חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הילדים של 'גן ירוק בטבע' מבלים את זמנם בין פינת החי לגן הירק ולומדים לאהוב ולכבד את הטבע.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים25/08/20101845 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתחברים לטבע
הילדים של 'גן ירוק בטבע' מבלים את זמנם בין פינת החי לגן הירק ולומדים לאהוב ולכבד את הטבע.

הילדים של 'גן ירוק בטבע' שבקריית אונו רוכשים כישורים רבים לחיים כברבגיל צעיר, ולא שוכחים את הטבע על יצוריו וצמחיו. בגינת ירק ייחודיתשהכשירו החניכים, בפינת החי אותה הם מטפחים, ובשיעור ייחודי של רופאת החיותשירי טפר, לומדים הילדים על הטבע, על הצומח והחי ועל נתינת כבוד לצמחיםולבעלי חיים.

גן הירק נשתל השנה על ידי הילדים – הם זרעו את הזרעים הראשונים, שלאורךהשנים יצמחו ויהיו צמחי נוי ותבלין. עלי רוקט, כוסברה, שומר, פטרוזיליה,ברוקולי, תרד, סלק, צנון ואפונה נובטים בערוגות בין המשחקים והצעצועים.הילדים הרכים מטפחים את הגינה, כדי שכל הילדים בגן ייהנו מירקות ומתבליניםטריים. באופן זה הם גם לומדים על הצמחים השונים, על הטיפול הנחוץ להם, ועלהאהבה שצריך להשקיע גם בצמחים כדי ליהנות מפירות האדמה.

גם את פינת החי, בה ציפורים ושפנים מטפחים הילדים מדי יום. כל שבוע באהלבקר הוטרינרית שירי טפר, כדי ללמד את הילדים אודות בעלי החיים השונים,כיצד להתייחס אליהם, וכיצד לטפל בהם ועל התנהגות בקרב בעלי חיים. אלה,אומנם, אינם יכולים לבטא את רגשותיהם במילים, אך הם נקשרים לבני אדם,ומסייעים להם במקרים רבים. החניכים לומדים, הן בחוג הוטרינרים הצעירים, והןבזכות הטיפול על בסיס יומי בחיות על הכבוד שיש לתת לחיות.

לטענת דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקריית אונו: "טיפולבגינת ירק היא פעילות מהנה ומלמדת כאחד. הילדים לומדים שיעור מהותיבאחריות, אך בנוסף גם מרחיבים את הידע בתחום – לומדים כיצד לטפל בצמח, מההוא צריך, מה ההבדלים בין סוגי הצמחים השונים וכולי. בסוף השנה הם זוכים גםלטעום מפירות עמלם".

הוטרינרית שירי טפר מביאה לילדים מדי שבוע בעלי חיים שונים, ולאורך היוםלומדים הקטנים על בעל החיים, על אופיו והתנהגותו, כיצד עלינו להתייחסאליו, וממה הם צריכים להיזהר.

לפי דפנה בלזר : "פינת החי והחוג הייחודי לוטרינרים צעירים מלמדים אתהילדים בעיקר  לאהוב בעלי חיים, גילוי סבלנות וסובלנות ורגישות לחיבסביבתנו. בגן ירוק בטבע הם מקבלים לא רק כלים לחיים, שישמשו אותם לאורךהשנים, אלא בנוסף גם, אמות מידה וערכים מוסריים בהתנהגות עם הטבע. הםלומדים לחמול על בעלי חיים פגיעים ואחריות כלפיהם".

גן ילדים בקרית אונו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://kid-play-room.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גן ירוק

מאת: גן ירוקגני ילדים07/11/101554 צפיות
כהורים, אנו רוצים לתת לילדינו את הטוב ביותר, לקדם אותם במידת האפשר, ולאפשר להם למקסם את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כ-15 ילדי 'גן ירוק בטבע', ששיתחילו בשנה הקרובה כיתה אל"ף, יגיעו לבית הספר מוכנים לחיים של חקר ומדע, ומתוך גירוי עמוק של האינטלקט הפנימי שקיים בכל אחד ואחת מהילדים המוכשרים הללו.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים07/10/101402 צפיות
ארגז החול, ציורים של אצבעות ושעת ריכוז אאוט – שיעורי אנגלית, יוגה ווטרינריה אין - ילדי 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו לומדים כבר בגיל צעיר מאוד מגוון מיומנויות לחיים – כיצד משתמשים במחשב, אנגלית, וטרינריה וסדנות בישול.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים03/08/101513 צפיות
כל ההורים דואגים לילדיהם ורוצים את המקסימום עבורם, אבל לפעמים, ובעיקר בהרגלי אכילה, לא קל לנו לעמוד מול הילד שלנו בניסיון להנחיל לו אורח חיים בריא. בעת האחרונה חל גידול באחוז הילדים שסובלים מהשמנה בעטיית אורח חיים לא נכון ולא מאוזן. דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, העלתה יוזמה ובגניה, הגיל הרך מתחנך לאכול בריא ומאוזן.

מאת: גן ירוקהורות18/07/101178 צפיות
קשה למצוא בארץ מוסדות חינוך הנחשבים לפורצי דרך. שונה מכל אלה הוא 'גן ירוק בטבע', המתייחס לילדים הקטנים כגדולים.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196337 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196298 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915960 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196322 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196226 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915729 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193838 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica