חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אנטומיה של הנפש-ביקורת-יוסף מונדי-תיאטרון קרוב

683אנטומיה של הנפש-יוסף מונדי-תיאטרון קרוב683 צילומים-אלי ליאוןיוסף מונדי היה סופר ומחזאי ישראלי שנולד ברומניה ועלה ארצהבשנת 1951 בהיותו בן 16.הוא נפטר בניו יורק תוך כדי חזרה על אחד ממחזותיו. בחייו הן בחו"ל והן בארץ היה ממורמר,לא מאושר,רגזן והרגיש לאמוערך כיוצר. לא שבע נחת לא ממשפחתו ולא ממוסדות התרבות בארץ.אמנם מחזותיוהוצגו גם בתיאטראות הגדולים אך רובם מחוץ לתיאטרון הממסדי.הוא היה נחשב ל"l'anfanterrible"-"הילד הסורר" של התיאטרון הישראלי.המפורסם מבין מחזותיו הנו "זה מסתובב"-ויכוח בין החושביםעצמם להרצל וקפקא. מחזותיו גובלים לעתים קרובות באבסורד-לא מתקבלים על הדעת,אינם ברורים ביותר לקהל הרחב ולפעמים גם לעצמו וזכו לפרושים רבים.המחזה "אנטומיה של הנפש"המוצג כעת בתיאטרון קרוב, שלמיטבידיעתי לא הוצג מעולם עד כה, הנו מחזה כמעט אוטוביוגרפי בו מתאר מונדי אתחייו,יחסיו עם אביו,עם בנו,אי הקלטו בארץ,חוסר האמונה ביצירתו ,העימות שלו עם כלהסובב אותו כולל בני משפחתו הקרובים ביותר.במחזה הוא מרגיש כבול. נמצא בכותנת משוגעים ממנה קשה היה לולהשתחרר. הכותנת הנה סמל לאביו שלא חי איתו בשלום,לבנו שיחסיו איתו לאהיו תקינים ושהעדיף לחיות רחוק מאביו אך התגלה לעתים קרובותבחלומותיו.המחזה מורכב בעצם משלושה חלקים.פגישותיו עם אביו ובנו,פגישתו עם הרב מג-מן אישה מגדת עתידות ואירוע בחוף הים בו הגיבור משתובב בהיותוצעיר מלא חיים,חוצפה,נודניקיות,עלוקה הרוצה ליצור קשר עם הסביבה.(ביצוע מצוייןשל דוד אררט)ביים את המחזה השחקן הותיק שמואל וולף ששיחק ברבים ממחזותיושל מונדי. הבימוי של וולף מרתק,מלא מתח פנימי וענין,קיצבי ביותרובמיוחד במערכה האחרונה על החוף.הוא ביים,בניגוד לחייו הסוערים של מונדי ,את המחזהבעדינות ומתיקות מסויימות וסערות שהיו בחייו של הגיבור(מונדי)מוגשות בניחותה,עידוןמסויים וטוב טעם. אין לי ספק שאם מונדי היה מביים את מחזהו הוא היה מבוייםבצורה אחרת לגמרי ואני בספק אם התוצאה היתה טובה יותר.ערן בוהם בתפקיד הראשי של היוצר, שיתכן והוא מונדי בעצמו,טוב מאוד אם כי לאור הבימוי נראה לי שגילום התפקיד אינו מייצג נכונה את אופיו וצורתהתנהגותו של מונדי,בהכירי אותו אישית. הוא שיחק ברגש רב והביע נכונה את זעמו ואי שביעת רצונו. נהנתי ביותר מגילום התפקיד כפי ששוחק ע"י בוהם. תוך כדי מונולוג הפתיחה שלו נשמעים קולות מהצדדים כשאנשיםאינם נראים. הוא זועק לעזרה -"שחררו אותי מהכותנת הזו"-מהדברים הכובליםאותו אך אין מושיע. הוא הולך לאיבוד בתוך עצמו.לא מעונין לראות את המציאות כיהיא מכאיבה לו.היוצר כותב את האמת שלו אך הקהל בורח ממנו.בנו של היוצר,והיוצר בעצמו בצעירותו גולם כאמור על ידי דודאררט.היה שוני רב בגילום שני התפקידים.האחד היה כמעט סטאטי איטי מלנכולי והשני מלאמרץ וחינניות.שניהם שוחקו מצויין. דודיק סמדר מילא את תפקיד אביו של היוצר בחן וכישרוןרב. יעל יעקב גילמה את תפקיד האישה רב מג ,חלק במחזה שנראה לימיותר,לא שייך ותלוש מהמציאות במחזה שהוא כנראה אוטוביוגרפי.ההפקה מתחילה ומסתיימת בקטעי וידאו שבויימו ע:י מיקי לויוהוסיפו רבות לה. התאורה המצויינת עוצבה ע"י רונן בכר והתפאורה המינימליסטיתוהנאה-חוה בליטי.לראות או לא לראות:הפקה מענינת טובה שכדאילראות. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,27/8/2010 10:21

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131370 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13970 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121293 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121477 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121261 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111327 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111257 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223340 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223644 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223371 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205229 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205268 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206206 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192349 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica