חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פעם מקרוב, פעם מרחוק – מי מטפל במטפל האלצהיימר?

מאת: הילהבריאות ורפואה כללי23/08/2010916 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדי יום, מנסים המטפלים בחולי האלצהיימר להחזיר למטופליהם נתח מציאות. איך הם עושים זאת? מתי ניסינו להבין לעומק את חווית הטיפול בחולה שנמצא במרוץ מטורף וסבוך אחר ודאות נמחקת? אילו כלים מעשיים ורגשיים נדרשים לטיפול נכון במחלה, בחולה במשפחתו ובסביבתו?

במפגש בין חברי תיאטרון 'אנסמבל פלייבק הישראלי' לרופאים בכירים המטפלים במחלת האלצהיימר שהתקיים ב 4.7.10 במלון קרלטון תל אביב, נתן צוות האנסמבל פתחון פה תיאטרלי לאתגרים, למורכבויות ולרגשות הכרוכים בטיפול במחלת האלצהיימר. את האירוע יזמה חברת נוברטיס שפיתחה את מדבקת האקסילון המסייעת לחולי האלצהיימר בשיפור הזיכרון.

"את המפגש לרופאים ערכנו  למען העלאת המודעות לטיפול באלצהיימר בעזרת המדבקה.  חשוב היה  לנו לשקף את תחושותיהם של המטפלים במחלת האלצהיימר ולא לדבר רק על החולים, המחלה או התרופה.

שחקני תיאטרון 'אנסמבל הפלייבק הישראלי' המדהימים העבירו את חוויות המשתתפים בצורה מרגשת  מתובלת ברגש רב ובמקרים מסוימים אף בהומור.

במהלך הצגה עלתה חווית הטיפול והתסכול, האינטראקציה בין הרופא והחולה ובני המשפחה. הקהל שותף והתובנות נשזרו בהצגה בצורה שהעבירה מסר חשוב לקהל. הנושאים נגעו ללב והשאירו את חותמם גם בתום ההצגה. נהניתי מאוד והתרגשתי באופן אישי."

 י. א חברת  נוברטיס

"לנילי ולחברי קבוצת אנסמבל הפלייבק הישראלי,

 אני רוצה להודות מקרב לב לך ולאנשי צוותך על שני ערבים חוויתיים במיוחד להם זכיתי במחיצת קבוצת הפלייבק שלך. ערב אחד, לקהל הרחב, אליו הגעתי עם ילדי ובו חגגתי איתכם את יום הולדתי והערב השני במסגרת מקצועית, אליו הגעתי כנציגת עמותת עמדא  ואורגן על ידי חברת נוברטיס עבור רופאי פסיכוגריאטריה המטפלים באנשים עם דמנציה.

שני הערבים השאירו אותי נרגשת לראות איך הקהל נפתח, מתרכך ומתרצה לשידולים הרכים והמקצועיים שלך ושל השחקנים, ואיך העטיפות נושרות ומתגלים הסיפורים האישיים. התפעלתי מאוד לראות את הרופאים יוצאים משריוניהם המקצועיים ומביאים את הילד שבתוכם, גם הנוקשים שבהם.

בהערכה רבה ראיתי את היכולת של השחקנים לתרגם במהירות את הסיפורים לאימפרוביזציות, נבונות, קולעות לעיקר, רגישות למספר, מסייעות בהבנית נרטיב אישי אחר, מרפאות. כמה תבונה, כמה רגישות, איזו חדות ראיה.

 אם היה לי בעבר תהיות לגבי סוג הקהלים איתם יכול תיאטרון הפלייבק להצליח - פתרתם לי את כולן. ברור לי היום שבעזרת המקצועיות שלך ושל צוותך, תוכלו לכל קהל.

 וגם אצל הקהל הפרטי שלי - ילדי (בני ה 14-24) זכיתם לתשואות רמות. אני בוודאי אחזור לבקר."

 אירית א. נהר, מנהלת מרכז מידע וקו-חם עמותת עמדא לחולי דמנציה אלצהיימר ומחלות דומות.

לכל אדם, לכל קבוצה - יש סיפור המגלם בתוכו אמונות וערכים המכתיבים את התנהלותם לטוב ולרע. אנסמבל הפלייבק הישראלי, הממחיז לצופיו את סיפוריהם באופן ספונטני ומיידי, פותח פתח לשאלה: האם ניתן לספר את הסיפור אחרת, ואם כן - מה המשמעות?

נילי לוברני רולניק, מייסדת התיאטרון הייחודי הזה ומחברת הספר 'החיים בתוך סיפור- תיאטרון פלייבק ואמנות האימפרוביזציה', מאמינה שהשחקנים שלה יכולים לחולל בקרב כל אחד מאתנו שינוי בפרשנות, בהתבוננות, בגישה לחיים. מי שחווה אותם מציגים את סיפורו  - מבין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הילה לוסטגרטן
ע. יועץ יחסי ציבור

לוטן תדמיות

טל': 03-5667474

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הילה

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223159 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213660 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201749 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201520 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201791 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201506 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191985 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica