חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"פתרון זמני לבעיות בארגון/עסק" ("תיקון עם לדרמן")

מאת: עוזי פלגניהול23/08/20101086 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 אולר "לדרמן" הוא מערכת כלים ידנית קטנה הכוללת כלים ולהבים שונים בערכה אחת, המשמשת תחליף זמני לארגז כלים מקצועי הכולל מספר רב של כלים יעודים, ניתן להחזיק את האולר בכיס ולהשתמש בו במצבי חרום, האולר לעולם לא יהיה תחליף לכלי הייעודי.

,        למרות היישומים הרבים הנמצאים באולר, הכלי עדיין מוגבל ואיננו מכסה את מגוון האפשרויות האמיתי הנדרש בעת הצורך לתקן תקלה רצינית, במצב חרום ובהעדר כלי אחר מתאים, האולר יכול לתת מענה זמני עד לפתרון הנכון של הבעיה, שימוש באולר לפתרון בעיות לא צפויות מחייב יצירתיות ודמיון של המשתמש, מאחר ויש לעיתים צורך לאלתר ולהשתמש בלהב הקיים שאיננו בהכרח הכלי הנדרש לפתרון, אולר רב להבי זול יותר ממגוון הכלים המקצועי הנדרש בארגון ובמקרים רבים נוטים להשתמש בו באופן שוטף.

          "פתרון האולר" הינו פתרון זמני מאולתר לבעיה לא צפויה, שמנסים לתת לה פתרון על ידי שימוש בידע או יכולת מוגבלת בהעדר זמן או כלים מתאימים, או מתוך רצון לחסוך בעלויות מידיות.

הפתרון הזמני נותן תחושה של הקלה זמנית ונקודתית מאחר והוא פותר בעיה, אך מאחר והפתרון למרות שהוא לא אופטימאלי משרה תחושה שהכול הסתדר, לא ממהרים לחפש ולשפר את המצב ומנציחים אותו.

בחלוף הזמן שוכחים שזהו למעשה פתרון זמני, מיישמי הפתרון לעיתים כבר לא במערכת, כנ"ל הגורמים שהציפו את הבעיה, ממשיכי הדרך חיים אתה כדרך חיים ו"זה מה יש", המצב דומה לאדם הסובל כאבים ברגל ולא הולך לפתור את הבעיה אלה מנסה לחיות עם הבעיה, וכתוצאה מכך הוא מסגל לעצמו הרגלי הליכה משונים .

גם בארגונים מתקדמים שעושים שימוש במערכות מחשב מתקדמות עשויים להתגלות פתרונות מאולתרים ,אשר ניתנו בתקופות שונות כאשר התעוררו צרכים בלתי צפויים, שמערכת המחשב בארגון לא נתנה להם פתרון הולם, או שהפתרון היה מוגבל ומסורבל והצמיח פתרונות מאולתרים עוקפים.

בארגון שהוא למעשה מערכת מורכבת ,אשר בתוכה פועלים גורמים שונים המקיימים תהליכים שונים ומתבצעות פעילויות שונות ,מתקיימים תהליכי ניהול משולבי, הגורמים לכל מרכיבי המערכת לפעול כמערכת מתוזמנת ומסונכרנת, פתרונות זמניים אינם מתייחסים לכל ההיבטים המערכתיים ונותנים פתרון נקודתי בלבד.

מאחר והטכנולוגיה והידע משתנים יש לבחון כל הזמן את בעיות הארגון הן אלה שקיבלו פתרון זמני, וגם אלה שקיבלו בזמנו פתרון מיטבי ,ולבדוק האם לא ניתן לקבל פתרון טוב יותר היום, למעשה מדובר בתהליכים של שיפור שיטות ותהליכים באפן רציף.

 יש מצב  שבארגון ותיק מתקיימים אוסף של פתרונות מאולתרים שקשה למצוא ביניהם מכנה משותף.

  יש להיזהר ממלכודת "הנוחות" בפתרון האלטרנטיבי "הזמני", ההקלה המידית במצב כתוצאה מהפתרון המאולתר מרדימה ,אבל לא מספקת את הפתרון המלא המערכתי, לכן יש לראות ב"פתרון זמני" רק פתרון זמני.

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202551 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202619 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202469 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201151 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica