חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה דוח בודק שכר מוסמך?

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/20202949 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

דוח זה נועד לבדוק את כל המאפיינים של העסק בכל מה שקשור להעסקה, תנאי העסקה וכן שכר עובדים. זאת על מנת להימנע ממצב בו העובדים עלולים למצוא את עצמם, לא מקבלים את השכר שמגיע להם.

צריך לזכור, מי שאחראי על כך הוא בעל מקצוע מוסמך בתחום. הרי רק אנשים שעברו הכשרה בתחום של בדיקת שכר יכולים לעסוק בנושא ולשם כך, הם חייבים להיות בעלי זיקה לדיני עבודה ודיני שכר בפרט. קרי רואי חשבון, עורכי דין, מבקרי פנים, חשבים, כלכלנים. לא כל אחד יכול לבצע את התהליך.

הסיבה אגב שהעסק צריך להעסיק גורם מסוים שיעשה זאת, ולא נניח בעל העסק בעצמו, לא נובעת רק מהעובדה שמדובר באנשי מקצוע, אלא גם נובעת מהעובדה שכך העניין נבחן באובייקטיביות ובצורה אמינה. אותו בודק שכר, בסופו של דבר מועסק על ידי העסק, אך תפקידו לשרת את האינטרס של העובדים.

לפני שנסביר על דוח בדוק שכר מוסמך, חשוב להדגיש שהבדיקה מתבצעת על פי סעיף 54 להגברת האכיפה של דיני העבודה, היא תיעשה על לפחות 10 אחוז מהעובדים (לא פחות מארבע עובדים) ויש לבצע אותה אחת ל-9 חודשים.

תפקידו של בודק שכר מוסמך

מה הבדיקה כוללת?

ראשית, בשלב הראשוני בודק השכר יבחן את כל העובדים וההסכמים שבית העסק קיים והפעיל לפני תקופתו, הוא גם יבחן את הבדיקות שבודק השכר הקודם ביצע במקום, כולל חוזי התקשרויות ועוד. מעבר לכך, הוא יבדוק תלונות שהתקבלו כנגד בית העסק ועוד.

הבדיקה, תכלול את כל רשימת עובדי הקבלן, היא תבחן את כל תלושי המשכורת, ותכלול בין היתר, הקצאה לקופות גמל, פנקסי שעות, פנקסי שכר ותלושים, פנקס חופשות, חוזים, אישורי הפקדה, הפקדות למס הכנסה, ביטוח לאומי, דיווחים של מעבידים לצרכים שונים ועוד.

במידה והחברה מסרבת לספק את הנתונים, את המידע, אזי שיש להודיע על כך.

דברים שחשוב לדעת אודות הבדיקה

ראשית, בדיקות שכר תתבצענה לפחות שישה חודשים מתחילת החוזה בין הקבלן למזמין השירות. אם יש צורך בבדיקה חוזרת מסיבה כלשהי, היא תיערך עד שישה חודשים מהבדיקה הראשונה. במידה והבדיקה תקינה, אזי שהבדיקה הבאה תתבצע אחרי שנה. בדיקות קופות גמל יתבצעו אחרי שנה גם כן. הדוח עצמו, יישמר במשך שבע שנים.

חשוב לציין, אם התבצעו הפרות, יש לפעול מיידית לתיקונן, במידה וזה לא יתבצע, יש לבטל את החוזה ולחלט את הערבויות של הקבלן. כמובן שיש להודיע על כך למשרד העבודה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת morale

מאת: moraleרפואה סינית18/03/201361 צפיות
כשאנחנו חולים, חווים תחושת כאב או כל דבר אחר, הרבה פעמים אנחנו ממהרים ללכת לרופא המשפחה או רופא מומחה. כך לימדו אותנו. הרופא יבדוק אותנו, ישלח אותנו לצילומים, יעשה בדיקות דם, ויחליט איזה טיפול נכון לנו, תרופתי, ניתוח או כל דבר אחר

מאת: moraleתיאטרון17/03/205760 צפיות
הרבה פעמים אנחנו קוראים ושומעים על כך שהופעות ופעילויות תרבותיות הן הרבה יותר ממה שנראה, הרב יותר ממה שנתפס בעין או באוזן. במילים אחרות, מדובר בכלי, אמצעי, שיכול לעזור בתהליכי ריפוי שונים. לכן אנחנו יכולים לראות, למשל, מטפלים באומנות או בעלי מקצוע בתחום הטיפול שמשתמשים בשיטות אומנותיות שונות בעבודה מול מטופלים, בפרט כשמדובר על ילדים ובני נוער.

מאת: moraleבניין ואחזקה - כללי04/12/191640 צפיות
עד גיל מסוים, סידור ארון ילדים נמצא תחת האחריות של ההורים. הילדים לא יכולים, לא יודעים, הם לא בגיל המתאים בשביל לעשות את זה. משלב מסוים, בדרך כלל זה מגיע אחרי גיל 12-13, הילד כבר אחראי לסדר את ארון הבגדים שלו. למרות שבמקרים רבים, הורים בפרט אימהות, נוהגים לעשות את זה עבורו, לפחות עד הצבא ואולי גם במהלך שירותו הצבאי, זאת מתוך מחשבה, שאם הם לא יעשו את זה, הארון יישאר מבולגן והוא לא ימצא שום בגד

מאת: moraleבניין ואחזקה - כללי02/12/191545 צפיות
כמעט בכל בית בישראל ובכלל, אפשר למצוא לפחות ארון ספרים אחד. בין אם מדובר בארון ספרי פרוזה, ספרי שירה, ספרי טיולים, ספרי דת או כל סוג אחר של ספרים. במקרים רבים, ארונות ספרים ממוקמים בסלון או קרוב לסלון, יש מקרים בהם הארון ממוקם בחדר עבודה, חדרי שינה ובמקומות אחרים. זה תלוי בסגנון העיצוב של הבית וכן בדרך בה בוחרים להציג את הספרים.

מאת: moraleעיצוב תעשייתי 30/07/192391 צפיות
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו. אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.

מאת: moraleבריאות ורפואה כללי20/09/182956 צפיות
לא מעט אנשים, בפרט נשים מבוגרות, נאלצים להתמודד עם מצב של קשריות בבלוטת התריס, אותה בלוטה פנימית אשר נמצאת בבסיס הצוואר מתחת לפיקת הגרון. לבלוטה זו יש חשיבות רבה עבורנו, שכן היא מאפשרת לנו לווסת את הטמפרטורה של הגוף וכן היא מקלה עלינו בתהליך של חילוף חומרים.

מאת: moraleעסקים - כללי16/09/181801 צפיות
בכל תהליך בחירה שאנחנו עושים, בין אם כאנשים פרטיים ובין אם כבעלי עסקים או אנשי מקצוע, יש שורה של נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן. אלה נקודות שישפיעו על הבחירה שלנו ועל איכותה. אם אנחנו לא נפספס בשום נקודה, אז מהר מאוד אנחנו נגלה שהבחירה שלנו היא טובה, איכותית, משרתת את המטרות שלנו ומעניקה לנו ערך נוסף.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211347 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208610 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193010 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181360 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181609 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

מאת: עידן שלומןפיננסים וכספים - כללי 05/06/175114 צפיות
כולם מכירים וחשים את יוקר המחייה, כל מקום מזכירים את הקושי להתקיים ובו זמנית מחפשים פתרון לכך. יוקר המחייה פוגע לא רק בחשבונות אלא גם באנשים שרוצים להתקיים נכון אבל מאבדים את זה בדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica