חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכוון פסנתרים – עבודה יסודית ושמיעה מוסיקלית

מאת: יוהן הרשקוביץמוסיקה24/10/20101248 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נגינה בפסנתר לא מכוון יכולה להיות רעש בלתי נסבל עבור מוסיקאיםמקצועיים. למוסיקאים מקצועיים יש שמיעה מוסיקלית כה חדה, עד כי הם יכוליםלהבחין גם בזיוף הפסנתר הקל שבקלים. ללא כיוון הפסנתר, מיתריו יהיו רופפיםולא מתוחים, והצלילים שהוא יפיק לא יהיו מדויקים. יתכן שעבור המאזין ההדיוטאי - דיוקים אלו לא יהיו מורגשים כלל וכלל. אולם עבור כל חובב מוסיקתפסנתר, ובוודאי שעבור נגני פסנתר מקצועיים, גם אי הדיוק הקל ביותר יהיה צורם לאוזן. במקרים שכאלו יש להיעזר בשירותיו של מכוון פסנתרים מקצועי.


מכוון פסנתרים – מומחיות ייחודית


חלקכם בוודאי תוהים מדוע יש צורך במקצוע שכזה "מכוון פסנתרים"?הרי כל גיטריסט יודע כיצד לכוון את מיתרי הגיטרה שלו, וכל כנר יודע כיצדלכוון את כינורו. אם כך, מדוע שלא כל פסנתרן ידע כיצד לכוון פסנתר? הסיבהלכך היא פשוטה למדי. בניגוד לגיטרה, לכינור או לכלי נגינה ידניים אחרים,הפסנתר הוא כלי נגינה רב ממדים ומרובה חלקים ורכיבים. כיוון פסנתרים דורש טיפול במנגנון המכני הפנימי של הפסנתר, שאינו גלוי לעין כמו בגיטרהאו בכינור. כיוון גיטרה או כינור מתבצעבקלות ובמהירות, על ידי מתיחה שלהמיתרים. מנגד, כיוון פסנתרים הוא תהליך ארוך ומורכב הרבה יותר מכיווןגיטרה או כינור, ודורש לא רק ידע מוסיקלי בנגינה בפסנתר, אלא גם חוש טכני.לכן לא כל פסנתרן יודע כיצד לכוון פסנתרים. לשם כך נדרש איש מקצוע בעלמומחיות ספציפית, שמיעה מוסיקלית ומיומנות טכנית. איש מקצוע זה הוא מכווןהפסנתרים.


מכוון פסנתרים – עבודה יסודית ושמיעה מוסיקלית


עיקרעבודתו של מכוון פסנתרים מתבסס על מתיחה של מיתרי הפסנתר, על מנת שיוכלולהפיק צלילים מדויקים יותר. מכוון פסנתרים גם עוסק בכיוון מכאני של מנגנוןהפסנתר, באיזון ובשיפור גוון הצלילים שמפיקים פטישי הפסנתר. ככלל, עבודתושל מכוון פסנתרים נועדה לשמור על דיוק הצלילים שמפיק הפסנתר ועל תקינותהמנגנון המכאני שלו. לכן, כל מכוון פסנתרים נדרש להכיר מגוון רחב שלפסנתרים, מכיוון שלכל פסנתר יש מכאניקה ייחודית משלו.כמו כן, כל מכווןפסנתרים נדרש להיות בעל אוזן מוסיקלית במיוחד, ואף בעל שמיעה אבסולוטית,כדי שיוכל להבחין גם באי-הדיוקים הקטנים ביותר בצלילים שמפיק הפסנתר.


מכוון פסנתרים – כדי להחזיר טלטלה ליושנה


עלפי רוב, אנו נזדקק לשירותיו של מכוון פסנתרים לאחר שהפסנתר שלנו עבר טלטלהכלשהי, למשל לאחר מעבר דירה או העברתו בין אולמות וחדרים. על פי רוב, כאשרהעברת הפסנתר מתבצעת על ידי מובילים מקצועיים ומיומנים, הסיכוי שייגרםלפסנתר נזק כלשהו הוא נמוך יחסית. אולם כל הזזה של הפסנתר, גם אם היא נעשיתבצורה מבוקרת ומקצועית, עלולה לגרום לטלטלה במנגנון המכאני ובמיתריו שלהפסנתר, וכפועל יוצא לחייב אותנו לכוון את הפסנתר מחדש.


פרט למקרים אלו, אנו נזדקק לשירותיו של מכוון פסנתרים בדרך כלל אחת לשנה, כדי לשפר את איכות ודיוק הצלילים שהוא מפיק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוהן הרשקוביץ

מאת: יוהן הרשקוביץחיות מחמד05/12/101244 צפיות
רובנו נוהגים לרחוץ את הכלבים שלנו לעתים קרובות יותר או פחות, אך אנחנו לא יכולים לעשות את המלאכה בצורה יסודית מספיק, ולכן יש צורך לפנות לקצת עזרה מקצועית – מספרת כלבים.

מאת: יוהן הרשקוביץזוגיות ואהבה05/12/101239 צפיות
מדוע לפעמים מאוד מתסכל להכין סידור פרחים ברמת גן. ניכר כי למרות הקשיים עדיף להכין סידור פרחים ברמת גן מאשר בכל עיר אחרת

מאת: יוהן הרשקוביץחיות מחמד21/11/101139 צפיות
כלב היה ונשאר ידידו הטוב ביותר של האדם. מה שהשתנה הוא היחס כלפי הכלבים שלנו והמקום שהם תופסים בחיינו. כשהכלב הופך ללא פחות מבן משפחה, לא מעט בעלי כלבים מוכנים להשקיע בו זמן רב ומשאבים לא מבוטלים. אחוז ניכר ממשאבים אלו מופנה לטובת מוצרים ושירותים שהם בגדר מותרות, כמו למשל מספרת כלבים.

מאת: יוהן הרשקוביץמוטוריקה21/11/101396 צפיות
עבור מפעלים, מחסנים לוגיסטיים ועסקים אחרים הזקוקים למערך שינוע של סחורות, מלגזות מהוות כלי עבודה מרכזי וחיוני. באותה נשימה, עלות רכישתן של המלגזות היא אחת ההוצאות הגדולות, שכן כל מלגזה חדשה עולה כמאה אלף שקלים. בשעת משבר כלכלי, הכרוך באי ודאות גדולה בנוגע להמשך ההזמנות והיקף הפעילות, לא מומלץ לבצע רכישות בסדר גודל שכזה. לכן עדיף לרכוש מלגזות יד שניה.

מאת: יוהן הרשקוביץשיפוצים07/11/102874 צפיות
סגירת מרפסת מאפשרת לסגור את השטח הפתוח, אבל מבלי לוותר על תחושת ה"בחוץ". במאמר תוכלו למוא רעיונות לסגירת מרפסת באמצעות עבודות אלומיניום.

מאת: יוהן הרשקוביץנדל"ן ומקרקעין06/11/101254 צפיות
מאמר שעוסק ביתרונותיו וחסרונותיו של חוק מיסוי מקרקעין בכל הקשור בתחום הנדל"ן בארץ שהולך ומתנפח. האם הוא בא לעזור לרוכשי הדירות או לפגוע בהם? כיצד הוא בדיוק תורם לגידול שהיצע או שמא, הוא רק מסרס אותו.

מאת: יוהן הרשקוביץהזמנות אירועים24/10/101125 צפיות
הדפסת הזמנות לאירועים שונים לפעמים נראית כמשימה מורכבת ומסובכת. אם זאת, בחירה נכונה של בית דפוס יכולה להבטיח לכם שקט תעשייתי לגבי הפקת האירוע וכן הדפסת ההזמנות לאירועים. לא צריך להיות סופר יצירתי בשביל להפיק הזמנות לאירועים ברמה גבוהה, מספיק בחירה נכונה של בית דפוס דיגיטלי שתעשה את ההבדל.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204831 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205304 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205310 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195954 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193577 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193533 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193811 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica