חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביו פידבק - מה זה בכלל?

מאת: שחףרפואה משלימה26/12/20101835 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביו פידבק הינה שיטת טיפול חדשה יחסית, אשר פותחה רק לפני כמה עשורים, אולם למרות זאת היא זוכה לפופולאריות רבה ורבים נעזרים בה. ביופידבק, או טיפול באמצעות משוב ביולוגי, מסייעת להקל ולטפל על מגוון רחב של בעיות רפואיות, ללא כל תרופות או אמצעים חודרניים ומכאיבים. שיטת הביו פידבק, בדומה לשיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות, יוצאת מתוך נקודת הנחה כי ישנו קשר הדוק בין הגוף לנפש, ובאמצעות עריכת מניפולציה מחושבת על צד אחד של המשוואה, גם הצד השני מושפע.

כפי שעולה משם השיטה, תהליך של טיפול באמצעות משוב ביולוגי מתבצע באמצעות חיבור למערכת המנטרת מדדים פיזיים שונים בגוף, והצגת הנתונים בזמן אמת. מדדים שונים אותם בודקים כוללים מתח שרירים, דופק, חום גוף, נשימה, גלי מוח או מוליכות חשמלית של העור, הנמדדים באמצעות חיישנים המחוברות אל קצות האצבעות של המטופל. נתונים אלה מוצגים על גבי מחשב, ותפקידו של איש המקצוע, בוגר חוג מודעות ביופידבק ובעל הסמכה לעסוק בתחום, הוא להדריך את המטופל כיצד לשלוט בצורה מודעת על המדד בו מתמקדים.

ייחודה העיקרי של שיטת ביו פידבק היא היכולת של המטופל לקבל מידע בזמן אמת על התהליכים המתרחשים בגופו, באמצעות התיווך של המחשב אשר מתרגם את הנתונים הפיזיים לתמונה או צליל. באמצעות כך, ותוך התבססות על ידע משולב מתחומי הרפואה והביולוגיה, הפסיכולוגיה והטכנולוגיה, המטופל רוכש כלים המסייעים לפתח רגישות ומודעות לתגובות בלתי רצוניות, על מנת להשיג שליטה רצונית. תחומים כאלה כוללים את קצב הלב, סימור השיער, חימום טמפרטורת העור בידיים, נשימה, ועוד.

באמצעות שיטת הביו פידבק, כפי שהיא מועברת במסגרת חוגים רבים ומגוונים, המטופל מפתח מיומנויות המסייעות להתמקדות בדיאלוג הפנימי בין האדם לבין גופו. מודעות זו מושגת באמצעות שיטות אחרות, כמובן, דוגמת חוג התעמלות, אשר מפתח את ההקשבה אל קצב הנשימה והדופק של הרץ. ייחודה של שיטת הביו פידבק היא בכך שהנתונים מתקבלים בצורה מיידית, ללא צורך בתרופות, בסביבה המתאימה למטופל, ולמעשה ללא מאמץ גופני. מאפיין חשוב נוסף של שיטת הביו פידבק הוא שהמטופל עצמו הוא זה שמנתח את הנתונים המתקבלים כתוצאה ממעשיו, ולא אדם אחר, יהא זה רופא או מטפל מוכשר ככל שיהא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףפיננסים וכספים - כללי 24/02/111892 צפיות
ראיית חשבון וכלכלה הם תחומים מבוקשים במיוחד בעידן המודרני. לימודי כלכלה לתואר ראשון יחד עם לימודים להסמכת רואה חשבון מעניקים מקצוע מבוקש, ופותחים מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה מרתקות.

מאת: שחףרפואה סינית15/02/111642 צפיות
שיאצו הינה שיטת טיפול אשר פותחה ביפן לפני אלפי שנים, ומאז נמצאת בשימוש נרחב על ידי מיליארדים של בני אדם. על פי הפילוסופיה הסינית, בגוף האדם עוברים ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, ובאמצעות לחיצות ניתן לתעל את זרימת האנרגיה ולשחרר חסימות.

מאת: שחףלימודי תעודה ומקצוע06/02/111581 צפיות
אנגלית הינה שפת התקשורת הבין לאומית, וישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחום הוראת אנגלית. לימודי אנגלית להוראה במסגרת תואר ראשון בחינוך מעניקים תעודה יוקרתית, ומאפשרים להשתלב בקשת רחבה של מקומות תעסוקה.

מאת: שחףרוחניות - כללי26/01/112621 צפיות
רבים מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי, ובפילוסופיה העומדת מאחוריו. מאמר זה מספק את כל המידע על לימודי חינוך ולדורף, ההיגיון העומד בבסיס השיטה, ומסלול ההכשרה הנדרש על מנת לעסוק בחינוך בבתי ספר בשיטה האנתרופוסופית.

מאת: שחףעיצוב גרפי06/01/111608 צפיות
כל מי שאי פעם תהה מי בחר את הצבעים של הכותרת הראשית בעיתון, למה השתמשו בפונט מסוים לכרזה שמפרסמת את הסרט החדש בקולנוע, או איך החליטו באיזה גודל לכתוב את שם הספר על הכריכה, ימצא עניין רב בלימודי עיצוב גרפי, או בכינוי הנוסף תקשורת חזותית.

מאת: שחףעבודה וקריירה - כללי19/12/101297 צפיות
אם בעבר תפקידה המסורתי של המזכירה התמצה בהכנת קפה, הרי שכיום תחומי האחריות שלה התרחבו במידה ניכרת. בעקבות התפתחות האינטרנט, וכניסת טכנולוגיות ממוחשבות למשרד, המזכירה נדרשת לשלוט במגוון רחב של מיומנויות.

מאת: שחףאומנות - כללי13/12/106787 צפיות
בשנים האחרונות התפתחו מגוון רחב של שיטות המיועדות לסייע בתהליכי שיקום נפשי ורוחני, וכחלק מתהליך זה נוצרה גם שיטת טיפול המבוססת על אומנות. שיטה זו נקראת אומנות משקמת, ומדריכים בשיטה זו משתלבים בעיקר במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות, דוגמת פגועי נפש, נגמלים, לקויי למידה, אוטיסטים ועוד.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213866 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201534 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191626 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181634 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica