חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השן שבכתר

מאת: ד"ר עבדבריאות השן25/08/2010742 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרפואה האסתטית חודרת גם לרפואתהשיניים. אם לפני מספר שנים, רפואת השיניים העמידה במרכז תשומת הלב אתחוזקו של החומר, עמידות לאורך זמן וההתאמה טובה של הכתר, על חשבוןהאסתטיקה, הרי שבשנים האחרונות מציעה רפואת השיניים פתרונות השומרים על כלהקריטריונים הנ"ל תוך הקפדה על מראה של שיניים טבעיות.
כתרים מיועדיםלצורך שיחזור כותרות שיניים אשר נפגעו או חדלו מלתפקד ולהראות בצורה משביעתרצון. מטרתן של כתרים מלאים היא להגן על שיניים הרוסות ולשחזרן.

הסוגים הנפוצים של כתרים הם :
1. כתר יצוק- כתר מסוג זה איננו מכיל ציפוי כלל, ומבחינה אסתטית אינו מספק (צבעו אפור).
2.כתר חרסינה עם כיפה ממתכת - כתר אשר מורכב מכיפת חרסינה המצופה שכבת מתכת.החלק הפנימי של הכתר הוא העשוי ממתכת, מודבק לשן ועוטף אותה.

הבעיה הגדולה של כתרים מבוססי מתכת, היא שלאחר מספר שנים, כאשר מתרחשתנסיגת חניכיים, נגלה הצבע המתכתי השחור, שאינו נעים לעין. כמו כן, כתריהמתכת יוצרים קורוזיה, שמשחירה את החניכיים. אבל הכתרים החדשניים, שבסיסםעשוי מזירקוניה בגון השן הטבעית והוא מצופה בחרסינה, מחקים בדייקנות את צבעהשן הטבעית ואת שקיפותה. בנוסף, מכיוון שבסיס הכתר הינו בהיר כשן טבעית,גם אם יש נסיגת חניכיים, נשמר מראהו האחיד של הכתר ולא נגלה חומר מצבע אחרמתחת לציפוי החרסינה.
כתר מחרסינה מלאה ללא מתכת עשוי רק מחומר זכוכיתי(זירקוניה +חרסינה). הכתר נבנה בתהליכים שונים ומורכבים יותר מכתר סטנדרטיהבנוי מחרסינה המאוחה למתכת. בכתרים הללו על פני בסיס מתכתי נוצקת זכוכית(חרסינה).
כתרי חרסינה מלאה מבוצעים לרוב בחזית הפה היכן שנדרשת רמת אסתטיקה גבוהה, אך לא תמיד.
כיום, הביא חוזק החומרים לפתיחת אפשרויות חדשות ולביצוע כתרים אסתטיים העומדים אף בכוחות הלעיסה והספרות המדעית מוכיחה את עמידותם.
כתר"Jacket" עשוי זכוכית (חרסינה) מיוחדת שיוצרת שקיפות, מראה טבעי ויציבותשל הצבע לאורך שנים רבות. היסטורית ,סוג כתר זה הוא הותיק ביותר ובעלההצלחה ארוכת טווח הבדוקה ביותר. שחזורים אילו יכולים להחזיק שנים רבות,אלאשנסיגות חניכיים בעקבות דלקות חניכיים, גורמות בדרך כלל להחלפתם.

בדרך כלל אין כאבים אחרי טיפול שורש, אך תיתכן רגישות בשן המטופלת כמה ימים.
יכוללהיווצר מצב בו טיפול שורש ייכשל מסיבות שונות, כמו עבודה לא איכותית שלרופא השיניים, השחזת יתר של השן, או עבודה לא מקצועית על הכתר המיועד לשןבמעבדה (יש לזכור שהכתר מוכן במעבדה על-ידי טכנאי המוכשר לכך, ונדרש שילובשל רופא טוב ושל טכנאי טוב בכדי שהטיפול יהיה מוצלח ואיכותי). לא תמידכשטיפול שורש נכשל יש צורך בעקירת השן המטופלת. ייתכן וניתן לעשות טיפולשורש חוזר, או השלמה נוספת.
יש לשים לב כי לפני טיפול שיניים מסוג טיפולשורש חובה לעבור צילום רנטגן, וזאת בכדי שהרופא יוכל לראות את מצב השן ואתמצב השורשים שלה. וייתכן כי במהלך הטיפול יידרשו צילומים נוספים.
הכתרהקבוע מוצמד ואמור להחזיק לפחות כמה שנים על השן. לאחר הטיפול ולאחר הדבקתהכתר הזמני, יש לוודא שההרגשה בפה טובה, ושהכתר יושב טוב על השן. אם ישבעיות כלשהן, או הכתר מרגיש לא נוח מכל סיבה שהיא, זה הזמן לבצע שינויים.


באילו מקרים עושים כתרים?
1. שיניים שנפגעו מעששת נרחבת.
2. שיניים מוחלשות משחזורים נרחבים.
3. שיניים בעלות שחיקה נרחבת.
4. שיניים אשר עברו טיפולי שורש ואיבדו חומר שן רב.
5. שיניים בבקיעת יתר.
6. שיניים בעלות כותרת קלינית קצרה ולא אסתטית.
7. שיניים בעמדות שונות.
8. שיניים כמאחזות לגשר.
9. נסיגת חניכיים בלתי אסתטית.
10. חסרונות כתרים מלאים
11. גירוי/דלקת רקמת החניכיים.
12. קושי באבחון עששת מתחת או בשולי הכתר.
13. אורך חיים מוגבל בהתאם לחומר ממנו עשוי הכתר.
14. תחזוקה ואיכות הרופא המטפל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://very-good-dentist.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר עבד

מאת: ד"ר עבדבריאות השן01/08/10915 צפיות
מי לא לא יודע מה זה כאב שיניים? שיגיד אני. מה אנחנו עושים באמצע הלילה, או אפילו באמצע היום כשפתאום משתלט עלינו כאב שיניים בלתי נסבל? לאן הולכים? למי אפשר לפנות?

מאת: ד"ר עבדבריאות השן18/07/10908 צפיות
בטבע השיניים משמשות למשהו נוסף מלבד חיתוך המזון ולעיסתו - הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים במטרה לאיים, להפחיד ולהרתיע, בעיקר בקרב חיות הטרף.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201581 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181662 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171376 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica