חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשימת העבודות והמבנים הפטורים מהיתר וכל מה שצריך לדעת בכדי למנוע קבלת צו הריסה או כתב אישום בגין בניה ללא היתר

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי29/06/20211485 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניתן לקבל הסברים הקשורים לתקנות אלה בפניה למשרדנו:

http://klinger.co.il

03-6990132

או  באתר מינהל התכנון.

כל העבודות, המפורטות בתקנות, מותנות בעמידה במגבלות ובהנחיות הבאות:

  • תקנות התכנון והבנייה- עבודות ומבנים הפטורים מהיתר.
  • תקנות התכנון והבנייה הכלליות  לרבות התוספת השנייה של התקנות העיקריות, תקנות חישוב שטחים, תקנות סטייה ניכרת;
  • התכניות החלות על המקום, בהן ניתן לעיין באתר המפות - GIS על פי כתובת הנכס;
  • ההנחיות המרחביות של הועדה המקומית תל-אביב-יפו הרלוונטיים לעבודה המדווחת.
רשימת העבודות והמבנים הפטורים מהיתר

לשימושכם, להלן רשימת העבודות והמבנים הפטורים מהיתר מתוך התקנות, על פי סדר הופעתן
(לכל עבודה ומבנה שיש להם התייחסות בהנחיות המרחביות מצורפת הפניה לפרקים הרלוונטיים):

גדרות ושערים:

  1. גדר וקיר תומך - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, סעיף 2)
  2. גדר המוקמת בידי רשות
  3. גדר בשטח חקלאי
  4. גידור מתקן תשתית
  5. גדר בתחום גן לאומי ושמורת טבע
  6. מחסום בכניסה לחניה ושער - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, דגש לסעיפים הבאים: 02.23, 02.28)

 

 

 

 

גגונים, סככות ומצללות*:

  1. גגון, סככת צל, סוכך מתקפל - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 2.20, 3.47-3.40), (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, 03.06 ג, 03.08)
  2. מצללה (פרגולה) - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, דגש לסעיפים הבאים: 03.06 ג, 03.07), (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 3.39-3.37)

* שימו לב: ייתכן שבכתובת המבוקשת קיימת מגבלה העלולה להשפיע על הפטור למצללה או לגגון. לקבלת מידע מדויק עבור הנכס המבוקש, מומלץ לפנות טרם ביצוע העבודות אל המוקד הטלפוני ההנדסי של אגף רישוי ופיקוח באמצעות פרטי הקשר המופיעים מטה.


 

 

 

שימושים נלווים למבנה:

  1. פרטי עזר - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 3.54, 3.55), (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, דגש לסעיפים הבאים: 06.01, 06.02)
  2. שלט - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 3.53), (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה)
  3. מתקן לאצירת אשפה
  4. מכונה לאיסוף מכלי משקה
  5. סורגים - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיף הבא: 3.17)
  6. דוד מים, דוד שמש וקולטים - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיף הבא: 6.11)
  7. מזגן, מערכת מיזוג אויר או מערכת טיהור אויר - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 3.22, 3.23, 3.30-3.25), (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, דגש לסעיף 06.12)
  8. החלפת רכיבים בבניין
  9. החלפת מיכל גז נייח תת קרקעי

 

 

 

מבנים טכניים

  1. מבנים טכניים
  2. מתקן טכני להשנאה ולהגדלת אספקת חשמל
  3. מתקן לניטור אויר
  4. מתקן פוטו- וולטאי - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 6.10-6.5)
  5. חיבור מתקן גז טבעי לצריכה - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, דגש לסעיף 06)

 

 

 

 

מבנים ועבודות זמניים

  1. מבנה זמני
  2. סגירה עונתית
  3. עבודות זמניות
  4. מנהרה חקלאית ורשת צל
  5. מחסן ומבנה לשומר
  6. מחסן - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, דגש לסעיפים הבאים: 03.06 ה)
    * שימו לב: יש לוודא שבתוכנית החלה על המקום יש זכויות בנייה להקמת המחסן).
  7. מבנה לשומר

 

 

 

עבודות פיתוח ושיפור נגישות

  1. ריצוף חצר, הקמת מסלעה ועבודות פיתוח - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה, סעיפים: 03.01, 03.06 ד)
  2. שיפור נגישות לבניין ובתוכו - (הנחיות מרחביות לפיתוח המגרש והסדרי חניה)

 

 

 

 

אנטנה, צלחת קליטה ותורן

  1. אנטנה, צלחת קליטה ותורן - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 6.10-6.5)
  2. הוספת אנטנה למתקן שידור קיים - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיף הבא: 6.12)
  3. הוספת אנטנה על עמוד חשמל - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיף הבא: 6.12)
  4. תורן למדידה מטארולוגית
  5. תורן ומתקן ניטור רעש
  6. אנטנה ותורן למתקן של חובבי רדיו - (הנחיות מרחביות לתכנון ועיצוב הבניין, דגש לסעיפים הבאים: 6.10-6.5)

 

 

 

 

הריסה ופירוק

  1. הריסה


דיווח על ביצוע עבודה הפטורה מהיתר יש לבצע דרך אתר מנהל תכנון על ידי מילוי טופס מקוון - דיווח על ביצוע עבודה הפטורה מהיתר.?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232399 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232532 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232623 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222799 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222476 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222533 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222312 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא צדק חברתי

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי06/10/222150 צפיות
רקע מקדים : בפסק דין שניתן לאחרונה עלתה בין היתר השאלה האם רשאי מתווך להחתים לקוח על הזמנת שירותי תיווך תוך ציון פרטי נכס עוד שבאותה עת לא קיבל את הסכמת בעליו לכך? בנימין קלינגר מפרסם המאמר בנוסף להיותו בעלים של משרד קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה הינו גם בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים. ובכן מה פסק ביהמ"ש ?

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי19/06/211240 צפיות
סמכות שגרמה לפגם מנהלי חמור מהו צו הריסה מנהלי? צו הריסה מנהלי מאפשר למוסד התכנון (הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שבשטחה נמצא הנכס) להרוס בניה בלתי חוקית ללא הליך משפטי. לפיכך, מדובר בסמכות "מעין משפטית" שמקנה לוועדה המקומית שיקול דעת רחב ויכולת אכיפה כמעט בלתי מסויגת של עבירות בניה. לרשימת מוסדות התכנון (ועדות מקומיות ו- ועדות מרחביות) – לחצו כאן! צו הריסה מנהלי ניתן בדרך כלל לאחר שפקח מטעם הוועדה המקומית ביקר בנכס בפעם הראשונה, זיהה חריגות או עבירות בנייה, הוציא צו הפסקת עבודות, ביקר פעם נוספת וגילה כי העבודות נמשכו חרף העובדה שהוצא צו הפסקת עבודות בביקור הראשון. למאמר מקיף בעניין עבירות בנייה – לחצו כאן! בעלים של נכס, וכל מי שרואה את עצמו נפגע מצו הריסה מנהלי, אשר מעוניין לבטלו נדרש לפעול במהירות לצורך כך, לפנות לערכאה המתאימה ולהגיש בקשה לביטול צו ההריסה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי30/12/201459 צפיות
לאחרונה רבים פונים למשרדנו לאחר קבלת התראה על צו מנהלי. יש כאלו שפונים גם אחרי שקבלו את הקנס המנהלי שתמיד סכום בסכום גבוהה הרבה מעל המצופה. בד"כ מדובר על קנס גבוהה שניתן בשל שימוש שלא בהיתר, שימוש חורג ו/או בשל ביצוע עברות בניה. תוספות בניה, פיצול דירות , שימוש בקרקע חקלאית וכדומה. מדובר בקנס קצוב משמעו למשרדנו מחלקה מיוחדת הפועלת ומסייעת ללקוחות המשרד בהסדרת חריגות בניה ,ביטול צווי הריסה וקנסות מנהליים. הנכם מוזמנים לפנות ליעוץ ויפה שעה אחת קודם. בהמשך כל מה שכדאי וצריך לדעת על צו הריסה קצוב

מאת: גדעון צורצדק חברתי24/02/149069 צפיות
בחודש מרץ שנת 2000 נפטרה לילי ז"ל, רעייתו של אריאל שרון. על–פי בקשתה היא נקברה על גבעת הכלניות. במסגרת קבורה זו, עושה שרון כל עבירה אפשרית מתחום המקרקעין. קבורה בקרקע חקלאית, שהיא גם אתר עתיקות מוכרז, וכל זאת ללא רישיון קבורה במקום, וללא היתר כנדרש בחוק. ומעל הכל הוא איננו בעל זכות בקרקע. כחמש שנים לאחר הקבורה, פונה נעם פדרמן, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה להעתיק את הקבר של המנוחה לבית עלמין. ולאחר מכן, פדרמן מגיש עתירה לבג"ץ, נגד ראש הממשלה אריאל שרון ונגד היועץ מזוז. בית המשפט בפסק דין זה, נתן ידו לפגיעה קשה בשלטון החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי. וקיימת האפשרות - שאריק שנלחם את מרבית חייו בערבים, במותו נקבר בבית קברות מוסלמי.

מאת: יאיר צבריצדק חברתי14/04/132247 צפיות
ר' חי על ביטוח לאומי וקצבת זקנה, ר' לא התחתן מעולם ולא הוליד ילדים. כשהיה ילד ראה במו עיניו איך הורגים הגרמניםו את הוריו אחותו ושני אחיו. ר' חי איתנו בעיר שלנו, הוא רואה בכל יום את אותם הרחובות את אותן חנויות ואותם אנשים. ר' ניצול שואה. בפעם השניה בחייו הוא מרגיש איך סופו קרב ורעב מכה בו בפעם השניה בחיו. כיצד חיים בעירנו ניצולי שואה במצב כל כך קשה? לאחרונה אנו עדים לסיפורים קשים על מצבם של ניצולי השואה בישראל. עוני ורעב וקושי רב בביצוע משימות היום יום הם רק חלק מהבעיות האקוטיות בהם מתמודדים הניצולים באחרית ימיהם. קשה לתפוש את הסבל בעברם ומתוך כך עוד יותר את המצב שחלקם מתמודדים איתו גם היום.

מאת: משה יוריצדק חברתי14/11/128449 צפיות
מצעירותי פיללתי לפתוח ביזנס בענף המזון. על כן, עמלתי רבות ואספתי כסף להקמת חנות. אך לצערי, מהר מאוד הגעתי למסקנה שבכדי להתקדם בתחום זה, קיים צורך לתכנן את צעדי ולארגן את הכספים כראוי. ודאי, זה קשה לפתוח עסק, אבל ניתן להצליח. אפשר ללמוד אסטרטגיות שבאפשרותן לסייע להתנהל נכון.

מאת: משה יוריצדק חברתי09/10/128096 צפיות
מרוכזים לפניכם מספר עצות טובות: שלב חשוב מאוד הוא לערוך בירור שהמקום בו אתם רוצים לחגוג, ממנו אתם מתעתדים להתרשם, מחזיק בידו בכל האישורים הרלוונטיים להפעלת האולם. שמעתי על לא מעט מקרים בהם גני ארועים נסגרו רגע לפני הארוע הגדול.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica