חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לעבוד נכון בסביבת חדרי קירור

מאת: יוהן הרשקוביץתעשייה12/09/20101388 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חדרי קירור הם שמאפשרים את השפע הקיים במוצרי צריכה למאכל וכן תהליכיםשונים בחקר המדע והטכנולוגיה. הטמפרטורה הנמוכה מאטה תהליכים טבעיים, כגוןריקבון, חמצון ועוד. עם זאת, יכולתם של חדרי קירור להאט ולעתים אףלעצור תהליכים ביולוגיים הופכת אותם למסוכנים לאדם, דבר המצריך היערכותלשימוש נכון ולשמירה על בטיחות.

בין סכנות הבטיחות האופייניות לחדרי קירור:


היפו-תרמיה –אולי הסכנה הגדולה ביותר, הינה היפו-תרמיה –ירידה דרסטית בחום הגוף מתחתלרמות המאפשרות מחייה. לצורך הבנת העניין, די בירידה של 4 מעלות בטמפרטורתהגוף בשביל לגרום לגוף קשיי תפקוד קשים, ובסופו של דבר אף מוות.
כוויותקור – למרות סכנת ההיפו-תרמיה, כוויות קור הן המפגע הנפוץ ביותר, ובייחודבחדרי קירור המאופיינים בטמפרטורות נמוכות במיוחד. להגנה מפני כוויות קור, אנשיםהעובדים בחדרי קירור לאורך זמן צריכים להיות מצוידים בציוד מיוחד לשמירה עלחום גופם ולהגנה מפני כוויות, לרבות נעליים וכפפות מיוחדות.


הרעלהומחנק – בתנאים מסוימים, ובייחוד בחדרי קירור שאינם מאווררים כראוי,(בכוונה תחילה או כתוצאה מרשלנות) קיימת סכנה של מחנק, עקב שילוב של חוסרבחמצן בחללים סגורים וצריכה מוגברת של חמצן, עקב נשימה מהירה ושטחית יותרהמאפיינת את דרכו של הגוף להתמודד עם הקור העז. כמו כן, ישנה סכנה שלהרעלה, עקב גזים הנפלטים מחומרים גם בטמפרטורות אלה.

חוקיםלבטיחות בשימוש בחדרי קירור ובמקררים:


המחוקק ראה בסכנות אלהכמפגע כה מוחשי, שבחר לחוקק חוקים ותקנות במיוחד להסדרת השימוש במקרריםובחדרי קירור לשימוש ביתי ותעשייתי.

כך, למשל, לטיפול בנושא הבטיחותבחדרי קירור, קבע משרד התמ"ת (משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה) תקנות, בשנתתשכ"ו 1965, לפי סעיף 5 לחוק למניעת מפגעים. התקנות הללו דנות בבטיחותבמקררים ביתיים ובחדרי קירור תעשייתיים. בהתאם לסעיף 3 בחוק, חדרי קירורחייבים להיות מצוידים במנגנון אשר יאפשר לפתוח כל אחת מדלתות חדר הקירור גםמבפנים, בכל מצב.

למעשה, החוק מחמיר עם תקנות הבטיחות של חדריקירור. במקררים ביתיים דורש החוק כי פתיחה מבפנים תתאפשר בכוח שאינו גבוהמלחץ של 7 ק"ג המופעל בניצב לדלת באזור הידית. לעומת זאת, דורש החוק כיבחדרי קירור ניתן יהיה לפתוח את דלתותיו מבפנים באמצעות כוח של אינו גבוהמלחץ של 500 גר' (0.5 ק"ג), בלבד, על כפתור או ידית בולטים אשר יותקנובמיוחד על כל אחת מן הדלתות. על מנגנוני הפתיחה להיות בולטים וממוקמיםבגובה שלא יעלה על 100 ס"מ (1 מטר) מרצפת חדר הקירור.

לצורך הגדרותהחוק, מקרר ביתי מוגדר כמקרר שנועד לשימוש ביתי, שקיבולתו מעל ל-60 ל'ופחות מ450 ל'.
מקרר שאינו ביתי (ובכלל זה חדרי קירור) מוגדר כמקררלשימוש שאינו שימוש ביתי, בעל קיבולת העולה על 60 ל'.

 



תגיות המאמר: קירור, חדרי קירור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוהן הרשקוביץ

מאת: יוהן הרשקוביץחיות מחמד05/12/101241 צפיות
רובנו נוהגים לרחוץ את הכלבים שלנו לעתים קרובות יותר או פחות, אך אנחנו לא יכולים לעשות את המלאכה בצורה יסודית מספיק, ולכן יש צורך לפנות לקצת עזרה מקצועית – מספרת כלבים.

מאת: יוהן הרשקוביץזוגיות ואהבה05/12/101237 צפיות
מדוע לפעמים מאוד מתסכל להכין סידור פרחים ברמת גן. ניכר כי למרות הקשיים עדיף להכין סידור פרחים ברמת גן מאשר בכל עיר אחרת

מאת: יוהן הרשקוביץחיות מחמד21/11/101136 צפיות
כלב היה ונשאר ידידו הטוב ביותר של האדם. מה שהשתנה הוא היחס כלפי הכלבים שלנו והמקום שהם תופסים בחיינו. כשהכלב הופך ללא פחות מבן משפחה, לא מעט בעלי כלבים מוכנים להשקיע בו זמן רב ומשאבים לא מבוטלים. אחוז ניכר ממשאבים אלו מופנה לטובת מוצרים ושירותים שהם בגדר מותרות, כמו למשל מספרת כלבים.

מאת: יוהן הרשקוביץמוטוריקה21/11/101395 צפיות
עבור מפעלים, מחסנים לוגיסטיים ועסקים אחרים הזקוקים למערך שינוע של סחורות, מלגזות מהוות כלי עבודה מרכזי וחיוני. באותה נשימה, עלות רכישתן של המלגזות היא אחת ההוצאות הגדולות, שכן כל מלגזה חדשה עולה כמאה אלף שקלים. בשעת משבר כלכלי, הכרוך באי ודאות גדולה בנוגע להמשך ההזמנות והיקף הפעילות, לא מומלץ לבצע רכישות בסדר גודל שכזה. לכן עדיף לרכוש מלגזות יד שניה.

מאת: יוהן הרשקוביץשיפוצים07/11/102872 צפיות
סגירת מרפסת מאפשרת לסגור את השטח הפתוח, אבל מבלי לוותר על תחושת ה"בחוץ". במאמר תוכלו למוא רעיונות לסגירת מרפסת באמצעות עבודות אלומיניום.

מאת: יוהן הרשקוביץנדל"ן ומקרקעין06/11/101252 צפיות
מאמר שעוסק ביתרונותיו וחסרונותיו של חוק מיסוי מקרקעין בכל הקשור בתחום הנדל"ן בארץ שהולך ומתנפח. האם הוא בא לעזור לרוכשי הדירות או לפגוע בהם? כיצד הוא בדיוק תורם לגידול שהיצע או שמא, הוא רק מסרס אותו.

מאת: יוהן הרשקוביץהזמנות אירועים24/10/101124 צפיות
הדפסת הזמנות לאירועים שונים לפעמים נראית כמשימה מורכבת ומסובכת. אם זאת, בחירה נכונה של בית דפוס יכולה להבטיח לכם שקט תעשייתי לגבי הפקת האירוע וכן הדפסת ההזמנות לאירועים. לא צריך להיות סופר יצירתי בשביל להפיק הזמנות לאירועים ברמה גבוהה, מספיק בחירה נכונה של בית דפוס דיגיטלי שתעשה את ההבדל.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22966 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211205 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211144 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191770 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181812 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181312 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175181 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica