חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאילו אבנים נהוג לבנות אנדרטה

מאת: צילה קלסנרפיסול13/02/20148645 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אילו מסרים יכול עיצוב של אנדרטה להעביר לסביבה

אנדרטה הינה פסל סביבתי שמטרתו היא להנציח אדם יקר או קבוצת אנשים שמאחוריהם מעשה גבורה היסטורי. כמו אנדרטאות שהוקמו לזכר הנופלים בשואה, או אנדרטת האריה השואג שהוקמה לזכר שמונת ההרוגים, ביניהם יוסף טרומפלדור, בקרב תל חי.

בשנים האחרונות אפשר לראות גידול ניכר במספר האנדרטאות המוקמות בבתי קברות בישראל.

נוכל לראות אנדרטאות עשויות מסלעים עם כיתובים מרגשים חרוטים על לוחות פלדה, כמו כן ניתן לראות אנדרטאות העשויות משילוב של חומרים שונים, של אבן, מתכת וזכוכית.

אי אפשר שלא להתייחס ליצירתיות וליופי של האנדרטאות שהוקמו בשנים האחרונות. לכל אנדרטה יש מסר חשוב שהיא מנסה להעביר לסביבה. באמצעות היצירתיות והמקצועיות של האומן אנחנו יכולים להבין את המסרים שהמשפחה האוהבת מבקשת להעביר לסביבה. בזכות היצירתיות והרגישות של האומן, אנחנו מצליחים להבין מהן הרגשות והתחושות שהאנדרטה אמורה להעביר לאנשים, שחלק גדול מהם לא הכיר את המנוח ואת פועלו.

מסרים של חום ואהבה מועברים באמצעות אנדרטה עשויה מסלעים

מעניין לראות כיצד אנדרטה עשויה מסלעים מצליחה להעביר מסרים של אהבה וגעגוע. למרות שאנחנו נפעמים כל פעם מחדש מיופיין של אנדרטאות עשויות מסלעים, קשה להבין כיצד הן מצליחות להעביר כל כך הרבה רגש באמצעות חומר גלם קשה ומחוספס.

נדרשות יצירתיות, מיומנות ומקצועיות רבה כדי ליצור אנדרטה שתוכל להעביר את מה שבני המשפחה והחברים הקרובים ראו בנפטר.

אנדרטאות בבתי קברות הינן יצירות אומנות כמו כל פסל או אנדרטה המוצבים בגלריות לאומנות.

ניתן להזמין אצל פסל או אומן העוסק בפיסול וביצירת אנדרטאות, אנדרטה עם רעיון מסוים. בד"כ מי שמעוניין להקים אנדרטה ליקיריו, קובע פגישה עם האומן, משתף אותו ברעיונותיו, מסביר מהו רוצה שהאנדרטה תעביר לסביבה, ומאילו חומרי גלם הוא מעוניין שהאנדרטה תהיה עשויה.

לרוב, לכל אומן יש קטלוג שבו הלקוח יכול להתרשם מעבודותיו הקודמות כדי לשאוב מהם רעיונות לאנדרטה שהם עצמם מבקשים להקים.

מאילו אבנים ניתן לבנות אנדרטה

ישנם סוגים שונים של אבנים שניתן לבנות מהן אנדרטה, פרט לחומרי גלם נוספים שיכולים אף הם להוות חומר גלם לאנדרטאות.

סוגי אבן שיכולים להתאים ליצירת אנדרטה הן:

* גרניט – גרניט הינו חומר גלם עמיד במיוחד ונחשב ליוקרתי. הוא נחצב ומיובא מאזורים שונים בעולם, הוא מתאפיין במרקם נקודתי ובאחידות בצבע.

* שיש טורקי (מרמרה) – מדובר בשיש בגוונים של תכלת-אפור עם עננות אפורה שחורה, לעיתים הוא מגיע בשחור מפוספס. הוא מגיע מהאי מרמרה בלב הים הטורקי.

* אבן חברון, אבן יפתח, אבן מכבים ואבן גלילית –  מדובר באבן גירנית קשה המופיעה בגוונים של לבן, קרם וצהוב.

סוגים נוספים של אבנים המשמשות ליצירת אנדרטאות הן:

* סלע גרני סיני

* גלילי

* גביש 1 וגביש 2

* סוגים שונים של אוניקס, אוניקס 2, אוניקס לבן ולבן 2, אוניקס דבש

* חלוק נחל

* בולבוס

* סלעי בזלת ובזלת 2

* אבני נחושת

* אבן חלילה

כעיקרון, ניתן ליצור אנדרטאות מסוג אחד של אבן, או לשלב במהלך יצירת האנדרטה חומרי גלם נוספים. לרוב, שילוב של חומרי גלם נוספים תורם רבות לעיצוב הייחודי של האנדרטה ומאפשר לאומן, להעמיק את המסרים שהוא מבקש להעביר.

 



תגיות המאמר: מצבות, מצבה, אנדרטה, אנדרטות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צילה קלסנר

מאת: צילה קלסנרגינון22/12/132536 צפיות
מהי המשמעות של עבודת גיזום עצים? ובאילו מקרים מזמינים חברה המעניקה שירותי גינון?

מאת: צילה קלסנראופנה22/12/139543 צפיות
כובעים בארץ הם הרבה מעבר לכובע הצבר. עולם הכובעים מכיל בתוכו סוגים שונים של כובעים, עשויים מחומרי גלם מועטים, אך עם מגוון עשיר של עיצובים ודוגמאות.

מאת: צילה קלסנרשיפוצים15/12/131166 צפיות
מבחינת עיצוב ויופי, מדרגות שיש נחשבות למדרגות היפות והמבוקשות ביותר. מדרגות שיש הן קלאסיות, אלגנטיות ויוקרתיות, ועולות באיכות ובחוזק שלהן על מדרגות עשויות מחומרי גלם אחרים. על מנת להתאים את עיצוב המדרגות לעיצוב החלל הקיים או הנבנה, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע, כמו אדריכלי או מעצבי פנים.

מאת: צילה קלסנרבניין ואחזקה - כללי15/12/131056 צפיות
שם נוסף של בנייה ירוקה הוא בנייה בת קיימא. הגדרה נוספת זו קשורה לניסיון של בנייה ירוקה לשמור על תהליכים מסוימים לאורך זמן. בעזרת עקרונותיה המתקדמים של הבנייה הירוקה, אזרחים רבים הרוכשים את בתיהם שנבנו בשיטה זו, יכולים ליהנות מחיסכון בהוצאותיהם במהלך השנים הבאות.

מאת: צילה קלסנריין ואלכוהול09/12/138604 צפיות
אם אתם חובבי בירה במיוחד, ויש לכם חדר פנוי בבית, גישה טכנית והרבה תעוזה, אתם יכולים להקים בביתכם מבשלת בירה ביתית. בעזרת הרבה רצון, הכלים הנכונים, ועם חומרי גלם מתאימים הנדרשים לתהליך של הכנת בירה ביתית, אתם יכולים להפוך ליצרני בירה ביתית משובחת.

מאת: צילה קלסנרקייטרינג03/12/131470 צפיות
כשאירוע כמו שבת חתן מתרחש, כולם שמחים ונרגשים. בני המשפחה הקרובים, משני הצדדים יגיעו ליום המרגש, ועל ההורים של בעל השמחה, לדאוג שיהיה כיבוד עשיר, טרי וטעים. במיוחד כשמדובר באירוע כמו שבת חתן, כדאי להזמין קייטרינג לשבת חתן בשרי, עם תפריט עשיר במיוחד.

מאמרים נוספים בנושא פיסול

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162245 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoפיסול12/06/145737 צפיות
רבים מבין הפועלים בשוק ההון יודעים שקיימת השפעה ישירה בין סביבת המסחר ובין מצב רוחו ומצבו הנפשי של הסוחר או מנהל התיקים לבין ביצוע העולות בשטח ואיכות ביצוע פעולות של מסחר כמו קניה ומכירה בזמן אמת או זמן תגובה מספיק טוב שיסייע להנפיק עבור מנוהל התיק רווחים ועבור בית ההשקעות גיוס לקוחות נוספים וצבירת מוניטין

מאת: גיל שושיפיסול04/12/138345 צפיות
כפי שוודאי הבנתם כבר. במדינת ישראל של 2012 הדרך הכי טובה לישון בשקט כשמדובר על ביטוחי בריאות הוא באמצעות

מאת: גיל שושיפיסול03/12/138399 צפיות
ביטוח תאונות אישות הוא מוצר שאמור לספק לכם הגנה מיטבית בסיטואציות שונות כאלו שעשויות לקרות לכם במהלך

מאת: אהודפיסול02/12/138549 צפיות
כיצד מתבטאים השינויים שחלו בעיצוב מצבות בשנים האחרונות? האם מעצבי מצבות מושפעים ממגמות עיצוב בחו"ל? קשה לענות על השאלות האלה ללא לעשות תחקיר מעמיק מדוע אנחנו יכולים לראות שינויים וחידושים בעיצוב מצבות בארץ בשנים האחרונות, עם זאת, קשה שלא להתרשם מהעיצובים המרשימים הנראים בבתי קברות רבים ברחבי הארץ.

מאת: גיל שושיפיסול30/11/138474 צפיות
חברת שטראוס מים נולדה לאחר שקונצרן שטראוס החליט על רכישת מפעל תמי 4 מידי קיבוץ הלה, השילוב בין הידע הגדול

מאת: גיל שושיפיסול26/11/138153 צפיות
ההלוואה הראשונה אותה נזכיר לכם היא הלוואה מהירה עד סכום של 50,000 ש"ח . אם אתם נחשבים מבחינת הבנק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica