חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גביית מזונות באמצעות לשכת ההוצל"פ

גביית מזונות באמצעות לשכת ההוצל"פ

רבות מהנשים מחזיקות בפסקי דין ו/או הסכמי גירושין שקיבלו תוקף של פסק דין אשר מחייבים את הגרוש או בן זוגם לשעבר (להלן: "החייב") לשלם מזונות ילדים ו/או מזונות אישה.

למרות זאת, פעמים רבות החייב מתחמק מביצוע תשלום המזונות החודשיים, משלם לסירוגין את תשלומי המזונות או לא משלם בכלל. במקרים אלה, עומדת לפניכן, הנשים, האפשרות לבצע גבייה של תשלומי המזונות באמצעות פתיחת תיק הוצאה לפועל כנגד החייב.

להבדיל מהליכי ההוצל"פ בתיקים השונים, עלות פתיחת תיק לגביית מזונות הנו מזערי מאוד (עשרות שקלים בודדים) ולאחר חלוף 20 ימי האזהרה לחייב, ניתן לנקוט כנגד החייב בהליכי הוצל"פ מלאים.

במקרים מסוימים בהם קיים חשש כי עם היוודע לחייב כי נפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל הוא יפעל להברחת נכסיו, ניתן להגיש בקשה מיוחדת לעיקול נכסים מסוימים לפני מתן האזהרה, בכפוף לאישור ראש ההוצאה לפועל.

ניתן לפתוח את תיק ההוצל"פ באופן בו דמי המזונות החודשיים יתווספו לחוב תיק ההוצל"פ מידי חודש וכך, החוב בתיק ההוצל"פ יגדל כל חודש בגובה המזונות החודשיים וזאת כל עוד החייב לא משלם את תשלומי המזונות החודשיים בנוסף לחוב המזונות מהעבר, ככל שקיים. 

לרשות הזוכה בתיק ההוצל"פ עומדות אפשרויות גבייה רבות ומגוונות, בין היתר, ביצוע עיקולים אצל צדדים שלישיים כמו בנקים, מקום עבודה של החייב, עיקולי מטלטלין, ניתן לקבל מידע לגבי החייב ברשויות והמוסדות הפיננסיים השונים, להגביל את יציאתו מארץ, להגבילו בבנק ישראל ועוד.

במקרים בהם לא ניתן לגבות מהחייב כספים באמצעות עיקולים שונים, ניתן לבקש את מעצרו על מנת שיובא בפני שופט ויפדה את שחרורו בסכום כסף שבית המשפט יקבע, סכום זה שיעבור לידי הזוכה ע"ח חוב תיק ההוצל"פ.

צו המאסר הנו סעד שמומלץ לעשות בו שימוש רק במצבים בהם הגביה כנגד החייב קשה, שכן, פרק הזמן בו מבצעת משטרת ישראל את צו המאסר הנו כחודשיים עד שלושה חודשים ומאחר וניתן לבקש את מאסרו בגין כל תשלום שהוא חייב, רק פעם אחת.

המידע המשפטי המוגש נערך ע"י עו"ד אלי מור ומהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, כאמור, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד מלול, בוקובזה ושות' ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר האינטרנט www.mb-law.co.il ו/או

בטל' 03-6955644

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

משרד מור, בוקר ושות', מונה עו"ד דיני עבודה, ע"ד דיני משפחה, עו"ד גירושין, עו"ד הוצאה לפועל, עו"ד נדל"ן.

התקשר עכשיו: 03-6955644 וקבע פגישת ייעוץ ראשונה בלא תשלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד יניב בוקר - עו"ד דיני עבודה - עו"ד גירושין

המאמר הנ"ל עוסק קיצור זמן הפינוי של שוכר באמצעות הוצאה לפועל ל-20 יום בלבד

בעקבות החודש החדש ניתנת לבעלים של דירה האפשרות לפנות לבית המשפט (באופן מהיר- מיידי) ולדרוש פינוי של שוכר המפר את תנאי השכירות

מה הוא המושג הטרדה מינית? ומה הן ההשלכות בגינו!!!

המאמר הנ"ל עוסק בהגדרת ידועים בציבור וההשלכות בגינו!!!

המאמר הנ"ל עוסק בסוגיות הכרוכות בהליך גירושין של בני זוג.

המאמר הנ"ל מביא בפניך את החשיבות ברישום הערת אזהרה בעת רכישת דירתך.

המאמר הנ"ל עוסק במספר פטורים הניתנים למוכר דירה.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211290 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182004 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica