חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבנים- סוגים ואפשרויות חיפוי

מאת: rahitim9שיפוצים23/04/20091066 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבנים- סוגים ואפשרויות חיפוי

תרבות העיצוב של חדרי אמבטיה לא שכחה את הקירות והרצפה. כיום, קיים מגוון רחב של אבנים לחיפוי וריצוף חדרי אמבט. שפע הסגנונות של אבנים הטבעיות והמלאכותיות מאפשר ליצור עיצובים מרהיבים ואומנותיים, ולהפוך את חלל האמבט להיכל מהודר ואלגנטי.
אבנים, ניתן למצוא בגוונים חיוורים, ובגוונים עזים ועשירים, באריחים מסותתים או בלוחות גסים. רצפות מאבנים נראות טוב,. ככל שאבנים גדולות יתר, כך תראה הרצפה יפה ומהודרת יותר. 
לאבנים עמידות טובה לא פחות מאריחים. אם קונים אותן בגושים, הן יקרות יותר, כבדות יותר ומרעישות יותר מאריחי קרמיקה וחרס. שבבים של אבנים מעורבים בבטון ליצירת לוחות או אריחים הם אופציה זולה יותר. אבנים העשויות חול הן אופציה זולה יותר מאבן גיר, זאת מאחר שאינה זקוקה לחומר איטום, וקל יותר לרצף בה.
מחירי אבנים: עלויות ריצוף באבנים תלויים בגודל האבנים, בגימורים, וגודל ההזמנה.
כיום ניתן למצוא אבנים בעיצובים וגימורים מודרניים ויפים.
תחזוקה ובטיחות : אבנים הן בעלות עמידות גבוהה, אך נוטות לספוח נוזלים ושמנים שנותנים אותותיהם במשך הזמן במרקם האבן.  ניתן לפרק ולהרכיב את האבנים במקרי הצורך .
ישנן אבנים לחיפוי מסוגים שונים, פעמים רבות מחירן לא נמוך, אולם לאורך זמן עמידותן הגבוהה ועלותם התחזוקה הנמוכה מוזילים את התמונה הכללית - גם של הבניה וגם של התחזוקה.
סוגים שונים של אבנים לחיפוי מתאימות למטרות שונות, בהתאם להרכבם הכימי אשר ישפיע על חוזקן.  בין הסוגים השונים של אבנים לחיפוי החיפוי ניתן למצוא אבני אלדורדו אשר שימשמשו לחיפוי קירות חיצוניים ופנימיים, אבנים ירושלמיות  שאיתן מחפים קירות חיצוניים,אבני  כורכר, אבני צפחה ועוד.
מבחינת עיצוב, ניתן לחפות חדרי אמבטיה באבנים, אך אין חובה לצפות קיר שלם. ניתן להוסיף פס של אבנים צבועות  בצבעים שונים מהקיר, או לחלופין בצבעים טבעיים ולזכות בחדר אמבטיה משודרג.  כשבוחרים באבנים לחיפוי, רצוי מאד להחליט עד כמה רוצים לעצב אותן. קשה לשנות מראה וצבע של אבנים טבעיות , בעוד שאבנים שיוצרו ממספר חומרים אפשרי לעצב כרצונכם ולהתאים באופן אישי לדרישותיכם.
סוגי אבנים מסוימים נוטים לנקבוביות וניתן לאטום אותן. קיימים גם סוגים נקבוביים פחות שאינם ניתנים לאיטום. לכן, בדקו עם הספק האם יש צורך באיטום. שכבת ציפוי עשויה לשנות את אופיין של האבנים על ידי שינוי צבע או יצירת סדקים.  ניתן למשל לרצף באבנים משיש ולזכות במראה עשיר תודות לעורקים במרובים. אבנים כמו שיש, תורמות לאווירה מעט רשמית וקרה ומתאימות לחללים גדולים שיש בהם אלמנטים עיצוביים דומיננטיים.
אבנים משיש יש להניח על משטחים ישרים ומוצקים, כמו בסיס רצפה מבטון, או כל בסיס רצפה חלק אחר עם שכבת לטקס מיישרת. אבנים אלו יש ללטש ולמרק לעיתים תכופות, וכלנקותם בחומרים שאינם חומציים.
אבן הצפחה: שייכת לסוג אבנים קשות ועמידות החסינות בפני מים וקלות לחיתוך. ניתן ללטש אבנים אלו או שפשוט להשאירן מחוספסות, זכר לרכסי ההרים מהם נחצבו. על צבעים כהים יותר, כמו סגול ושחור, קל יותר להבחין בלכלוך, אבק שריטות וטביעות רגל. אבן הצפחה היא חלופה טובה לאבנים כמו שיש וגרניט. ריצוף: אבנים מצפחה יש להניח על מצע של בטון, תמוכות או דיקט. ובכדי להבטיח מינימום סטייה ברצפה ולצמצם את הסיכויים להתכופפות או לסדקים בחיבורים, יש להניח את האבנים על בסיס דיקט בעובי 20 מ"מ שעליו מוברג לוח מגן בעובי 12 מ"מ. 
הצפחה מחזיקה מעמד גם ללא  טיפול וניתן למרק אותה בדונג, בשמן צמחי או בשמן זית (כולם ישפיעו קלות על המראה).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתעניין ברהיטים ובמוצרים לבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת rahitim9

מאת: rahitim9שיפוצים23/04/091147 צפיות
אמבטיות- סגנונות של פעם והיום חדרי אמבטיה עברו דרך ארוכה ושודרגו משמעותית במרוצת השנים. לפניכם סיכום השינויים, שיזכיר לכם נשכחות. זה הזמן לקרוא על החידושים האחרונים באמבטיות בהמשך הכתבה.

מאת: rahitim9בניין ואחזקה - כללי23/04/091179 צפיות
אפיוני העיצובים החדשניים חדרי אמבטיה החדישים הולכים כעת על שני אלמנטים מנחים והם: תרבות ומינימליזם. עיצוב חדרי האמבט מקבלים פרשנויות מופשטות יותר. לא קיימים גבולות ברורים וקו עיצובי אחד המוביל אלא קיים חופש לפרשנות. המושג `תרבות החיים` מקבל כעת משמעויות שונות ומובל ע"י אמירה אישית. עד כה התאפיינו קווי העיצוב בעומס, והיו רווי פרטים, צבעים וחומרים.

מאת: rahitim9בניין ואחזקה - כללי23/04/091167 צפיות
בריכות -כללי בריכות הופכות להיות פופולאריות יותר ויותר בבתים פרטיים. בריכות מצריכות אמנם שטח אך, כיום ניתן להקים בריכות שחייה בסכומים לא מאד גבוהים, אשר נעים בין 20 ל-100 אלף שקל.

מאת: rahitim9בניין ואחזקה - כללי23/04/091016 צפיות
בריכות- כעת גם בתוך הבית ועל הגג הקמה של בריכות פרטיות הופכת להיות פופולארית יותר ויותר. הסיבה לכך נעוצה בעלויות נמוכות יחסית שנובעות מחידושים באופני הבנייה ובחומרים חדשים.

מאת: rahitim9בניין ואחזקה - כללי23/04/091163 צפיות
הכל על אסלות בחדרי האמבטיה לאסלות היסטוריה ארוכה ואפשר לומר כי מים רבים עברו להם בניאגרה. בחדרי האמבטיה המודרנים קיימת הקפדה רבה על העיצובים , וכיום מוצעות מגוון אסלות מודרניות בסגנונות רבים ויצירתיים

מאת: rahitim9ריהוט 23/04/091010 צפיות
חיפויי קירות מתקשים לעיתים לבחור את הצבע המתאים ביותר עבור הדיר או את סוג החומר ממנו עשוי החיפוי. קודם כל צריך לענות על השאלה מה בכלל מתאים לבית שלכם בתחום חיפויי הקירות מבחינה עיצובית. לאחר מכן צריך להחליט על הסגנון של החיפוי וזאת על פי האווירה שרוצים ליצור בבית.

מאת: rahitim9שיפוצים23/04/09981 צפיות
טיפים לאחסון יעיל באמבטיה חדרי אמבטיה הם חלל שאמור לשמור על מידה רבה של פונקציונאליות וכן על מראה אופנתי שמספק את האווירה שהייתם רוצים לזכות בה בשעה שאתם עורכים את טקסי ההתחדשות והרחצה שלכם.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232607 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223277 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212868 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201395 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201127 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica