקע מקדים : בפסק דין שניתן לאחרונה עלתה בין היתר השאלה האם רשאי מתווך להחתים לקוח על הזמנת שירותי תיווך תוך ציון פרטי נכס עוד שבאותה עת לא קיבל את הסכמת בעליו לכך? בנימין קלינגר מפרסם המאמר בנוסף להיותו בעלים של משרד קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה הינו גם בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים. ובכן מה פסק ביהמ"ש ?

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי29/06/211482 צפיות
בשנת 2014 נכנסו לתוקף תקנות עבודות ומבנים הפטורים מהיתר הכוללות את רשימת העבודות והתנאים לביצוע. עם זאת הרבה תושבים חושבים בתמימות שמבינים את התקנות שעל פנם נראים די ברורות ומופתעים כאשר לפתע מוזמנים לשימוע במחלקת הפקוח על הבניה או שמקבלים צו הריסה מנהלי. למרות שהכל נראה םפעמים ברור ומובן ועל מנת לחסוך אוגמת נפש ועלויות רבות אנו ממליצים לפנות לייעוץ ולא רק להקשיב למי שמוכר לכם את הפרגולה או מבצע עבורכם את הבניה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי19/06/211238 צפיות
סמכות שגרמה לפגם מנהלי חמור מהו צו הריסה מנהלי? צו הריסה מנהלי מאפשר למוסד התכנון (הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שבשטחה נמצא הנכס) להרוס בניה בלתי חוקית ללא הליך משפטי. לפיכך, מדובר בסמכות "מעין משפטית" שמקנה לוועדה המקומית שיקול דעת רחב ויכולת אכיפה כמעט בלתי מסויגת של עבירות בניה. לרשימת מוסדות התכנון (ועדות מקומיות ו- ועדות מרחביות) – לחצו כאן! צו הריסה מנהלי ניתן בדרך כלל לאחר שפקח מטעם הוועדה המקומית ביקר בנכס בפעם הראשונה, זיהה חריגות או עבירות בנייה, הוציא צו הפסקת עבודות, ביקר פעם נוספת וגילה כי העבודות נמשכו חרף העובדה שהוצא צו הפסקת עבודות בביקור הראשון. למאמר מקיף בעניין עבירות בנייה – לחצו כאן! בעלים של נכס, וכל מי שרואה את עצמו נפגע מצו הריסה מנהלי, אשר מעוניין לבטלו נדרש לפעול במהירות לצורך כך, לפנות לערכאה המתאימה ולהגיש בקשה לביטול צו ההריסה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי30/12/201456 צפיות
לאחרונה רבים פונים למשרדנו לאחר קבלת התראה על צו מנהלי. יש כאלו שפונים גם אחרי שקבלו את הקנס המנהלי שתמיד סכום בסכום גבוהה הרבה מעל המצופה. בד"כ מדובר על קנס גבוהה שניתן בשל שימוש שלא בהיתר, שימוש חורג ו/או בשל ביצוע עברות בניה. תוספות בניה, פיצול דירות , שימוש בקרקע חקלאית וכדומה. מדובר בקנס קצוב משמעו למשרדנו מחלקה מיוחדת הפועלת ומסייעת ללקוחות המשרד בהסדרת חריגות בניה ,ביטול צווי הריסה וקנסות מנהליים. הנכם מוזמנים לפנות ליעוץ ויפה שעה אחת קודם. בהמשך כל מה שכדאי וצריך לדעת על צו הריסה קצוב

מאת: גדעון צורצדק חברתי24/02/149066 צפיות
בחודש מרץ שנת 2000 נפטרה לילי ז"ל, רעייתו של אריאל שרון. על–פי בקשתה היא נקברה על גבעת הכלניות. במסגרת קבורה זו, עושה שרון כל עבירה אפשרית מתחום המקרקעין. קבורה בקרקע חקלאית, שהיא גם אתר עתיקות מוכרז, וכל זאת ללא רישיון קבורה במקום, וללא היתר כנדרש בחוק. ומעל הכל הוא איננו בעל זכות בקרקע. כחמש שנים לאחר הקבורה, פונה נעם פדרמן, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה להעתיק את הקבר של המנוחה לבית עלמין. ולאחר מכן, פדרמן מגיש עתירה לבג"ץ, נגד ראש הממשלה אריאל שרון ונגד היועץ מזוז. בית המשפט בפסק דין זה, נתן ידו לפגיעה קשה בשלטון החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי. וקיימת האפשרות - שאריק שנלחם את מרבית חייו בערבים, במותו נקבר בבית קברות מוסלמי.

מאת: יאיר צבריצדק חברתי14/04/132244 צפיות
ר' חי על ביטוח לאומי וקצבת זקנה, ר' לא התחתן מעולם ולא הוליד ילדים. כשהיה ילד ראה במו עיניו איך הורגים הגרמניםו את הוריו אחותו ושני אחיו. ר' חי איתנו בעיר שלנו, הוא רואה בכל יום את אותם הרחובות את אותן חנויות ואותם אנשים. ר' ניצול שואה. בפעם השניה בחייו הוא מרגיש איך סופו קרב ורעב מכה בו בפעם השניה בחיו. כיצד חיים בעירנו ניצולי שואה במצב כל כך קשה? לאחרונה אנו עדים לסיפורים קשים על מצבם של ניצולי השואה בישראל. עוני ורעב וקושי רב בביצוע משימות היום יום הם רק חלק מהבעיות האקוטיות בהם מתמודדים הניצולים באחרית ימיהם. קשה לתפוש את הסבל בעברם ומתוך כך עוד יותר את המצב שחלקם מתמודדים איתו גם היום.

מאת: משה יוריצדק חברתי14/11/128446 צפיות
מצעירותי פיללתי לפתוח ביזנס בענף המזון. על כן, עמלתי רבות ואספתי כסף להקמת חנות. אך לצערי, מהר מאוד הגעתי למסקנה שבכדי להתקדם בתחום זה, קיים צורך לתכנן את צעדי ולארגן את הכספים כראוי. ודאי, זה קשה לפתוח עסק, אבל ניתן להצליח. אפשר ללמוד אסטרטגיות שבאפשרותן לסייע להתנהל נכון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica