חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פינוי שוכר באמצעות הוצאה לפועל ל-20 יום בלבד- קיצור זמן הפינוי בעקבות שינוי חקיקה

פינוי מושכר/שוכר בהוצל"פ בתוך כ- 20 יום

חדשות טובות לבעלי הנכסים המשכירים את נכסיהם בשכירות בלתי מוגנת מגיעה בדמותו של תיקון לחוק ההוצל"פ אשר הביא לקיצור בהליך פינוי המושכר בהוצל"פ בצורה דרמטית ומשמעותית.

הקיצור הנו מפרק זמן של כ- 90 יום שהיה נדרש עד לתיקון להשלמת פינוי מיום פתיחת תיק ההוצל"פ, לפרק זמן של כ- 30 ימים בלבד מיום פתיחת תיק ההוצל"פ וכ- 20 ימים בלבד ממועד המצאת האזהרה לשוכר (החייב בתיק ההוצל"פ).

תיקון זה התבקש מזה זמן רב וביתר שאת, מאז תוקן פרק טז'4 לתקנות סדר הדין האזרחי תשמ"ד 1984, אשר קיצר את פרק הזמן הדרוש לקבלת פסק דין לפינוי מושכר לתקופה של כ- 60 יום בלבד.

כך, בעוד ההליך בבית המשפט השלום בפינוי המושכר התקצר משמעותית, כאמור, גרם הליך ההוצל"פ לפינוי המושכר לעיכוב משמעותי נוסף בפינוי של כ- 90 ימים ארוכים ומורטי עצבים נוספים.

התוצאה הייתה כי על מנת להגיע למצב של פינוי השוכר מהמושכר באופן פיזי, באמצעות לשכת ההוצל"פ, היה נדרש לעיתים פרק זמן של כ- 6 חודשים.

לא עוד !

בסופו של דבר, המחוקק הבין כי מלאכתו לא הושלמה רק בעצם תיקון פרק טז'4 לתקסד"א, בכל הקשור לפינוי המושכר בערכאה המשפטית, וכי עליו להשלים את התיקון בנושא פינוי מושכר גם במסגרת חוק ההוצל"פ.

כך, במסגרת התיקון לחוק ההוצל"פ תשמ"ד 1984 (תיקון מס' 36 תשע"ב - 2012) הורה המחוקק, כי לאחר שהומצאה לשוכר (החייב בתיק ההוצל"פ) אזהרה, קרי, דרישת פינוי מטעם לשכת ההוצל"פ הנוקבת במועד הפינוי בטרם ינקטו כנגדו הליכים, קרי, פרק זמן של 20 ימים, ניתן יהיה להיכנס למושכר ולפנות את המושכר בתוך 14 ימים מתום התקופה הנקובה באזהרה.

כלומר, לאחר חלוף 20 ימי האזהרה, יהיה למשכיר חלון הזדמנויות של 14 יום במהלכם יוכל לפנות המושכר מכל אדם וחפץ השייך לשוכר.

כך, בעצם ניתן לפנות את השוכר כבר לאחר 20 יום ממועד מסירת האזהרה. אם נוסיף את הימים הדרושים לצורך הנפקת מסמך האזהרה והמצאתו למשרד ב"כ המשכיר, פרק זמן של כ- 10 ימים, יהיה ניתן בפועל לפנות את השוכר לאחר כ- 30 ימים ממועד פתיחת תיק ההוצל"פ ולאחר כ- 20 ימים בלבד ממועד מסירת האזהרה !

רשם ההוצל"פ יהיה רשאי להאריך את תקופת הפינוי גם לאחר חלוף חלון ההזדמנויות של 14 הימים וזאת בתקופות נוספות שלא יעלו על 14 ימים כל אחת. בגין כל הארכת תקופת הפינוי, יהיה צורך לבצע המצאה נוספות לשוכר של הודעת הפינוי.

אין ספק כי תיקון זה, אשר מקצר את תקופת פינוי המושכר בהוצל"פ בכשני שליש מתקופת פינוי המושכר שהיה דרוש עד כה במסגרת הליכי ההוצל"פ, הנו משמעותי מאוד הן בכדאיות של השוכר להפר את הסכם השכירות ולהחזיק במושכר שלא כדין והן כלכלית, מאחר והמשמעות של קיצור זמן פינוי המושכר הנה בהכרח צמצום הנזק הכספי למשכיר בצורה ניכרת.

כאמור, יתרון נוסף טמון בהרתעה שיוצר התיקון לחוק לשוכר הסורר שאינו מפנה את המושכר, כאשר השוכר מבין כי פרק הזמן בו אשר היה ניתן לפנותו עד כה מהמושכר קוצר לכשליש וכעת, ספק אם קיימת מבחינתו כדאיות בכניסה להליכים משפטיים של פינוי מושכר כאשר כיום ניתן לפנותו בשליש מהזמן שהיה ניתן לבצע זאת עד התיקון.

יחד עם זאת, לגבי אותם שוכרים שלא מפנים את המושכר מחוסר אמצעים כספיים ואי יכולת לשלם את דמי השכירות, הרי שהח"מ סבור כי לגביהם לא יחול שינוי בכל הקשור לשיקולי הכדאיות, שכן, שוכרים אלה ינצלו כל פרק זמן שינתן להם בטרם יפונו מאחר ואין להם מה להפסיד, אולם למשכיר כעת עומדת האפשרות לפנותם בפרק זמן קצר הרבה יותר.


מה לגבי הנזק הכספי שנגרם למשכיר בתקופה זו ?


אין חולק כי ככל שפרק הזמן עד למתן פסק דין המורה על פינוי המושכר ופינויו בפועל חולף, גודל הנזק הכספי למשכיר, וביתר שאת, כאשר אין בידיו בטוחות טובות כמו שטר חוב עם ערבים, וערבים לחוזה השכירות עצמו. לפיכך, הדרך לרפא פגיעה זו, היא להקדים ולהגיש תביעה כספית כנגד השוכרים ו/או הערבים, אם ישנם, וזאת כבר במקביל לתביעת הפינוי ו/או לפעול כנגדם במסגרת הליכי ההוצל"פ על מנת לגבות את חוב דמי השכירות וכן יתר הנזקים שהשוכר גרם למושכר.


מאחר ובמועד הגשת התביעה הכספית וכל עוד טרם פונה המושכר, טרם גובש הנזק הסופי של המשכיר, שכן המושכר טרם פונה וטרם ידוע למשכיר מה מצב המושכר, לפיכך, בידי המשכיר להגיש לבית המשפט במסגרת תביעתו הכספית, בקשה לפיצול סעדים לפיה הוא יוכל לתקן את תביעתו ו/או להמשיך ולתבוע את כל הנזקים הכספיים שנגרמו לו, עד תומם, לאחר שיהיה בידו לכמת את הנזק שנגרם לו.
מה צריך לעשות כאשר השוכר מפר את הסכם השכירות ?


רבים מבין המשכירים אשר למרבה הצער נחשפים לשוכר בעייתי שמפסיק לשלם להם, "נופלים בפח" פעם נוספת כאשר הם מאמינים ו/או רוצים להאמין להבטחות השוכר כי התשלום יוסדר וכי הוא יתקן את דרכיו וכיוצ"ב, אלא, שהבטחות אלה ברובם המוחלט של המקרים מופרות ובכך מוצא עצמו המשכיר מאבד זמן יקר בתהליך פינוי הדירה.

המסקנה המתבקשת היא, כי במקרה בו השוכר מפסיק לשלם ו/או מפר את חוזה השכירות באופן המביא לביטולו, יש להקדים ולפעול לפינויו בדרך משפטית, או במילים אחרות, יש להגיש תביעה לפינוי מושכר על מנת לשריין מועד לדיון בבית המשפט ולנקוט בהליכי הוצל"פ ככל שידרש, כאשר כיום, ניתן להשלים את ההליכים ולקבל את המושכר חזרה בפרק זמן קצר מאוד.


מאמר זה נערך ע"י עו"ד אלי מור (מלול) המתמחה בתביעות משפטיות והליכי הוצל"פ בנושא פינוי מושכר / שוכר. המידע המשפטי המוגש, מהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד עו"ד מור, בוקר ושות' אינו אחראי בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי זה. מידע נוסף בעניין ניתן לקבל באתר www.mb-law.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

משרד מור, בוקר ושות', מונה עו"ד דיני עבודה, ע"ד דיני משפחה, עו"ד גירושין, עו"ד הוצאה לפועל, עו"ד נדל"ן.

התקשר עכשיו: 03-6955644 וקבע פגישת ייעוץ ראשונה בלא תשלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד יניב בוקר - עו"ד דיני עבודה - עו"ד גירושין

הכיצד לגבות מזונות באמצעות הוצאה לפועל?

בעקבות החודש החדש ניתנת לבעלים של דירה האפשרות לפנות לבית המשפט (באופן מהיר- מיידי) ולדרוש פינוי של שוכר המפר את תנאי השכירות

מה הוא המושג הטרדה מינית? ומה הן ההשלכות בגינו!!!

המאמר הנ"ל עוסק בהגדרת ידועים בציבור וההשלכות בגינו!!!

המאמר הנ"ל עוסק בסוגיות הכרוכות בהליך גירושין של בני זוג.

המאמר הנ"ל מביא בפניך את החשיבות ברישום הערת אזהרה בעת רכישת דירתך.

המאמר הנ"ל עוסק במספר פטורים הניתנים למוכר דירה.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211696 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201513 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201310 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica