חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור בין גורמים (אנשים,דעות,אינטרסים)

מאת: עוזי פלגניהול04/09/2010991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לעיתים קרובות בעסק, במשפחה, בין חברים, אנו נתקלים בפערים בין דעה א לדעה ב, בסכסוך בין אדם א לאדם ב, בתהליכים בין מצב א למצב ב,  קיום הפערים מקשה על מציאת פתרון מוסכם או מקובל או אפשרי,  אי מציאת פתרון יוצר מצב של בעיה לא פתורה, בעיה לא פתורה מעצם טבעה מהווה מכשול בדרך בין נקודה א לנקודה ב, בכדי לחבר בין הנקודות נדרש לגשר עליהם כלומר לבנות גשר.,

בואו ננסה להיות בוני גשרים ולבחון  מה נדרש לבצע בכדי לבנות גשר פיזי אשר יגשר בין הנקודות.

A.      יש לשאול למה צריך גשר.

B.      יש להעריך את מידת החשיבות להקמת הגשר ומי עשויים להיות הנהנים.

C.      יש למדוד ולהעריך את המרחק בין נקודה א לנקודה ב.

D.      יש לבדוק את עומק התהום שבין הנקודות.

E.       יש לבדוק איזה גשר רוצים לבנות קבוע או זמני.

F.       יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר (הולכי רגל,רכב קל,כבד)

G.     יש לבדוק את עומס התנועה על הגשר על ציר זמן,ובנקודת זמן.

H.      יש לקבוע את מספר המסלולים ורוחבם שיכלול הגשר.

I.        יש לבדוק את רוחב הגשר (פועל יוצא ממספר המסלולים).

J.        יש לחשב את המשקל שהגשר אמור לשאת.

K.      יש לחשב את סוג  העמודים (ומידותיהם) הנדרשים לשאת המשקל.

L.       יש לבדוק אם ידרשו גם עמודים באמצע הגשר.

M.    יש לבדוק היכן ממקמים את העמודים.

N.     יש לבדוק את סוג הקרקע שבהם צריך לקבע את העמודים.

O.     יש לבדוק באיזה מרחק לפני כל נקודה תהיה עליה לגשר .

P.      יש לבדוק את התנאים הסביבתיים שהם ימוקם הגשר .

Q.     יש להעריך איזה משאבים ידרשו לבצוע העבודה כולל התייחסות לתנאים הסביבתיים.

R.      יש להעריך את משך הזמן הנדרש.

S.       יש לסכם את העלות להקמת הגשר.

T.       יש לבצע בדיקת עלות תועלת, תועלת עלות לפרויקט.

U.     לקבל החלטה כן או לא.

V.      אם כן, מתי מתחילים

. פשוט לא ?

עכשיו אחרי שאנו יודעים לבנות גשר פיזי בואו ננסה לבנות גשר בין שתי אנשים :אדם א, אדם ב, השניים מנהלים בניהם סכסוך לא פשוט.

נפעל באותה שיטה על ידי סדרת שאלות, אשר תסייע לנו ולהתארגן ולנסות לגשר באופן מוצלח בין השניים,  האופן השיטתי שבו נתארגן למהלך, יספק לנו את מידת ההבנה והידע אשר אולי  יאפשרו לנו להצליח.

A.      למה צריך לגשר ביניהם ?. (למה בעצם לגשר ביניהם שיהיו ברוגז וזהו)

B.      למה חשוב שאדם א ואדם ב יהיו בקשר ומי ירוויח מזה?. (עסק, משפחה, חברים).

C.      כמה זמן הם בסכסוך ועל מה ?.

D.      מה עוצמת הכעסים והרגשות הפועלים בסכסוך ?.

E.       איזה סוג קשר אמור להיות ביניהם ?. (נקודתי לאירוע או משמעותי וארוך)

F.       יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר ?. (עניינים חשובים,זניחים)

G.     מה יהיו תדירות המפגשים השוטפים, והאם יהיה גם קשר בינאישי ?. (ראש בראש)

H.      האם בקשר יהיו תמיד מעורבים גורמים נוספים ?

I.        באיזה פורומים הם אמורים להיפגש ? (ישיבות עבודה,חגי משפחה)

J.        על איזה משקעים ומטענים צריך להתגבר בדרך לבניית הקשר בין השניים ?.

K.      איזה שיקולים אמורים לשכנע את א ואת ב להסכים לקשר ?.

L.       איזה שיקולים מיוחדים יבטיחו את המהלך ?.

M.    באיזה תחום כל אחד מהם רגיש לעצמו ולאחר ?.

N.     באיזה תחום רגיש כדאי  או לא כדאי להפעיל לחץ ? .

O.     כמה זמן לפני הניסיון  לגשר צריך להתחיל לגשש ולרחרח ?.

P.      מי עשוי להיות מבסוט ובמקביל לא מבסוט מחידוש הקשר ?.

Q.     האם ניתן לבצע זאת לבד, או/ו עם גורמי תיווך, חברים, אנשי מקצוע ?,

R.      כמה זמן אמור להמשך התהליך מתוך היכרות של אופי המשתתפים ועוצמת הבעיה ?.

S.       כמה אנרגיות אמורים להשקיע (רגשות,שעות ניהול)

T.       האם בסוף של דבר זה ישתלם ?. (לפרט, לעסק,למשפחה)

U.     להחליט אם מתחילים

V.      לקבוע מועד מתאים להתחלה, או לחפש סיטואציה משמעותית מתאימה. (מפגש,חג)

הצורך בגישור נדרש כל העת במערכות ארגוניות ועסקיות שבהם יש לגשר בין מנהלים, דעות, מחלקות, תפיסות עולם, תרבויות ועוד, גם בחיי היום אנו מעורבים בגישור בין בני זוג, הורים וילדים, חברים,שכנים ולעיתים בינינו לבין עצמינו.

 

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202550 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201327 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201327 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201141 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica