חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדרך להיות רואה חשבון

מאת: Shaiפיננסים וכספים - כללי 16/09/20101279 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רואה חשבון

בכדי שאדם יוכל להציג עצמו כרואה חשבון, הוא צריך לקבל הסמכה מטעם הרשויות. בישראל ישנה לשכת רואי חשבון שהיא מבצעת בכל שנה שני מבחני הסמכה, ומי שעובר את המבחנים הללו, בתוספת התמחות של שנתיים, נחשב לרואה חשבון על פי חוק. ברמת העיקרון כל אחד רשאי לגשת לאותם מבחני הסמכה, אך סיכויי המעבר קלושים עד כדי לא קיימים אם לאותו אדם אין בסיס של לימודים מסודרים.

מה שקורה בפועל זה שאנשים מסיימים לימודי כלכלה, הנדסת תעשייה וניהול או לימודי ניהול כלליים, ולאחר מכן עושים עוד שנת לימודים מקצועיים של ראיית חשבון. שנת לימודי ההשלמות עולה בדרך כלל כפול משנת לימודים באוניברסיטה, אך היא זו שמכשירה את התלמידים בצורה הטובה ביותר  למבחני ההסמכה הסופיים של לשכת רואי חשבון. סך הכול, לימודים לקראת מקצוע רואה חשבון נמשכים 3 שנים, בשנה הרביעית ממשיכים ללימודי תעודה ומתחילים את הסטאז', ואז, בשנה החמישית עושים רק את הסטאז' וניגשים למבחני ההסמכה. אם הכול עובר בהצלחה וללא עיכובים מיותרים, הסטודנט הופך להיות רואה חשבון מוסמך 5 שנים אחרי תחילת העבודה. ועוד לא דיברנו על מה קורה במידה שתחפוץ להיות יועץ מס, אזי תצטרך הכשרה נפרדת לחלוטין.

הדרך הפתוחה בפני רואה החשבון הצעיר היא להשכיר את שירותיו למשרדי רואי חשבון (גדולים או קטנים) או לחילופין לפתוח בפרקטיקה פרטית. מרבית רואי החשבון מחליטים שלא לפתוח משרד משלהם כבר ברגע שבו הם מקבלים הסמכה לראיית חשבון, זאת משום שעדיין חסר להם הידע והניסיון המעשי הדרושים לניהול תיקים. רואי חשבון מועסקים בדרך כלל על ידי חברות גדולות המספקות שירותי ראיית חשבון לחברות בורסאיות גדולות, או לחילופין כעוזריהם של רואי חשבון פרטיים העובדים עם עסקים קטנים. ישנם יתרונות וחסרונות בהעסקה בכל אחד מהמקומות הללו.

היתרון הגדול שבעבודה במשרד רואי חשבון קטן זה שאותו רואה חשבון עובד על תיק אחד מתחילתו ועד סופו. משרדים גדולים לעומת זאת עובדים על תיקים גדולים מאוד, ולכן אדם אחד אינו יכול להכיל את כל העבודה. רואה חשבון במשרדים גדולים מכיר בדרך כלל רק חלק מהעבודה על תיק כזה. מצד שני, העסקה בחברה גדולה תתרום נקודות זכות רבות לרואה החשבון הצעיר.

רואי חשבון רבים מוצאים עצמם מועסקים בחברות שונות במחלקות הנהלת חשבונות בתפקידים של חשבים ומנהלי כספים, זאת למרות שהחוק אינו מחייב שאנשים הממלאים תפקידים אלו יהיו בעלי רישיון לעסוק בראיית חשבון.

מהם, אם כן, תפקידיו הראשיים של רואה החשבון? רואה החשבון מכין דו"חות כספיים תקופתיים עבור לקוחותיו, כאשר המטרה המרכזית של הדו"חות הללו היא לבדוק מה מצבה של החברה ובין היתר האם היא משלמת נכון את כל המיסים המוטלים עליה. רואה החשבון יכול גם לתת ייעוץ בתחום הפיננסי, כולל ייעוץ מס. שום בית עסק לא יכול להתנהל בצורה נכונה ללא מעורבות פעילה של רואה חשבון מקצועי.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182640 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181100 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208663 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193014 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181611 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172021 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica