חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורנה ז"ק ילד משותף ללא נישואין

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה14/09/20101193 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

"משוגעת!, איך את מביאה ילד בלי להתחתן"?! הרימו כולם גבה כאשר החלטתי להביא ילד משותף ללא נישואין בעזרת ידיד קרוב שהכרתי בעת טיול בברזיל. נוכחתי לדעת כי על אף הליברליות והפתיחות שאט אט תופסות מקום רחב בחברה, עדיין, ילד משותף ללא נישואין נחשב חריג ואפילו איבוד לדעת.

בשנים האחרונות המושג "משפחה", קיבל משמעויות שונות ומגוונות. אם בעבר משפחה הייתה מורכבת מאם, אב, ילדים וכלב, הרי שכיום ישנם סוגים שונים של משפחות: משפחה חד הורית, משפחה חד מינית (כששני ההורים מאותו המין), משפחה רב הורית (יותר משני הורים), משפחה אשר הסבא והסבתא משמשים כהורים ועוד.

גם החלטה להביא ילד ללא נישואין, כלומר רצון בהבאת צאצאים ללא קיומה של מערכת יחסים זוגית, היא פרי של הרוחות הליברליות המנשבות סביבנו. החלטה להבאת ילד ללא נישואין עשויה לנבוע ממספר סיבות: סטוץ חד פעמי והיריון לא מתוכנן שהוחלט לשמור, זוג שחי יחד ללא נישואים והחליט להביא ילד, זוג שחי יחד ואולי אף היה נשוי, לאחר הכניסה להיריון, ונפרד או התגרש לפני הלידה, אישה המעוניינת להרות ומבקשת את עזרת ידיה ההומוסקסואל או היכרות באתר אינטרנט מיוחד למטרת הבאת ילד ללא יחסים – כלומר אפילו אין היכרות של ההורים זה עם זו. החלטה שכזו אולי הופכת שכיחה יותר ויותר, ואף בית המשפט מכיר בה, אך ההסכם בין הצדדים לגבי הבאת ילד משותף ללא נישואין, אשר אמור לעגן את טובתו של היילוד, עלול להיות בעייתי.

ראשית, הסכם שנחתם לגבי אדם שטרם נולד נחשב בעייתי ואינו וחלקו עלול להיות חסר חשיבות בבית המשפט כיוון שהמציאות בה נכתב ההסכם יכולה להשתנות לאחר הולדת הצאצא.

"אמא, אבא גם יבוא למסיבה שלי או שגם היום הוא באמריקה"? שאל אותי בני בן השלוש במבט כחול ותמים, ואני, אם חד הורית מבחירה, נאלצתי להסביר לו כי אביו הוא תושב ארצות הברית ואיננו יכול להגיע לארץ בכל פעם שיש אירוע או מסיבה. מקרה כזה יכול להצביע על מציאות שהשתנתה. יכולים הצדדים לחתום על הסדרי ראייה לפני שהילד נולד אבל לפתע נאלץ האב להגר לחו"ל ואינו יכול לעמוד בהסדרי הראייה הקבועים בהסכם. לכן, יש לנסח הסכם שיכלול שינויים שכאלו אשר יעמדו תמיד לטובת הילד.

גם מקרים שבהם הוסדרו תשלומים עבור גידולו של הילד עלולים להיות בעייתיים. למשל אב שמסרב לשלם לאם לאחר שנולד הילד, ועל אף שהתחייב לכך, כיוון שמצבו הכלכלי השתנה לרעה ולכן לא יכול לעמוד בתשלומים. כל מקרה כזה יכול להגיע לבית המשפט, אך בשביל לחסוך טרטור ועוגמת נפש, ניתן לסדר את הדברים בהסכם קביל, בסיועו של עורך דין לענייני משפחה.

למעשה, כאשר מנסחים הסכם של הבאה משותפת של ילד ללא נישואין (או ללא קיום מערכת יחסים בין ההורים), יש להגדיר את כל הסוגיות העולות בנוגע לחומר הגנטי, דהיינו האם מדובר בעוברים מוקפאים? מה קורה במקרה של מום? כמה ניסיונות מוכנים בני הזוג שהתקשרו לצורך הבאת ילד משותף לעשות, ובמשך כמה זמן הם מוכנים לנסות? מי יישא בהוצאות הרפואיות והכלכליות הרבות המתלוות לניסיון להביא ילד לעולם (כאשר הן אינן מכוסות על ידי קופות החולים)? ועוד.

בעת חתימת ההסכם, כדאי תמיד לערב צד שלישי:  א. על מנת שישמש כעד, ב. הסכם אשר ההתחייבויות החוזיות שבו עלולות לגרור קנסות כבדים על הצד השלישי אשר איננו קשור בקשר ישיר לילד שעתיד להיוולד, יחשוב כל אחד מההורים כמה פעמים בטרם יפר את תנאי ההסכם. ערבויות כספיות או בטחונות רשומים (נכסים למיניהם), יש ביכולתם לתת להסכם בין ההורים משנה תוקף ולסייע בהגברת הצורך לשמור על תנאי ההסכם.

הצעה נוספת היא כתיבת צוואה כאשר מביאים ילד משותף ללא נישואין. הסדרת זכות הירושה של ילד משותף ללא נישואין, היינו – היורש, בצוואה, צריכה לכלול אפוטרופוס ו/או מנהל עיזבון, אשר ישמור על רכושו של הילד בהיותו קטין, בייחוד בשביל למנוע השתלטות של ההורה הנותר על רכושו של הילד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורנה ז"ק עורכת דין ומגשרת לענייני משפחה ! 
מקצועיות שמתחילה באנשים ורואה את התמונה הרחבה
הסכמי ממון, נישואין, שלום בית,הורות וגישור 
ornasack@gmail.com03-6411003 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורנה ז"ק

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה28/10/101539 צפיות
החברה המודרנית במציאות העכשווית פותחת דלת להרכבים משפחתיים שונים בחברה. כך ניתן למצוא משפחות חד מיניות או חד הוריות. באותו האופן, גם מוסד הנישואים איננו טאבו כשהיה בעבר וזוגות רבים מתגרשים או בוחרים מלכתחילה לחיות ביחד ללא הסכם נישואין. במקרה כזה, כדאי לנסח הסכם חיים משותפים. הסכם חיים משותפים מסייע לאגד את הזכויות והחובות של בני הזוג במהלך חייהם יחדיו ובמקרה חלילה,של פרידה.

מאת: אורנה ז"קנדל"ן ומקרקעין28/10/101233 צפיות
רכישת דירה יד שנייה הינה עסקה משמעותית במיוחד בחייו של כל אדם. בדרך כלל, מדובר ברכישה הגדולה ביותר אותה מבצעים אנשים ובה הם ישקיעו את כל חסכונותיהם ואף ייטלו הלוואה גדולה נוספת (משכנתא).

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה01/10/101203 צפיות
גם לכם זה קרה. גם אתם הגעתם למסקנה כי ברצונכם להיפרד ולהתחיל מחדש. תהליך של גירושין איננו פשוט, אך תמיד חשוב לזכור כי במקום להשקיע מאמצים ומשאבים במלחמה, כדאי להשקיע אותם בפרידה חכמה. זהו הצד הפסיכולוגי והרגשי של הגירושין, הצד בו בסופו של יום, אתם רק רוצים להירגע ולהמשיך את חייכם ללא משקעים.

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה14/09/101317 צפיות
"השתגעת?" נדהמה חברתי הטובה כשסיפרתי לה שאני ובעלי לעתיד, הולכים לחתום על הסכם נישואין. "את מתחילה את החיים המשותפים שלכם עם מזל רע, למה לחשוב על גירושין לפני שצעדת לחופה?"

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה12/09/101138 צפיות
"זה שלי"! "לא, זה שלי"! נשמע כמו עוד ויכוח של הילדים? ובכן זהו בהחלט ויכוח, ואפילו מחלוקת רצינית, אבל לא בין ילדים אלא בין שני מבוגרים אשר החליטו להתגרש ועליהם לקבוע חלוקת רכוש בהסכם גירושין. מדוע קשה כל כך לקבוע חלוקת רכוש בהסכם גירושין?

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica