חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיתת המצויינות ב'גן ירוק בטבע'

מאת: גן ירוקגני ילדים07/11/20101553 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כהורים, אנו רוצים לתת לילדינו את הטוב ביותר, לקדם אותם במידת האפשר, ולאפשר להם למקסם את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כ-15 ילדי 'גן ירוק בטבע', ששיתחילו בשנה הקרובה כיתה אל"ף, יגיעו לבית הספר מוכנים לחיים של חקר ומדע, ומתוך גירוי עמוק של האינטלקט הפנימי שקיים בכל אחד ואחת מהילדים המוכשרים הללו.

בכיתת המדעים המצומצמת, שקמה השנה לגילי 4-5 ב'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, לקחו את החינוך צעד קדימה. בין משחקי הקובייה, הבובות והמכוניות, לומדים הילדים מגוון מיומנויות חדשות, ומעשירים את הידע בשלל תחומים. בראש ובראשונה עומדים: גירוי הסקרנות, עידוד החקר, מדעי כדור הארץ ואיכות הסביבה, בריאות האדם, מדיה ותקשורת, חקלאות ובעלי חיים, יישומי מחשב ואומנויות – זוהי רק רשימה חלקית של התחומים בהם הילדים הרכים מתנסים.
 
את הקבוצה החדשה בגן ירוק בטבע פתחנו בצמוד לתוכנית הליבה של משרד החינוך, בדגש על טבע ומדעים. גם בכיתת המצוינות אנו פועלים לפי שיטת רג'יו אמיליה, שיטה לפיה מתחנכים כלל ילדי הגן - ושמים דגש על איך ללמד את הילד. בכיתת המצוינות הילדים מדורבנים לגלות סקרנות בתחומים רבים ולחקור אותם לעומק. באמצעות תיווך, תמיכה והדרכה מתאימה יכול הילד לבטא את שלל יכולותיו הפנימיות בצורה מקסימלית.

ה'אני מאמין שלנו' הוא, כי בכל ילד גלום פוטנציאל במגוון תחומים, ועלינו לסייע לו לגלות ולפתח פוטנציאל פנימי זה. ישנם ילדים שהחוזק שלהם מתגלה בתחום הלוגי כמותי, יש שפורחים בתחום המוזיקלי, יש שחזקים מאוד ביצירת תקשורת עם הסביבה ויש בבתחומי השפה, משחק ומה לא. זיהוי חוזקות אלו באמצעות התנסות בשלל תחומים וכלים, מאפשר לנו כמחנכים, ולכם ההורים לחשוף את חוזקותיו של הילד, שלעתים טמונות עמוק עמוק, ולא באות לידי ביטוי ביום יום, להדריך, לסייע ולפתח יכולות למידה שיעזרו לילדיכם לבוא לידי ביטוי, בחקר ובהתנסות מדעית כבר בצעדים הראשונים.

היתרון הגדול של השמת השיטה בגילי הגן, על בדרך חוויתית של משחק והתנסות, הוא שהיא מסייעת רבות לביטחון העצמי של הילד, ויחד עם יישומה בסביבה בטוחה, בה הילד יכול להתנסות נטול מפחד מכישלון.

מעבר לזאת, בעזרת גישה נכונה ואוהדת לחקירה שמתעוררת בילד, והתערבות עדינה ברגעים הנכונים, הילד קולט מסרים ברורים, המפתחים אצלו עמדות חיוביות להתנסויות חוזרות.

אז איך פועל איינשטיין קטן בגן? הוא כבר גולש באינטרנט, ולומד למצוא בו מידע, הוא מתעסק עם חומרים ולומד להכיר תהליכים, הוא לומד לקרוא ולכתוב, מתוך חוויה, מדפדף באנציקלופדיות ומתנסה במגוון תחומים אומנותיים ומוזיקליים.

כל זאת,כי אנחנו מאמינים שחשוב לדעת כבר אצל הרכים מה יותר ומה פחות מתאים להם. ככל שנשכיל להבין את ילדנו  קודם, כך נסייע בידו מחד את המעבר לבית הספר, ומאידך, נעזור לו לרכוש את היסודות הנכונים לתכונות של חקר ולמידה שילוו אותו עד האוניברסיטה, ויסייעו לו במהלך שנותיו בבית הספר. סדר היום בכיתת המדעים כולל שילוב בין עבודה אישית ועבודה בקבוצה, בין עבודה עם הראש לעבודה של הידיים, בין תכנים מובנים לעידוד הילד שייגש למה שנושאים שמושכים אותו ביותר.

ומה התוצאות?

שיטת החינוך המיוחדת שלנו עוזרת לילד לפתח עצמאות וחשוב מאוד, את הביטחון העצמי. היא תורמת לדימוי העצמי שלו, ומפתחת יכולות למידה המשתנות מילד לילד. הילדים לומדים תכנון והשמה, מכירים בחשיבותו של מידע וידע, מהי יוזמה ומהי ועבודת צוות. אלה הם כישורים שילוו אותם לשארית חייהם.

גן ילדים בקרית אונו- http://kid-play-room.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://kid-play-room.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גן ירוק

מאת: גן ירוקחינוך ילדים07/10/101402 צפיות
ארגז החול, ציורים של אצבעות ושעת ריכוז אאוט – שיעורי אנגלית, יוגה ווטרינריה אין - ילדי 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו לומדים כבר בגיל צעיר מאוד מגוון מיומנויות לחיים – כיצד משתמשים במחשב, אנגלית, וטרינריה וסדנות בישול.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים25/08/101845 צפיות
מתחברים לטבע הילדים של 'גן ירוק בטבע' מבלים את זמנם בין פינת החי לגן הירק ולומדים לאהוב ולכבד את הטבע.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים03/08/101513 צפיות
כל ההורים דואגים לילדיהם ורוצים את המקסימום עבורם, אבל לפעמים, ובעיקר בהרגלי אכילה, לא קל לנו לעמוד מול הילד שלנו בניסיון להנחיל לו אורח חיים בריא. בעת האחרונה חל גידול באחוז הילדים שסובלים מהשמנה בעטיית אורח חיים לא נכון ולא מאוזן. דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, העלתה יוזמה ובגניה, הגיל הרך מתחנך לאכול בריא ומאוזן.

מאת: גן ירוקהורות18/07/101178 צפיות
קשה למצוא בארץ מוסדות חינוך הנחשבים לפורצי דרך. שונה מכל אלה הוא 'גן ירוק בטבע', המתייחס לילדים הקטנים כגדולים.

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152761 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151933 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142759 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132169 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131987 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138494 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138684 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica