חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עבודות עפר והריסת מבנים

רבים חושבים שעבודות עפר זה רק סלילה ותיקון של כבישים ושבילים, או הובלה של פסולת בנייה ממקום למקום, אולי גם איזו עבודת חפירה פה ושם. אך קבלני עבודות עפר וצוותיהם מחזיקים באחת העבודות המרתקות והמאתגרות ביותר במשק. למעשה, אין זה מופרח להגיד כי עבודות עפר עומדות בבסיסה של החברה המודרנית בכלל ובבסיסה של הסביבה האורבאנית בפרט.

חברות לביצוע עבודות עפר מבצעות שורה ארוכה של עבודות ופרויקטים, עימם ניתן למנות: סלילת כבישים ומדרכות, ביצוע קידוחים מסוגים שונים ולמטרות שונות, וכן עבודות עפר, עבודות תשתית כגון תשתיות ביוב, אינסטלציה וניקוז ואף עבודות חיזוק מבנים או הריסת מבנים. כתוצאה מכך, אין כמעט מבנה אשר מוקם או נהרס, מבלי שנעשה שימוש בשירותיהן של חברות לעבודות עפר, הנמצאות בשטח מראשית העבודה בהריסת מבנים קודמים והכשרת שטח לבנייה ועד להשלמת העבודה עם הקמת גינה, סלילת שבילים, חניות ודרכי גישה וכיו"ב.

בין התחומים המרתקים ביותר בתחום עבודות העפר הן עבודות הריסת מבנים. תחום זה דורש דרגת מומחיות וניסיון שקשה לתאר בתחילה. לכאורה, כל שדרוש על מנת לבצע הריסת מבנים הם כלים הנדסיים כבדים אשר ירסקו את קירות המבנה, ידחפו אותו עד שיקרוס ולאחר מכן יפנו מהמקום את מה שנותר מהמבנה. למעשה, על מנת לבצע הריסת מבנים מבוקרת ובטוחה דרושה יכולת הנדסית מורכבת, וככל שהמבנה גדול יותר, מורכב יותר ונמצא בסביבה צפופה יותר, כך הריסתו מבלי להסב נזק לסביבה ולסובבים נעשית יותר קשה.

הריסת מבנים גם אינה כוללת רק הריסה של מבנים שלמים. לעתים מדובר בהריסה של חלקי מבנה בלבד, או בהריסה של מבנה אחד מצמד מבנים צמודים. במקרים אלו יש לבצע את ההריסה באופן כזה שהמבנה אותו הורסים לא יגרור עמו גם את שאר המבנה הקיים או את המבנה הסמוך לו, ואף בצורה שלא תסב נזק למבנים הנותרים או לחוסנם. במילים אחרות, אזור הריסת מבנים לא צריך להיראות כמו אזור הרס.

יש לזכור גם כי כפי שלא ניתן לבנות מבנים באופן לא חוקי, כי גם הריסת מבנים דורשת קבלת הרישיונות הרלוונטיים לביצוע העבודה ועמידה בדרישות של הרשויות. כמו כן, דרוש שהחברה המבצעת תחזיק ברישיונות המתאימים לביצוע עבודות מסוג זה, וכן בביטוחים הנדרשים, הן עבור עובדיהן ועבור העוברים והשבים והן עבור העבודה עצמה, כדי שבקרות אירוע ביטוחי, כגון תאונת עבודה או נזקים לרכוש או לסביבה, ניתן יהיה לשפות את הנפגעים כראוי.

מסיבות אלו ועוד, עבודות עפר בכלל, ועבודות הריסת מבנים בפרט, יש לבצע רק בעזרתה של חברה מוסדרת, בעלת רישיונות, אישורים וביטוח מתאימים. את העבודה יש להסדיר ברמת החוזה מבעוד מועד ולספק מענה חוקי ותכנוני לכל מקרה. ביצוע עבודות עפר או עבודות הריסה ללא אישורים מתאימים עלול לגרום לסכנה בטיחותית ואף לגרור לצעדים משפטיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121303 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121362 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121834 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111281 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112138 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111553 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222814 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223125 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211375 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211593 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211569 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211758 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica