חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפה ותפקודו על פי שיטת פאולה

הפה כולל השפתיים, הלשון, השיניים והחיך נתפסים בחשיבה על גוף האדם בדר"כ כאברים המיועדים רק לצרכים תפקודיים כמו אכילה, דיבור ועוד. זהו אחד האברים הנמצאים בשימוש רצוף בין אם מודע או מודע חלקית ובשונה מאברים אחרים קשה להרפיה ומנוחה. אנשים רבים מגלים במהלך תרגול שיטת פאולה שצורות חדשות של תנועות הפה משפיעות על תחומים רבים בגופם ובחייהם גם משום שהם לומדים להכירו וגם דרך לימוד האפשרות להרפיה. לעתים הנטייה לשמור על אחיזה או סגירה קבועים של הפה מעוררת מתח הן במקום עצמו והן באברים הקשורים אליו כמו העורף והצואר. ולעתים היא ביטוי למתחים אחרים. ההיכרות עם שחרור מתח כללי דרך הפה יכולה לשנות את איכות חייו של המתרגל במספר תחומים כמו מתחים, יציבות השלד, כאבי גב או תפקוד מערכות פנימיות.
השילוב שנוצר בתרגילי שיטת פאולה בין שרירים טבעתיים שונים מביא את המורה להתבוננות קבועה ומתמשכת בצורת התנועה של השפתיים והפה של תלמידיו. הפה מספר למורה על מתחים, אפשרויות התפקוד  של מקומות שונים בגוף, צורת הביצוע של התרגילים הקשורים בלשון או בעיניים ועוד. הכוונת התלמיד להרפיית הפה או להפעלה מגוונת שלו בין אם דרך כיווצים של השפתיים או תרגילי לשון היא אחת הדרכים להביא לשחרור העורף והצואר וכמובן מתחים אחרים. ניתן אפילו לומר שאצל אנשים רבים הן בגלל חינוך והן מתוך האוטומטיות של שליטה בגוף הפה אוסף אליו סוגים רבים של מתח ולימוד דרכים לשחררו תוך כדי תפקודים אחרים כמו נהיגה או ישיבה מול מחשב יכולה להפוך לדרך קלה לשחרור מתחים וכך לשנות רבות בחיי התלמיד. אחת הדוגמאות הקלות לתאור בעניין זה היא שחרור כאבים במהלך לידה כאשר הכוונת היולדת לפתיחת הפה או להשמעת קולות נמוכים מסייעת להתקדמות הלידה.
בספרה מציעה פאולה גרבורג לשתות בלגימות קטנות כדי להפעיל את השפתיים ולא להתרגל לשתייה שהפה משמש בה רק כפתח וכן לאכול כשהפה סגור אך כל  חלל הפה משתתף בלעיסה. כל זאת מתוך הבנת ההשפעה שיש לדרך הביצוע של תיפקודים אלו על מצבו הכללי של האדם, אלא שאלא אינן משימות קלות לאדם בן ימינו הממהר כל הזמן, לעומת זאת לאדם הסובל ממתחים שונים הרוצה לשנות את תפקוד הפה כדרך לשחרור מתחים מומלץ לנסות תרגילים מסוימים בזמן נהיגה או עמידה בפקקים, כך ניתן לשלב זמן מבוזבז ממילא עם הרפיה במצב שיש בו מתח בפני עצמו. ההצעה לפתוח את הפה בשונה מהרגיל ע"י הפלת הסנטר או מחשבה על הרחקת הלחיים מבפנים או ניסיון להרחיב ולהאריך לסרוגין את פתיחת השפתיים, כולן פעולות היכולות להילמד תחילה ביתר קלות בשכיבה ואח"כ במהלך התפקודים השונים. גם תרגילי לשון כמו תנועות מעגליות בין השיניים לשפתיים, או מעבר של הלשון פעם לימין ופעם לשמאל כך שבכל פעם הלשון לוחצת צד אחר של החיך העליון או את השן האחרונה בכל צד מספר פעמים משנה את החזקת הפה ויכולה להשפיע על תחומים אחרים.
לאנשים הסובלים מבעיות עיכול למיניהן מומלץ לכווץ את הפה כלפי חוץ כדוגמת נשיקה אך תוך חזרה מונוטונית על הפעולה ואילו אלו הסובלים מבעיות שליטה במערכת השתן יכולים לנסות את כיווץ הפה כלפי פנים כאילו מדובר בשתייה מקש ושוב לשאוב ולעזוב פעמים רבות. תרגיל אחר המומלץ לנהיגה וגם לבעיות במערכת השתן הוא גלגול השפה העליונה של הפה כלפי האף, לעזוב ולחזור על הפעולה שוב ושוב. ניתן ללמוד את התרגיל בתחילה ע"י הניסיון לאחוז עיפרון ללא מגע יד בין האף לבין השפה. התרגיל ללא עיפרון מחכה את תנועת השפתיים והאף עם עיפרון.
אחד העקרונות המובילים בשיטת פאולה היא לקבל כל הצטרפות של הגוף אל תרגול כמבורכת וכמעידה על נטייתו הבריאה של הגוף. בשונה משיטות אחרות הצטרפויות של מקומות אחרים מעודדת את יכולת ההבראה הטמונה בגוף ואת יכולת האדם לבצע את התאגילים ללא מאמץ. זהו שינוי חשיבתי מהותי שכן רובנו הורגלנו למאמץ בתפקודים גופניים ואילו כאן היכולת של הגוף ללמוד לפעול שלא מתוך מאמץ אלא מתוך קשב לגוף וחיפוש יכולות מוסוות שבו מביאה הן את הגוף והן את האדם המתרגל למקום חדש בחשיבתם ובדרך תיפקודם. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סמדר נבו-סיקרון

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/07/111576 צפיות
המאמר מציג את הלשון כהגה המאזן בעיות שיווי משקל בגוף. תרגול שיטת פאולה בתרגילי לשון משתלבת בארגון חוסר שיווי משקל או או העדר "מרכז" בתנועת הגוף. המאמר מדגים תרגילים ועקרונות בשיטה כגון: תנועות רוטציה בין צדי הגוף בשרירים טבעתיים זוגיים, עיניים, ידיים, רגליים. המאמר מציע להיעזר בלשון כאשר יש קושי במעברים בין צדי הגוף. כמו כן מסביר המאמר את הקשרים בין השרירים הטבעתיים כפי שהם מורגשים בהקשר ללשון. התרגול המוצע במאמר מתרכז בהעברת ובחלוקת הכיווצים בין הספינקטר הקדמי לאחורי לצורך שליטה ברצפת האגן.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי19/07/111217 צפיות
תנועה חופשית מוכרת לרוב כתהליך רוחני וחוויתי ופחות כתהליך תרפויטי או כדרך ריפוי פסיולוגית. המאמר מתאר כיצד ניתן להעזר בתרגול מונחה על מנת להגיע לשחרור תנועתי. שחרור זה מניע את הגוף על פי צרכיו. התנועה שבסיסה פעילות השרירים הטבעתיים יוצאת מהם ויכולה להמשיך דרכם או לעזבם ולחזור אליהם. עיקרה בכך שהיא מכוונת את האדם להקשיב לצרכי גופו. הפעלת הגוף עלפי המחשבה דבר הנהוג אצל רובנו נעזבת. התנועה יכולה לחזור אל התרגילים המונחים ככל שיש צורך בכך. הדוגמאות מתנועת ילדים ונשים בלידה באות להדגים מצבי קבוצה.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןרפואה משלימה25/08/101181 צפיות
המאמר מתאר את ההשפעה הרגשית השלילית במצבי מוגבלות. טיפול בשיטת פאולה ותרגול השרירים הטבעתיים אפשרי במצבי מוגבלות רבים. המאמר מציע לראות בתנועה הקטנה דרך תרגול השרירים הטבעתיים דרך לפרוץ את המעגל החוסם את הריפוי הגופני עקב המצב הנפשי. ברוח המאמר ההשפעה הנפשית הטובה שתהיה לתנועה קטנה תחזק את יכולתו של הגוף לעבור שינוי. התנועה שתשפיע ולו במעט על מצבי הרוח הקשורים במגבלה גופנית תאפשר הגדלת יכולת התנועה בהמשך.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/08/101612 צפיות
המאמר מתאר את התחומים המתאימים לשימוש בשיטת פאולה במצבי בריאות כמו הכנה ללידה, גמילה מחיתולים ומיעוט תנועה. מסביר את ייחודה של השיטה בטיפול בעזרת שיטת פאולה במצבים אלו. השימוש במצבים המוגדרים כמצבי חולי הוא קבוצה נוספת המתוארת במאמר. ההצעות נוגעות לבעיות גב, שלד, כאב, שליטה וחוסר שליטה ברצפת האגן. שיבושים בשרירי הפנים כמו דלקת פציאליס, חוסר איזון בין צדי הגב המתבטא בפנים ועוד. ההסברים במאמר מאפשרים לקורא להבין את העקרונות התאורטיים שעליהם מבוססת השיטה. תרגול השיטה מבוסס על גישה הוליסטית לפי צורך

מאת: סמדר נבו-סיקרוןפיזיולוגייה10/08/101446 צפיות
המאמר מציג את אחד העקרונות המרכזיים בשיטת פאולה שהוא הפעילות הספונטנית והריפויית הנגרמת בעקבות הנעה מודעת. הבעייתיות בארגון הגוף להנעה כזו מורחבת במאמר בנוסף להשברים על תפקידיה וצרכיה. ניתן להבין מהתאורים במאמר את מבטו המקצועי של המורה בשיטת פאולה המעוניין לארגן את הגוףשל המתרגל לתנועתיות כזו. כמו כן מוסבת הסיבה לחשיבות הפעולה הספונטנית ביןאם תחילתה בהפעלה מודעת ובין אם לא. הפעילות הספונטנית של הגוף היא הכוח המרפא את המתרגלים בשיטת פאולה, עם זאת תחילתה יכולה להתרחש בפעילות מודעת, מכוונת ושכלתנית

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות נשים31/05/101454 צפיות
טיפולים בשיטת פאולה ייחודיים לסובלים מקשיי שליטה בסוגרים, בשרירי הפנים, במערכת הנשימה והעיכול. בנוסף מתאים טיפול זה לאנשים שתנועתם מוגבלת בין אם לאורך זמן או או לתקופה קצרה. התנועה הקטנה הדרושה כדי לתרגל את שיטת פאולה מאפשרת לאנשים אלו להמשיך להפעיל את גופם למרות המוגבלות ולשמור כך על מצבם המנטלי והגופני גם יחד. תנועה קטנה במקום אחד בגוף יכולה דרך הקשרים בין השרירים הטבעתיים להפעיל בצורות שונות שרירים טבעתיים אחרים ושרירים משורטטים. שילוב התנועה בכמה מקומות בגוף לללא הכונה נותן הרגשת חיוניות.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןשיקום והידרותרפיה21/04/102242 צפיות
המאמר מביא דוגמאות לדרך עבודה אפשרית עם ילדים עם שיתוק מוחין, זאת על בסיס ייחודה של שיטת פאולה והקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם, כמו כן מוצע במאמר אפשרות להשפיע על השרירים המשורטטים באמצעות השרירים הטבעתיים.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213866 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201534 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191626 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181634 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica