חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חימום רצפתי - אסתטי, נוח, משתלם, חסכוני ובריא כאחד

מאת: Shaiקניות 26/10/20101337 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חימום תת רצפתי

בואו נניח את הסוגיה על השולחן. חימום תת רצפתי נשמע לא בטיחותי – אולי אפילו מפחיד. לחמם את הרצפה? האם זה בטוח? ומה אם יש תקלה? ובכן, בשביל להבין מהו חימום תת רצפתי, מהי מידת בטיחות השימוש בו ומהם יתרונותיו, צריך להבין ראשית כיצד הוא עובד.

מבנה מערכת החימום התת רצפתית

החימום הרצפתי, למעשה, החימום התת רצפתי, מורכב ממערכת של צינורות מים, המותקנים בין פני הרצפה. לשכבת בידוד תרמי. המים אשר מוזרמים בצינורות מחוממים לטמפרטורה הרצויה. מן הרצפה עולה החום בצורה אחידה ומחמם את חלל החדר. העקרונות התרמו-דינמיים קובעים כי מים הינם אמצעי יעיל במיוחד לחימום (או לקירור), שכן הם מוליכים טוב את הטמפרטורה, אך גם מחזיקים בה טוב יותר מאוויר, למשל. לכן, המים בצינורות מקבלים עד מהרה את אותה הטמפרטורה ומחוממים בצורה אחידה., כמו כן, לפי התרמודינאמיקה, אוויר חם עולה מעלה, בעוד אוויר קר יורד למטה. לכן, החימום העולה מן הרצפה המחוממת, עולה ומתפשט בחדר כולו. ניתן לחמם את המים במערכת באמצעות חשמל או באמצעות מערכת חימום מים בגז, כאשר כל חדר בבית הוא יחידת חימום עצמאית, דבר אשר מאפשר לחמם כל חדר בנפרד, ואף להגדיר טמפרטורה שונה בכל חדר, בהתאם לטעם ולנוחות האישית.

חימום תת רצפתי – בטיחות

מבחינה בטיחותית, למערכת מספר יתרונות, אשר הופכים אותה אף לבטיחותית יותר מאמצעי חימום אחרים. ראשית, היכולת לווסת את הטמפרטורה, מונעת מצב של כוויות עקב קרבה יתירה לגוף חימום. בעוד שאמצעי חימום כגון תנורים צריכים להתחמם לטמפרטורה גבוהה ביותר, להתלהט למעשה, על מנת שיוכלו להפיץ את חומם על החדר כולו, חימום רצפתי מכוון לטמפרטורה אחת אחידה – היא הטמפרטורה אליה כוון. בנוסף, מכיוון שגוף החימום – כלומר, מערכת הצינורות, לעולם אינם חשופים, פוחתת הסכנה לכוויות. כמו כן, מכיוון שהחימום מבוצע על ידי חימום מים ולא על ידי להבה או התלהטות, פוחתת הסכנה לדליקות.

חימום תת רצפתי – יתרונות

ראשית, חלק מן היתרונות כבר צוינו קודם, שכן קשה לדבר על מערכות לחימום תת רצפתי מבלי להזכיר את יתרונותיה של שיטת חימום זו. ובכל זאת ישנם יתרונות נוספים ששווה להזכיר. על כן נפרוס כאן את היתרונות בצורה מאורגנת:

1) חימום אחיד בכל החדר – כיוון שכל הרצפה מחוממת, אין נקודה חמה ונקודה קרה.

2) חיסכון בעלויות חימום – מכיוון שאין צורך להביא גוף חימום לטמפרטורה של להט, ניתן לחמם את כל החדר באופן מתון, אשר צורך פחות אנרגיה. וכיום ניתן לעשות שימוש של מערכות כגון משאבות חום אשר ממש מסייעות בעניין זה.

3) חימום נעים שאינו מייבש את האוויר – בניגוד לחימום באמצעות מזגן, למשל, מערכות תת רצפתיות אינן פוגעות בלחות של האוויר, מה שמקל ומנעים את השהייה בחדר. בניגוד לקמינים, אין בהן גם להבה, כך שהן אינן מכלות את האוויר הזמין.

4) אסתטיקה – מערכות לחימום תת רצפתי מותקנות מתחת לפני השטח, לכן הן אינן תופסות מקום, ואינן דורשות הצבת אמצעי חימום כעור, שאינו בא בכפיפה עם עיצוב החלל.

5) נוחות – כפי שצוין קודם, חום נוטה לעלות למעלה, דבר אשר גורם לא פעם לכך שגם כאשר חדר מחומם, רצפתו עדיין קרה. לעומת זאת, חימום רצפתי מחמם את החדר מן הרצפה עצמה ועד לתקרתו; כך ניתן ללכת יחפים כל השנה, מבלי לדאוג להתקררות או לכאבים בכפות הרגליים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182619 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181300 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181097 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131803 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא קניות

מאת: עידן שלומןקניות 25/07/213712 צפיות
תושבי המדינה נהנים לאחרונה משפע של אפשרויות חדשות לרכישת מתנות מיוחדות. הטכנולוגיה החדשה של עולם הצילום הגיעה בסערה לישראל ומאפשרת פיתוח תמונות והדפסה שלהן כמעט על גבי כל מוצר שתעלו בראשכם. על כך במאמר שלפניכם.

מאת: קניות 23/01/205169 צפיות
פרחים משדרגים כל אירוע והופכים אותו למשמח וחגיגי במיוחד. זר פרחים הנישא בגאון על ידי הכלה ביום החתונה, פרחים ליום הולדת שמעלים חיוך על הפנים מהרגע שהדלת נפתחה וסידורי פרחים מעוצבים שמעניקים לכל שולחן את המראה המהודר והמרשים.

מאת: עידן צורקניות 08/07/186760 צפיות
מה זה GCX DHL EMS וכל שאר השמות המוזרים האלה ומה ההבדלים בינהם. אפשרות לעקוב אחרי חבילה היא אפשרות מדהימה, כי בקניות באינטרנט החל מזמן ההזמנה עד זמן קבלת המוצר ביד הוא ארוך, וסבלנות לא תמיד יש.

מאת: SEOMANקניות 18/05/173163 צפיות
מתנת יום הולדת לבת הזוג - גברים - אלו הן המתנות שאנחנו כל כך רוצות לקבל ליום ההולדת שלנו. המדריך המלא לרכישת מתנת יום הולדת לבת זוגתך.

מאת: SEOMANקניות 15/05/172919 צפיות
איזה מתנה הכי כדאי לקנות לאמהות בימי ההולדת? גם במידה ואין לכם את התקציב הנדרש בשביל לפנק אותה על כל מה שהיא עושה עבורכם במהלך השנה, ריכזנו עבורכם מספר מתנות אופציונליות שיכולות "לעשות את העבודה".

מאת: דודיתקניות 19/09/161589 צפיות
כאשר מזמינים משלוח פרחים של זר פרחים סגול, חשוב להבין מה הסמליות והמשמעות של פרחים סגולים ואיזה פרחים מתאימים להכנת זר פרחים בצבע זה.

מאת: דודיתקניות 19/09/161706 צפיות
פרחים הנם צמחים חיים שדורשים טיפול מקצועי מרגע חיתוכם ועד להכנסתם לאגרטל של הלקוח. לעיתים בתנאי מזג אויר קיצונים מתהווים אתגרים וקשיים מיוחדים באספקה תקינה של משלוחי פרחים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica