חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורנה ז"ק הצד הפסיכולוגי והרגשי של הגירושין

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה01/10/20101203 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גם לכם זה קרה. גם אתם הגעתם למסקנה כי ברצונכם להיפרד ולהתחיל מחדש. תהליך של גירושין איננו פשוט, אך תמיד חשוב לזכור כי במקום להשקיע מאמצים ומשאבים במלחמה, כדאי להשקיע אותם בפרידה חכמה. זהו הצד הפסיכולוגי והרגשי של הגירושין, הצד בו בסופו של יום, אתם רק רוצים להירגע ולהמשיך את חייכם ללא משקעים.

בישראל כיום, אחוז הגירושין עומד על 26%! (ופרידה ללא גירושין שיעור גבוה בהרבה ) זה אומר כי אחד מכל ארבעה זוגות בוחר להתגרש. מדוע האחוז הזה כל כך גבוה? אולי בשל ההתפתחות של שוויון זכויות לאישה, המוסכמות החברתיות שהתנפצו והיכולת לקבל באופן נורמטיבי משפחות לא מסורתיות (חד הוריות, חד מיניות וכד'). כך או כך, פעמים רבות תהליך הגירושין לרוב מלווה בכאב לב, עוגמת נפש, מלחמות ומאבקים בין כתלי בית המשפט ומחוצה להן. כאשר מעורבים ילדים, המצב הופך לקשה עוד יותר,  מכיוון שהזוג המתגרש צריך לשמור על קשר למען  טובת הילדים.

קורה לא פעם כי הורים שהתגרשו והצטבר ביניהם כעס, עלבון ומשקעים שליליים , בוחרים, שבמודע או שלא במודע, להסית את ילדיהם נגד בין הזוג השני ובכך ליצור כאב לב, בלבול ומשקעים פסיכולוגיים אצל ילדיהם.

גם כאשר אין ילדים מעורבים (הזוג לא הביא ילדים או שהם כבר בגרו ואינם ברשות הוריהם), יש צורך להגיע להסכם אודות רכוש, ממון וכד'. נושאים אלו הם מקור לא קטן למריבות ולמאבקים בין בני הזוג אשר פעמים רבות מלווה אותם שנים על גבי שנים ומונע מהם התחלה חדשה.

אלו הן חלק מהסיבות מדוע כדאי להתגרש חכם – ללא משקעים ומלחמות. איך עושים את זה? לשם כך יש צורך להתבונן על ההיבט הפסיכולוגי והרגשי של הגירושין.

ישנם זוגות הבוחרים לעשות זאת אצל מטפל כמו פסיכולוג, עובד סוציאלי, יועץ נישואין ומשלימים זאת ע"י הסכם גירושין הצד המשפטי אצל עו"ד המומחה בתחום. חשוב להדגיש כי מטרת הטיפול הוא באמת לדעת כיצד להתגרש מבלי לפגוע ולהיפגע ולא על מנת לשמר את הנישואים. הטיפול הזה נועד לזוגות שכבר החליטו כי הם בוחרים בפרידה.

דרך נוספת היא פנייה לגישור. מטרתו של תהליך הגישור היא להגיע להסכם הדדי בין בני הזוג, מחוץ לכותלי בית המשפט וללא מאבקים, חירופים וגידופים, בחדר אינטימי, נוח ונעים.

עורך דין טוב יכול אף הוא לייעץ לבני הזוג המתכוננים להתגרש ולהסב את תשומת ליבם לצד הפסיכולוגי והרגשי של הגירושין: הדיונים, המלחמות, המשקעים שיהיו לילדים ולבני הזוג זה כלפי זה, והכי חשוב, התוצאה הסופית אשר יכולה להיות בלתי מספקת עבור אחד הצדדים או שניהם. כאשר מגיעים להסכם הדדי, בני הזוג מסכימים מראש, בניחותא, על כל הסעיפים ובכך מונעים משקעים וכאב.

כאשר מתבוננים על הצד הפסיכולוגי והרגשי של הגירושין , בדרך כלל רואים רצון לפשרה, לשקט, לפרידה מכובדת והגונה. הרצון לחסוך את כאבי הלב, עוגמת הנפש, הכוחות והמשאבים הוא בדרך כלל משותף לכל מי שעומד בפני גירושין ולכן יש סיכוי טוב כי התבוננות על הצדדים הפסיכולוגיים והרגשיים של הגירושין, בין אם זה דרך טיפול, גישור, ייעוץ של עורך דין או באופן עצמאי, תקל על בני הזוג בתהליך המורכב של הגירושין.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורנה ז"ק עורכת דין ומגשרת לענייני משפחה ! 
מקצועיות שמתחילה באנשים ורואה את התמונה הרחבה
הסכמי ממון, נישואין, שלום בית,הורות וגישור 
ornasack@gmail.com03-6411003 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורנה ז"ק

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה28/10/101539 צפיות
החברה המודרנית במציאות העכשווית פותחת דלת להרכבים משפחתיים שונים בחברה. כך ניתן למצוא משפחות חד מיניות או חד הוריות. באותו האופן, גם מוסד הנישואים איננו טאבו כשהיה בעבר וזוגות רבים מתגרשים או בוחרים מלכתחילה לחיות ביחד ללא הסכם נישואין. במקרה כזה, כדאי לנסח הסכם חיים משותפים. הסכם חיים משותפים מסייע לאגד את הזכויות והחובות של בני הזוג במהלך חייהם יחדיו ובמקרה חלילה,של פרידה.

מאת: אורנה ז"קנדל"ן ומקרקעין28/10/101233 צפיות
רכישת דירה יד שנייה הינה עסקה משמעותית במיוחד בחייו של כל אדם. בדרך כלל, מדובר ברכישה הגדולה ביותר אותה מבצעים אנשים ובה הם ישקיעו את כל חסכונותיהם ואף ייטלו הלוואה גדולה נוספת (משכנתא).

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה14/09/101318 צפיות
"השתגעת?" נדהמה חברתי הטובה כשסיפרתי לה שאני ובעלי לעתיד, הולכים לחתום על הסכם נישואין. "את מתחילה את החיים המשותפים שלכם עם מזל רע, למה לחשוב על גירושין לפני שצעדת לחופה?"

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה14/09/101194 צפיות
"משוגעת!, איך את מביאה ילד בלי להתחתן"?! הרימו כולם גבה כאשר החלטתי להביא ילד משותף ללא נישואין בעזרת ידיד קרוב שהכרתי בעת טיול בברזיל. נוכחתי לדעת כי על אף הליברליות והפתיחות שאט אט תופסות מקום רחב בחברה, עדיין, ילד משותף ללא נישואין נחשב חריג ואפילו איבוד לדעת.

מאת: אורנה ז"קדיני משפחה12/09/101138 צפיות
"זה שלי"! "לא, זה שלי"! נשמע כמו עוד ויכוח של הילדים? ובכן זהו בהחלט ויכוח, ואפילו מחלוקת רצינית, אבל לא בין ילדים אלא בין שני מבוגרים אשר החליטו להתגרש ועליהם לקבוע חלוקת רכוש בהסכם גירושין. מדוע קשה כל כך לקבוע חלוקת רכוש בהסכם גירושין?

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182014 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica