חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תערובות גבס מחוזקות

מאת: זיו איילפיסול25/08/20102061 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעבודות פיסול ואומנות שימושית רבות יש לנו צורך ליצור תערובות חזקות במיוחד שיוכלו לשמר היצירה שאותה ברצוננו לצקת או לצפות.

בחרתי להתמקד הפעם בחומר נגיש ויום יומי (במקום אחר נעסוק בחומרים פולימריים ותוספים פולמריים אותם צריך לרכוש במיוחד בחנויות מתמחות ). הגבס הוא חומר נוח במיוחד לעבודה היות והוא מתקשה במהירות -הוא יעיל הן כחומר לתבניות (אידאלי לתבניות- פיסול קרמי) (נמצא עכשיו בשוק גבס אצות ים  אשר נשאר גמיש כעשרים דקות לאחר הכנתו והוא אידאלי ליציקות מאברי גוף,הוא ידידותי לעור ,רופאי שיניים משתמשים בו ליציקות בתוך הפה-המגבלה היחידה שלו -היא הצורך בעבודה מהירה ומחירו) והן כחומר ליציקה.ישנם דרכים רבות לחזק את החומר עלידי הוספת מרכיבים-הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לערבב דבק פלסטי פשוט אל תוכו.כמות הדבק לא צריכה לעלות על עשירית מנפח התערובת-ויש לזכור שבגבס עובדים מהר-בגלל מהירות ההתקשות שלו(יש להכין נוזל המכיל מים ודבק לפני הערבוב ואז להוסיף את האבקה),אנחנו משמתמשים בתערובות כאלה ב ימי כיף -כדי ליצור מיציקות חול עבודות אומנות  מהירות)-צפו בשימושים אלה ואחרים ISRALI ART.

דרך נוספת היא להוסיף סיבים שונים שיחזקו את המבנה) -סיבי אקרילן-בדי גזה גזורים ,סיבי פיברגלס או פחמן .יש למצוא איזון בן הדרישה לפלסטיות ולרצון לפני שטח חלקים,ולבן חוזק (ככל שהסיבים ארוכים יותר כך אנחנו מקבלים מוצר חזק יותר), פיסול מגבס  כזה ניתן גם להשאיר בחוץ-והוא גם מתיישן יפה. ולבסוף הדרך המכסימלית לחיזוק גבס היא יצירת תשתית של בד (או נייר) חישבו על תחבושות גבס או קירות גבס -איך הם מקבלים את חוזקם.תשתית של בד גזה תחזק כל יצירת גבס בצורה שתפתיע אותכם(ותעלה עשירית ממחיר של תחבושת גבס),תשתית של פיבר גלס תחזק עוד יותר) (ניתן לקנות בדי פיבר גלס בעוביים שונים החל מבד שנראה בעובי של שכבת טישו בודדה ,וכלה בבדים כבדים ) על גבי לוח גבס בעובי 15 סמ' מחוזק בכמה שכבות של פיבר גלס תוכלו ללכת מבלי שישבר.דרך מעולה היא לערבב גבס עם עיסת נייר רטובה-גם זו תערובת המקנה לשני החומרים חוזק מדהים.

לבסוף תוספת גרגירים שונים גם היא מחזקת את הגבס ונותנת לו טקסטורה מעינינת-חול, חצץ,שברי זכוכית וכ'

 
 



תגיות המאמר: פיסול, אומנות, יציקה, גבס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זיו אייל,חוגי ציור ילדים נווער ומבוגרים

www.sadna4u.com

פיסולhttp://www.sadna4u.com/page1.html

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זיו אייל

מאת: זיו איילציור24/09/101364 צפיות
על הצורך בגבולות באומנות, ,על חרדת הדף הריק, למה אני הכי חופשייה כשאני קשורה ועוד

מאת: זיו איילאמנות פלסטית22/09/101664 צפיות
על סוסי הטרהקוטה הענקיים והסודיים של דרום מזרח הודו

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/102025 צפיות
על יצרתיות וגיל מבוגר ,על שאלות של מה עוצר ומה מניח לנו להמשיך להיות פוריים

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/102378 צפיות
על הפיסול של אילן אורבוך,על שאלות של כיצד זיכרון נוצר וכיצד הגיאוגרפיה מטעינה אותו במשמעויות.

מאת: זיו איילפיסול18/09/102823 צפיות
טכניקות ליציקת חול,חומרי יציקה ושיטה.וגם טיפ אחד ללימוד ציור.

מאת: זיו איילאמנות פלסטית25/08/102888 צפיות
בטון הפך בשנים האחרונות לחומר שהאומנות השימושית עושה בו שימוש נרחב, בפיסול, כחומר לתבליטים, יצירת כדים וכלים שונים, ואפילו תכשיטי בטון. ישנן טכניקות רבות לעבודה עימו, חומר ציפוי, יציקה, גילוף,ועוד

מאת: זיו איילאמנות פלסטית25/08/101342 צפיות
על ימי כיף וסדנאות אומנות,על היתרונות של חוויה אקטיבית מול חוויה פסיבית,על קצב ויצירה.

מאמרים נוספים בנושא פיסול

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162242 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoפיסול12/06/145732 צפיות
רבים מבין הפועלים בשוק ההון יודעים שקיימת השפעה ישירה בין סביבת המסחר ובין מצב רוחו ומצבו הנפשי של הסוחר או מנהל התיקים לבין ביצוע העולות בשטח ואיכות ביצוע פעולות של מסחר כמו קניה ומכירה בזמן אמת או זמן תגובה מספיק טוב שיסייע להנפיק עבור מנוהל התיק רווחים ועבור בית ההשקעות גיוס לקוחות נוספים וצבירת מוניטין

מאת: צילה קלסנרפיסול13/02/148640 צפיות
כיצד מצליחה אנדרטה עשויה מאבנים להעביר רגשי אהבה וגעגוע לסביבה? זו שאלה שרבים דנים בה, בעת שהם עומדים נפעמים מול עיצוב ייחודי ומרהיב של אנדרטה עשויה כולה מסלעים ומתכת. האנדרטאות המוצבות היום בבתי קברות רבים בישראל, הן הוכחה שבאמצעות יצירתיות וכישרון אפשר להעביר רגשות גם באמצעות סלעים ומתכת.

מאת: גיל שושיפיסול04/12/138341 צפיות
כפי שוודאי הבנתם כבר. במדינת ישראל של 2012 הדרך הכי טובה לישון בשקט כשמדובר על ביטוחי בריאות הוא באמצעות

מאת: גיל שושיפיסול03/12/138395 צפיות
ביטוח תאונות אישות הוא מוצר שאמור לספק לכם הגנה מיטבית בסיטואציות שונות כאלו שעשויות לקרות לכם במהלך

מאת: אהודפיסול02/12/138546 צפיות
כיצד מתבטאים השינויים שחלו בעיצוב מצבות בשנים האחרונות? האם מעצבי מצבות מושפעים ממגמות עיצוב בחו"ל? קשה לענות על השאלות האלה ללא לעשות תחקיר מעמיק מדוע אנחנו יכולים לראות שינויים וחידושים בעיצוב מצבות בארץ בשנים האחרונות, עם זאת, קשה שלא להתרשם מהעיצובים המרשימים הנראים בבתי קברות רבים ברחבי הארץ.

מאת: גיל שושיפיסול30/11/138469 צפיות
חברת שטראוס מים נולדה לאחר שקונצרן שטראוס החליט על רכישת מפעל תמי 4 מידי קיבוץ הלה, השילוב בין הידע הגדול

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica