חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי פסיכולוגיה קלינית - הדרך אל ספת הפסיכולוג

מאת: שחףפסיכולוגיה13/09/20101997 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מבקשים להיות פסיכולוגים ולעזור לאנשים באמצעות טיפול נפשי, אולם מסלול ההכשרה הנחוץ לשם כך הינו ארוך במיוחד. ראשית, יש לסיים תואר ראשון בפסיכולוגיה בציונים גבוהים במיוחד, לאחר מכן יש להשלים לימודי פסיכולוגיה לתואר שני במגמת פסיכולוגיה קלינית, ורק לאחר שנתיים עד ארבע שנים של התמחות מעשית ניתן לזכות בתואר הנכסף, פסיכולוג. על אף מסלול ההכשרה הארוך יחסית, לימודי פסיכולוגיה בהתמחות קלינית זוכים לביקוש רב, מאחר והם נחשבים ליוקרתיים.

מטרת לימודי פסיכולוגיה קלינית היא הקניית תשתית עיונית ומעשית נרחבת, על מנת להכשיר מטפלים בעלי מחויבות, עניין והבנה בתהליכי הטיפול המעשי כמו גם בתהליכים הנפשיים עליהם מבוסס הטיפול. חשוב לציין כי גם בתחום פסיכולוגיה קלינית ישנן מגוון התמחויות, כאשר כל מסלול התמחות כזה מאפשר להשתלב באפשרויות תעסוקה שונות. לימודי פסיכולוגיה קלינית במסלול של עיסוק בהוראה כוללים לימודי תעודת הוראה, על מנת להשתלב במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. לעומת זאת, לימודי פסיכולוגיה משפטית מסמיכים לשם מתן עדות מומחה בבתי משפט.

כדאי לדעת שגם פסיכולוגיה וגם פסיכיאטריה עוסקות במתן סיוע נפשי, אולם כל שיטת טיפול עושה זאת באופן אחר. שוני אחד מהותי הוא משך ההכשרה, כאשר על מנת לזכות בהסמכת פסיכיאטר יש ללמוד רפואה במשך 7 שנים, ולאחר מכן להתמחות 4 שנים נוספות בפסיכיאטריה. דבר זה גורם לשימוש רב במיוחד במודלים רפואיים על ידי פסיכיאטרים, ושימוש בתרופות פסיכותרפיות על מנת להשפיע על מצב הרוח. לעומת זאת, לפסיכולוגים אין את ההכשרה הנחוצה על מנת לרשום מרשמים לתרופות, מאחר ומסלול ההכשרה שלהם שונה.

תחום עיסוק מרכזי של פסיכולוגים רבים הוא מתן הערכה פסיכולוגית, המשמשת לשם הבנה טובה יותר של הבעיות הפסיכולוגיות או ההתנהגותיות המשפיעות על המטופל. לאחר יצירת הערכה פסיכולוגית ניתן לבנות תוכנית טיפולים מתאימה, על מנת לסייע למטופל לפתור את המצוקות איתן הוא מתמודד. קורס הערכה פסיכולוגית נחשב למרתק במיוחד, מאחר והוא כולל נושאים מגוונים דוגמת מבחני אישיות, מבחנים נוירו פסיכולוגיים, ביצוע תצפיות קליניות, ועוד. קורס פסיכולוגיה מבוקש נוסף הוא אישיות, אשר סוקר תיאוריות שונות בתחום.

מכללות פסיכולוגיה המציעות מסלול לימודי פסיכולוגיה בהתמחות קלינית לתואר שני מציבות תנאי קבלה גבוהים במיוחד, אשר מונעים מרבים להתקבל. דרישת קבלה ייחודית של לימודי פסיכולוגיה קלינית היא מבחן מתא"ם, הבנוי במתכונת ייחודית. מאחר והציון הניתן במבחן משפיע בצורה ישירה על סיכויי הקבלה של המועמד, ובשל הקושי היחסי של מבחן זה, רבים בוחרים להיעזר בשירותיהם של מכוני הכנה שונים על מנת להבטיח הכנה מלאה וציון גבוה יותר במבחן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףפיננסים וכספים - כללי 24/02/111892 צפיות
ראיית חשבון וכלכלה הם תחומים מבוקשים במיוחד בעידן המודרני. לימודי כלכלה לתואר ראשון יחד עם לימודים להסמכת רואה חשבון מעניקים מקצוע מבוקש, ופותחים מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה מרתקות.

מאת: שחףרפואה סינית15/02/111642 צפיות
שיאצו הינה שיטת טיפול אשר פותחה ביפן לפני אלפי שנים, ומאז נמצאת בשימוש נרחב על ידי מיליארדים של בני אדם. על פי הפילוסופיה הסינית, בגוף האדם עוברים ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, ובאמצעות לחיצות ניתן לתעל את זרימת האנרגיה ולשחרר חסימות.

מאת: שחףלימודי תעודה ומקצוע06/02/111580 צפיות
אנגלית הינה שפת התקשורת הבין לאומית, וישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחום הוראת אנגלית. לימודי אנגלית להוראה במסגרת תואר ראשון בחינוך מעניקים תעודה יוקרתית, ומאפשרים להשתלב בקשת רחבה של מקומות תעסוקה.

מאת: שחףרוחניות - כללי26/01/112620 צפיות
רבים מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי, ובפילוסופיה העומדת מאחוריו. מאמר זה מספק את כל המידע על לימודי חינוך ולדורף, ההיגיון העומד בבסיס השיטה, ומסלול ההכשרה הנדרש על מנת לעסוק בחינוך בבתי ספר בשיטה האנתרופוסופית.

מאת: שחףעיצוב גרפי06/01/111608 צפיות
כל מי שאי פעם תהה מי בחר את הצבעים של הכותרת הראשית בעיתון, למה השתמשו בפונט מסוים לכרזה שמפרסמת את הסרט החדש בקולנוע, או איך החליטו באיזה גודל לכתוב את שם הספר על הכריכה, ימצא עניין רב בלימודי עיצוב גרפי, או בכינוי הנוסף תקשורת חזותית.

מאת: שחףרפואה משלימה26/12/101835 צפיות
ביו פידבק הינה שיטת טיפול חדשה ומרתקת, המשלבת עקרונות מתחום המדע עם הרפואה המשלימה, המסייעת לטפל במגוון רחב של בעיות ומצוקות. שיטת הביו פידבק, בדומה לשיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות, יוצאת מתוך נקודת הנחה כי ישנו קשר הדוק בין הגוף לנפש, ובאמצעות עריכת מניפולציה מחושבת על צד אחד של המשוואה, גם הצד השני מושפע.

מאת: שחףעבודה וקריירה - כללי19/12/101297 צפיות
אם בעבר תפקידה המסורתי של המזכירה התמצה בהכנת קפה, הרי שכיום תחומי האחריות שלה התרחבו במידה ניכרת. בעקבות התפתחות האינטרנט, וכניסת טכנולוגיות ממוחשבות למשרד, המזכירה נדרשת לשלוט במגוון רחב של מיומנויות.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196299 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196156 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196282 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196366 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196562 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196238 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica