חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניה מתועשת

בניה מתועשת הינו שם נרדף לבניה קלה או לבניה מודולארית. כל השמות הללו מעידים על היבטים שונים של מבנים אלה. "בניה קלה" מתייחסת לכך שבניה מתועשת מתבצעת באמצעות חומרי בנייה קלים, כגון: אלומיניום, סגסוגות פלדה, גבס ועץ, וכן בשלל חומרים מתקדמים. "בניה מתועשת" מתייחס לשיטת הבניה. ישנן מספר שיטות לבניה מתועשת, אך המשותף לכולן הינה מהירות העבודה. למרות שרבים נוטים לחשוב שבניה זו עמידה פחות מבניה קונבנציונאלית, טכנולוגיות הבניה בענף זה התפתחו כל כך שמבנים אלה עמידים ביותר, ופעמים רבות אף נוחים יותר לשימוש ולמגורים. "בניה מודולארית" מתייחס לכך שמבנים קלים הם גם קלים לשינוע ולהעברה. כך, למשל, ניתן להציבם באזור מסוים לפרק זמן קצר או ארוך, ובסופו של הצורך בהם, ניתן להובילם ליעד הבא ואף לעשות בהם שימוש רב פעמי.

בניה מתועשת – למי זה טוב?

כעקרון בניה מתועשת נפוצה במדינות רבות בעולם, ובייחוד בארצות כגון ארה"ב ומדינות אירופה. מכיוון שניתן לתכנן מבנים אלו בכל גודל ולכל מטרה, כל אחד יכול לעשות שימוש במבנים אלה, הן למגורים והן לעבודה. פעמים רבות המטרה היא להיעזר ביכולת השינוע של מבנים אלה. על כן נעשה בהם לעתים קרובות שימוש באתרי פרויקטים ממושכים, לשימוש כמשרד, כמחסן או למטרות מגורים. בנוסף, ההתפתחויות הרבות בתחום, תוך מודעות לדרישות הבטיחות והאסתטיות הביאו לכך שבניה מתועשת מאפשרת לאנשים רבים המעוניינים לחסוך בעלויות בניה, לפנות לחברות המבצעות בניה בשיטה זו למטרות מגורי קבע לכל דבר ועניין. אין כל בעיה לחבר מבנים אלה לתשתיות השונות ולא חסר בהן דבר.

בניה מתועשת – למה זה טוב?

האמת היא שהסיבות לפנות לבניה מתועשת הן רבות:

בניה מתועשת מאפשרת להקים מבנה בפרק זמן קצר להפליא. ניתן לתכנן את הבית בכל גודל וצורה, לייצר אותו והחברה כבר תגיע להקים אותו, כך שניתן יהיה להתחיל להתגורר בבית בזמן קצר באופן משמעותי לאין ערוך מן המקובל בבניה קונבנציונאלית.

חברות המבצעות בניה מתועשת בארץ מתמחות בהתאמת המבנים לתנאי האקלים בארץ, כולל שימוש בחומרים חכמים לבידוד תרמי של המבנה כולו – דבר אשר יעיל גם לשמירה על מיזוג ולחיסכון באנרגיה.  

אם לא די בכך, הרי שבניה מתועשת זולה באופן משמעותי מבניה רגילה, דבר המאפשר חיסכון רב בעלויות הבניה. כך אפשר להשקיע את הזמן, את הכסף ואת המרץ בדברים החשובים באמת – בחיים עצמם.

בניה מתועשת ואיכות הסביבה

אחד מהדברים המייחדים בניה מתועשת הינו בדיוק אותו שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אשר פותחו בזמן שהעולם כבר היה מודע להיבטים של איכות הסביבה. כתוצאה מכך, כל שיטות העבודה מתוכננות כך שיגרמו כמה שפחות נזק לסביבה, הן בזמן הבניה והן בזמן השימוש במבנים.

כחלק ממסגרת זו, הרי שבמהלך בניה מתועשת, אין כמעט פסולת בניין. בניגוד לשיטת הבניה הרגילה הידועה כבזבזנית במשאבים, בניה מתועשת מנצלת באופן מיטבי את רכיבי הבניה. מכיוון שאין פסולת בנייה, הרי שנכסך הצורך לפנותה, וכן נמנע מפגע אסתטי ואי נוחות רבה, כמו גם הנזק הסביבתי הנגרם בשל הפסולת הנאגרת במקום.

 



תגיות המאמר: בניה קלה, בניה מתועשת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121303 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121362 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121834 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111281 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112138 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111553 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222814 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223125 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211375 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211593 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211568 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211757 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica