חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בשיטת פאולה

התפקוד הגופני נתפס בדרך כלל כתקין או כבלתי תקין על פי ציפיות האדם מגופו בהשואה למצבים דומים בעבר ובעיקר בהקשרים כמו עבודה, תנועה והתנהגות חברתית. מעטים האנשים היכולים לחשוב על תחום זה כרצף או להגיב באופן ענייני לשיבושים. תופעות כמו: חולשת רצפת אגן, תפקוד חלקי של מערכת העיכול, שיבושים במערכת הנשימה, כולם נתפסים כמצבים לא תקינים ולא נעימים אך פעמים רבות אינם מטופלים בשל הבושה שבדבר. מצבי מוגבלות פיסיים בין אם זמניים או קבועים, אלו הקשורים בפגיעה בגפיים, בשלד או בחוזק השרירי ידועים כמשפיעים לרעה גם על מצבה של הנפש. פגיעה בגוף (כמעט בכל רמה שהיא) מורידה את רמת התפקוד של הנפש ואת כוחות ההתמודדות הנדרשים עם הגוף ומגבלותיו. המודעות לכך וסגנון התגובה קשורים כמובן גם לאדם ולאישיותו וגם לפוטנציאל להגיע לפעילות פיסית קלה. העדר מודעות לאפשרויות להעזר בגוף למרות פגיעותו לצורך החוזק הנפשי מקשה על ההתמודדות הגופנית במסגרת המגבלות המוכרות. יחד עם זאת התמדה בפעילות גופנית גם במצבי חולשה פיסיים ומוגבלות יכולה לייצר מעגל חדש של התמודדות נפשית המשליכה על המצב הפיסי. תרגילים רבים בשיטת פאולה מבוססים על תנועות קטנות ומונוטוניות שאינן דורשות מאמץ ולכן אפשריות לביצוע גם במצבי מוגבלות קשים.

הטיפול בשיטת פאולה עונה לצרכים הדרושים בכל אחד מהמצבים שתוארו עד כה ואף למצבים שבהם סובל האדם מכמה הפרעות תפקודיות. במהלך תרגול שיטת פאולה משתמש האדם בקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים. עם או בלי שהוא מודע אליהם. לעתים תרגולו של איבר מסוים מעורר איבר אחר לפעול או שהוא מפעיל כמה אברים או שרירים טבעתיים בו זמנית. דבר זה מבוסס על נטייתו הטבעית של הגוף להפעיל בו זמנית את השרירים הטבעתיים. כאשר חל שיבוש כמו חוסר שליטה, שליטה חלקית או כיווץ יתר באזור הסוגרים עדיף להתחיל בתרגול "מרחוק" כדי לעורר בגוף את תנועת הכיווץ והשחרור הקיימת ביסוד התנועה החיצונית והפנימית של הגוף. לפעמים לא מתעוררת אותה יכולת להפעלה "מרחוק" ויש צורך בהפעלה ישירה של השרירים באזור שנחלש. לצורך טיפול בקושי להפעיל אזור מסוים בגוף ניתן להיעזר במניפולציות גופניות המארגנות צורות החזקה מגוונות של הגוף בזמן התרגול.  ארגון הגוף לצורות החזקה ותנועה כנקודת מוצא לשינוי יכולה לשמש להפגת כאב כרוני כמו כאבי גב ושלד, לחידוד תחושות במקרים שאלו אבדו. להחזרת הטונוס לשרירים שנחלשו או להרפיה אם התפתחה החזקת יתר של השרירים. הצורך בשילוב בין תנועות השרירים הטבעתיים לבין צורת ההנחה, המתיחה או ההרפיה של הגוף משתנה בהתאמה לסוג הבעיה. הנעה מודעת וייחודית של שרירים שאנו מפעילים בדרך כלל רק לצרכים תפקודיים כמו אכילה, דיבור וצפייה ובאופנים שונים מהרגיל יוצרת קשר תודעתי חדש בגוף. לפי שיטת פאולה הפעלת שרירים טבעתיים כמו: שפתיים, לשון, עיניים, עפעפיים, סוגרים ועוד אינה לצרכים תפקודיים אלא לצרכי איזון הגוף. דוגמה לאחד מאמצעי הארגון של הגוף לצרכי איזון הוא צורך ב"פתיחות"-מצבים שבהם חזרות מתמשכות על תרגילי פתיחה וסגירה של העיניים, הפה, הנחיריים והסוגרים משפיעים על האבר שהופעל וכן על ההרגשה הכללית. הנשימה או אופן ההחזקה של הגב משתנים בזמן התרגול. ההפעלה המודעת של הפתחים ע"י כיווצים והרפיות משפיעים על צורת היציבה, מפתחים יכולת להרפיה, פותרים בעיות גב ומביאים לשיפור ושכלול התפקוד הגופני.

.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סמדר נבו-סיקרון

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/07/111576 צפיות
המאמר מציג את הלשון כהגה המאזן בעיות שיווי משקל בגוף. תרגול שיטת פאולה בתרגילי לשון משתלבת בארגון חוסר שיווי משקל או או העדר "מרכז" בתנועת הגוף. המאמר מדגים תרגילים ועקרונות בשיטה כגון: תנועות רוטציה בין צדי הגוף בשרירים טבעתיים זוגיים, עיניים, ידיים, רגליים. המאמר מציע להיעזר בלשון כאשר יש קושי במעברים בין צדי הגוף. כמו כן מסביר המאמר את הקשרים בין השרירים הטבעתיים כפי שהם מורגשים בהקשר ללשון. התרגול המוצע במאמר מתרכז בהעברת ובחלוקת הכיווצים בין הספינקטר הקדמי לאחורי לצורך שליטה ברצפת האגן.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי19/07/111217 צפיות
תנועה חופשית מוכרת לרוב כתהליך רוחני וחוויתי ופחות כתהליך תרפויטי או כדרך ריפוי פסיולוגית. המאמר מתאר כיצד ניתן להעזר בתרגול מונחה על מנת להגיע לשחרור תנועתי. שחרור זה מניע את הגוף על פי צרכיו. התנועה שבסיסה פעילות השרירים הטבעתיים יוצאת מהם ויכולה להמשיך דרכם או לעזבם ולחזור אליהם. עיקרה בכך שהיא מכוונת את האדם להקשיב לצרכי גופו. הפעלת הגוף עלפי המחשבה דבר הנהוג אצל רובנו נעזבת. התנועה יכולה לחזור אל התרגילים המונחים ככל שיש צורך בכך. הדוגמאות מתנועת ילדים ונשים בלידה באות להדגים מצבי קבוצה.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןרפואה משלימה25/08/101181 צפיות
המאמר מתאר את ההשפעה הרגשית השלילית במצבי מוגבלות. טיפול בשיטת פאולה ותרגול השרירים הטבעתיים אפשרי במצבי מוגבלות רבים. המאמר מציע לראות בתנועה הקטנה דרך תרגול השרירים הטבעתיים דרך לפרוץ את המעגל החוסם את הריפוי הגופני עקב המצב הנפשי. ברוח המאמר ההשפעה הנפשית הטובה שתהיה לתנועה קטנה תחזק את יכולתו של הגוף לעבור שינוי. התנועה שתשפיע ולו במעט על מצבי הרוח הקשורים במגבלה גופנית תאפשר הגדלת יכולת התנועה בהמשך.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/08/101612 צפיות
המאמר מתאר את התחומים המתאימים לשימוש בשיטת פאולה במצבי בריאות כמו הכנה ללידה, גמילה מחיתולים ומיעוט תנועה. מסביר את ייחודה של השיטה בטיפול בעזרת שיטת פאולה במצבים אלו. השימוש במצבים המוגדרים כמצבי חולי הוא קבוצה נוספת המתוארת במאמר. ההצעות נוגעות לבעיות גב, שלד, כאב, שליטה וחוסר שליטה ברצפת האגן. שיבושים בשרירי הפנים כמו דלקת פציאליס, חוסר איזון בין צדי הגב המתבטא בפנים ועוד. ההסברים במאמר מאפשרים לקורא להבין את העקרונות התאורטיים שעליהם מבוססת השיטה. תרגול השיטה מבוסס על גישה הוליסטית לפי צורך

מאת: סמדר נבו-סיקרוןפיזיולוגייה10/08/101446 צפיות
המאמר מציג את אחד העקרונות המרכזיים בשיטת פאולה שהוא הפעילות הספונטנית והריפויית הנגרמת בעקבות הנעה מודעת. הבעייתיות בארגון הגוף להנעה כזו מורחבת במאמר בנוסף להשברים על תפקידיה וצרכיה. ניתן להבין מהתאורים במאמר את מבטו המקצועי של המורה בשיטת פאולה המעוניין לארגן את הגוףשל המתרגל לתנועתיות כזו. כמו כן מוסבת הסיבה לחשיבות הפעולה הספונטנית ביןאם תחילתה בהפעלה מודעת ובין אם לא. הפעילות הספונטנית של הגוף היא הכוח המרפא את המתרגלים בשיטת פאולה, עם זאת תחילתה יכולה להתרחש בפעילות מודעת, מכוונת ושכלתנית

מאת: סמדר נבו-סיקרוןשיקום והידרותרפיה21/04/102245 צפיות
המאמר מביא דוגמאות לדרך עבודה אפשרית עם ילדים עם שיתוק מוחין, זאת על בסיס ייחודה של שיטת פאולה והקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם, כמו כן מוצע במאמר אפשרות להשפיע על השרירים המשורטטים באמצעות השרירים הטבעתיים.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןרפואה משלימה11/04/101301 צפיות
המאמר "הקשר בין תרגול שיטת פאולה, השינויים המחשבתיים המזדמנים מכך והיכולת להקל על תהליכי התפתחות של תינוקות בעזרת מגע" מכוון לתאר לקוראים את השפעת התרגול העצמי על יכולתם להשתמש בהבנות גופניות שונות לצורך מגע בהשראת שיטת פאולה עם תינוקות, התרגילים המובאים עוסקים בהקלה על כאבי בטן האופייניים לתינוקות, בעידוד תנועות הפה, הרגליים והידיים, בעידוד שכיבה על הבטן ובפיתוח תנועה חופשית. כל אלו מובנים יותר למי שניסה על גופו את התרגול למרות שניתן גם ללמוד את העקרונות לצורך טיפול בתינוקות,http://paulamethod.blogspot.com/

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191720 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192144 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161773 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161654 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161908 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161886 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152744 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica