חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתכונים ואוכל – אחד התחומים החזקים של ישראל

מאת: נתימתכונים ואוכל - כללי21/10/2010923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד התחומים היום יומיים בהם יכולה ישראל להתגאות כמובילה עולמית הוא ללא ספק תחום הקולינריה. המדינה שלנו עשירה בצורה מובהקת במתכונים שונים ומגוונים ובאוכל מגוון ומעורר חושים.

אחת הסיבות להפיכתה של ישראל למדינה בה בלוטות הטעם זוכות לטיפול מפנק ומיוחד היא השילוב המנצח במוצאיהם של התושבים המקומיים. המטבח הישראלי משלב מתכונים וסגנונות בישול ממגוון מדינות מזרחיות (מרוקו, עירק, תימן וכד') ואירופאיות (בולגריה, הונגריה, רומניה ואפילו פולין..), אשר לכל אחת מהן עושר קולינארי בלתי מבוטל.

גורם נוסף המעלה כל כך את ערכו של המטבח הישראלי הוא התוצרת החקלאית המשובחת הגדלה בארץ, אשר מספקת לציבור הרחב באופן שוטף פירות, ירקות, מאפים ומוצרי חלב, כולם משובחים וטריים עד כמה שרק ניתן.

ברחוב הישראלי הממוצע ניתן למצוא מסעדות גורמה המתמחות במגוון סגנונות בישול, לצד מסעדות פועלים עממיות אשר מגישות את המאכלים העממיים, הפופולאריים והטעימים ביותר שרק ניתן למצוא דוגמת חומוס, פלאפל, שקשוקה ועוד.

אחד המאפיינים החיוביים והמיוחדים ביותר של המטבח הישראלי, הוא כי חלק גדול ממנו מורכב ממאכלים מסורתיים אשר הינם בין היתר גם בריאים לגוף, בניגוד לרבים מן המטבחים בעולם (ברבות ממדינות המערב המאכלים הנפוצים ביותר הינם בעלי ערך תזונתי נמוך ואף מזיק, דוגמת מאכלים בטיגון עמוק וכד').

לדוגמא, מנת חומוס עם פול – מנה פופולארית ונפוצה מאוד ברחוב הישראלי, מחזיקה בערך תזונתי גבוה מאוד. מנה זו, בנוסף להיותה משביעה וזולה יחסית, מעניקה לגוף שלנו דלק מצוין למשך היום, ואינה גורמת לבעיות הנפוצות שגורמים המאכלים הנפוצים ביותר בעולם המוגשים בטיגון עמוק, או מכילים מזון מעובד ותעשייתי (דוגמת המבורגר וצ'יפס, פיצה ועוד).

יתרון מהותי נוסף של המטבח הישראלי הוא כי הוא מאפשר לציבור הישראלי לצרוך את אותו מזון כל כך בריא וטעים במחיר נמוך יחסית. אותה מנת חומוס – פול אשר בהחלט יכולה להשביע אדם בוגר, עולה בממוצע עשרים שקלים - מחיר נמוך יחסית בהשוואה בינלאומית עבור מנה משביעה. בנוסף, השווקים הישראלים מכילים כאמור מגוון עשיר של פירות, ירקות ומוצרי יסוד נוספים במחירים נמוכים מאוד, ובאיכות גבוהה. ישראלי אשר מבצע את הקניות שלו בחוכמה יכול לבסס לעצמו תזונה טעימה ובריאה תוך הוצאה חודשית נמוכה מאוד.

לסיכום, אחד הדברים הטובים ביותר בהם אנו כישראלים יכולים בהחלט להתגאות הוא המטבח המקומי שלנו. מספיק טיול קצר במרבית מדינות העולם על מנת להבין ולהעריך את העושר הקולינארי שיש לנו כאן בבית...

 



תגיות המאמר: חומוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נתי וינר, קידום אתרים - סאו סימפל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נתי

מאת: נתיאירועים וחתונות – כללי15/12/101577 צפיות
חתונה היא אחד האירועים המשמחים והמאושרים בחייהם של הזוג המאושר – היום בו הם מתאחדים לנצח ומקימים את התא המשפחתי האישי שלהם. עם זאת, עד כמה שיום זה יכול להיות יפה ומרגש, החודשים המקדימים לאירוע עלולים להיות מלחיצים, מעייפים ואפילו מתישים. ארגון חתונה היא משימה לא פשוטה בכלל – צריך לזכור המון דברים, לתאם בין גורמים שונים, לוודא כי הכול ידפוק כמו שעון כדי שלא יהיו אי נעימויות וכד'.

מאת: נתילימודים בחו"ל15/12/101338 צפיות
חברויות והיכרויות עם אנשים אחרים הם הבסיס של הקשרים החברתיים שלנו בחיים, קשרים אשר מגדירים אותנו ותורמים לנו הרבה מאוד. בלי חברים ומכרים – איפה היינו היום? מה היינו עושים בכל הזמן החופשי שלנו? לכן, רובנו מנסים עד כמה שניתן ליצור חברויות אשר יתאימו לנו – חברויות עם אנשים הדומים לנו לפחות באספקטים מסוימים, או אנשים אשר מעניין לנו איתם.

מאת: נתיעבודה וקריירה - כללי15/12/101256 צפיות
תקופה של חיפוש עבודה, אותה נאלצים כל אחת ואחד מאיתנו לעבור מדי פעם, יכולה להיות תקופה מעצבנת ולא כל כך נעימה. ההמתנה לקבלת תשובות, הצורך להתמודד עם דחיות מרובות ותשובות שליליות מבאסות, ולהתפרנס תוך כדי עד שתגיע המשרה המיוחלת.

מאת: נתיבית חכם28/11/101305 צפיות
נכון, מערכות "בית חכם" אמנם עדיין לא נעשו לחלק אינטגראלי מחיינו אולם נראה שהשינוי המתבקש יגיע, ואולי אף מוקדם מהצפוי. מהן למעשה מערכות בית חכם?

מאת: נתיהדברה28/11/101069 צפיות
האמונה הרווחת קובעת שמכת המזיקים מתחדשת במלוא עוצמתה בקיץ, כאשר השמש זורחת ומעניקה לבעלי החיים המזיקים תנאים אופטימאלים לרביה ולפעילות אולם המציאות, על כל פנים, מוכיחה שההפך הוא הנכון

מאת: נתיבניין ואחזקה - כללי28/11/101094 צפיות
סתיו, אין כמו הסתיו. תל אביב מתחילה להיות מקום קצת יותר נורמאלי לחיות בו אחרי אחוזי הלחות המטורפים של הקיץ, השלכת מתחילה לתת את האותותיה בעצים, החצבים פורחים והלילות מתקצרים. גם טכנאי מזגנים מתחילים לעבוד קצת פחות קשה...

מאת: נתינישואין26/11/101576 צפיות
זוגיות, הקמת בית ומשפחה יחדיו – זהו החלום של מרבית האנשים בעולם, האידיאל שהם רואים לנגד עיניהם. כל אחד ואחת כמעט מחפשים במשך שנות צעירותם עבור הנפש התאומה שלהם, עמה יוכלו להתחיל חיים משותפים ובעתיד גם להביא ילדים לעולם.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205296 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205214 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205516 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205606 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195920 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196124 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183098 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica