חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיפות בחיים

מאת: רחלי פרייהדות21/09/2010784 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיפות

כיפות והתרבות היהודית

הכיפה היא אחד הסממנים המוכרים ביותר של היהדות, זאת למרות שמקורו של המנהג הזה אינו ברור לחלוטין. לאורך ההיסטוריה הארוכה של העם היהודי הוא זוהה על פי הכיפה ונרדף בגללה, אך אף פעם לא ויתר עליה. כיום, במדינה היהודית הריבונית, מיעוטים ותיירים שרוצים "להתחפש" ליהודים שמים כיפה על הראש.

מעניין לציין שכיפה איננה כיסוי ראש המיוחד ליהדות בלבד. ישנן כיפות גם באסלאם ובתרבויות נוספות. אך הכיפה היהודים שונה בצורתה ובצבעיה מכיפות אחרות, היא קטנה יותר מהאחרות ובדרך כלל נושאת אותיות עבריות. תכונות אלו בידלו אותה מכיפות אחרות, וממשיכים לבדל גם כיום.

כיפות והחברה הישראלית

כיום בישראל כיפה מבדילה בין השתייכויות חברתיות שונות. כיפה שחורה העשויה מבד מייחדת את היהדות האורתודוקסית, כיפה סרוגה - את היהדות הציונית – דתית והעדר כיפה זה סממן של החברה היהודית החילונית בישראל. זוהי חלוקה גסה בלבד, ובתוך כל אחת מהקבוצות הללו יש תתי קבוצות, כך למשל חסידי ברסלב חובשים כיפה לבנה עם הכיתוב "נחמן מאומן". ישנם ניואנסים קטנים הבאים לידי ביטוי בכיפות המבדילים בין הזרמים השונים.

יותר מזה, כיפות הן הרבה פעמים סמל סטאטוס. כך למשל, בחורה המשתייכת לזרם הדתי ציוני שסורגת כיפה, זה סימן לכך שהיא מאורסת ועומדת להתחתן בקרוב. סריגת הכיפה נועדה באיזשהו מקום להרחיק מחזרים לא רצויים.

כיפות לכל אירוע

ביומיום חובשים בדרך כלל כיפות צבעוניות או שחורות (בהתאם לזרם אליו משתייך בעל הכיפה). האורתודוקסים בדרך כלל משתמשים בכיפות שחורות שנתפרו מכמה משולשי בד. חובשי הכיפות הסרוגות חובשים כיפות במגוון צבעים וצורות. הכיפות הללו נסרגות בצורה מעגלים מבפנים כלפי חוץ.

לא משנה איזו כיפה חובשים או לא חובשים בחיי היומיום, הכיפות של הטקסים החשובים ביותר בחיים יהיו בצבע לבן, והן יהיו עשויות מבד (סטן בדרך כלל). אותן החגיגות החשובות ביותר הן טקס בר המצווה, ברית מילה (של הבן) וכמובן חתונה. הכיפות הלבנות הן הכיפות החגיגיות וכיפות בד נחשבות לייצוגיות יותר מכיפות סרוגות. במרבית המקרים תהיה עליהן גם רקמה בחוטי כסף או זהב.

לצערנו הרב, בחיים יש לא רק שמחות אלא גם עצב. בלוויות נהוג לחבוש כיפות בצבע שחור, וכאן לא מבדילים בים כיפה מבד או כיפה סרוגה. כל אחד חובש את מה שנוח לו.

אופנת הכיפה

בעולם המודרני כל דבר כפוף לאופנה, הדבר אמור הן לגבי רהיטים והם לגבי אביזרים כמו חגורות ומשקפיים. במובן זה כיפות אינן יוצאות דופן. אצל מרבית הגברים ניתן למצוא שלל כיפות, לא רק כאלה המיועדות לשמחות או לאבל, אלא גם כאלה המיועדות לשימוש יומיומי. החלפת הכיפות זה כמו החלפת חולצה, זה מרענן את היום ומתאים לבגדים אחרים. הניסיון להפיק את מקסימום האפקט שמעניקה הכיפה למראה החיצוני הוא ניסיון מבורך בהחלט.


 



תגיות המאמר: כיפות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121301 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111831 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111278 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112136 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111551 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102817 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195573 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195640 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195657 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195614 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195640 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195632 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica