חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החיים הטובים מתחילים בגיל שנתיים

מאת: גן ירוקהורות18/07/20101180 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קשה למצוא בארץ מוסדות חינוך הנחשבים לפורצי דרך. שונה מכל אלה הוא 'גן ירוק בטבע', המתייחס לילדים הקטנים כגדולים. הגישה ההוליסטית שפותחה על ידי דפנה בלזר והצוות החינוכי המלווה אותה הועתקה בהצלחה למספר מוסדות חינוך מקבילים בכל רחבי הארץ, ושמה את קרית אונו על המפה החינוכית בישראל.

הגנים של היום הם לא הגנים של פעם. על רקע זה בולט גן הילדים "גן ירוק בטבע" בקרית אונו, הפועל בשיטת חינוך שמשלבת את הטוב בשיטות חינוך רבות ומוכרות בכפיפה אחת.

השיטה פותחה על ידי הגננת דפנה בלזר, קיבוצניקית ואשת חינוך מנוסה, שבעזרת צוות פסיכולוגים ואנשי חינוך פיתחה את השיטה, שבמרכזה קיימת התפיסה שהשלב החינוכי החשוב ביותר הוא בגיל הרך דווקא. "אפשר להקביל בין השקעה בחינוך לבניית בניין", אומר ד"ר מאיר מנחם, הפסיכולוג הקליני שמלווה את דפנה וצוותה. "אם היסודות רעועים, הבניין בלתי יציב, אבל כאשר הבניין עומד על תילו, מאומה לא יפגע בו".

ואכן, בגן של דפנה מתחילים את בניית היסודות מיד בגיל הרך: "האתגרים שניצבים בפני הילדים היום שונים מהאתגרים שניצבו בפני הילדים בעבר. אני מאמינה, שאם לא נחדיר בהם כבר בשכבת הפעוטון כלים להתמודד עם העולם האמיתי, הם יתקשו להתחרות עם האחרים לכשיתבגרו".

לדבריו של ד"ר מנחם: "בנינו כאן משלב בין גישות מספר חינוכיות, וניסינו לקחת את הטוב ביותר מכל שיטה. זהו תהליך שדפנה התחילה בו לפני כעשר שנים, ומאז הוא הולך ונבנה בהתאם לסביבת החיים המשתנה. במיוחד כשמדובר בחינוך בחברה שהיא דינמית ומתפתחת. אנחנו בודקים ללא הרף, לומדים ומתייעלים. הכל מתבצע בצורה הכי חווייתית והמהנה ביותר: מצד אחד מקבלים כלים, מצד שני מקבלים חוויה".

ואכן, חינוך והנאה הן מילות המפתח בגן של דפנה: הבסיס החינוכי של השיטה קובע, כי הכי נכון שהילדים ישתלבו בסביבתם הטבעית, ולספק להם מיומנויות שיחזקו תחושות של ביטחון עצמי, ויעזרו להם לפתח כלים שיגבירו את מודעותם העצמית.

"אני מאמינה, שקודם כל יש לדבר לילדים בגובה העיניים", מסבירה דפנה, "ילדים מבינים הרבה יותר מאשר אנחנו חושבים לעצמנו. אם מערכת החינוך הייתה מתייחסת לכל הצעירים כמו ל אנשים קטנים שמבינים את שקורה סביבם, כמובן לצד תשומת לב אישית ופרטנית, אני סבורה, שתוך שנים מספר נגדל חברה טובה יותר, שאנשיה מודעים יותר, לא רק לעצמם, אלא גם למי שמקיף אותם, ומודעים לחשיבותה של נתינת עזרה והאכפתיות לזולת".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://kid-play-room.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גן ירוק

מאת: גן ירוקגני ילדים07/11/101557 צפיות
כהורים, אנו רוצים לתת לילדינו את הטוב ביותר, לקדם אותם במידת האפשר, ולאפשר להם למקסם את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כ-15 ילדי 'גן ירוק בטבע', ששיתחילו בשנה הקרובה כיתה אל"ף, יגיעו לבית הספר מוכנים לחיים של חקר ומדע, ומתוך גירוי עמוק של האינטלקט הפנימי שקיים בכל אחד ואחת מהילדים המוכשרים הללו.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים07/10/101407 צפיות
ארגז החול, ציורים של אצבעות ושעת ריכוז אאוט – שיעורי אנגלית, יוגה ווטרינריה אין - ילדי 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו לומדים כבר בגיל צעיר מאוד מגוון מיומנויות לחיים – כיצד משתמשים במחשב, אנגלית, וטרינריה וסדנות בישול.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים25/08/101853 צפיות
מתחברים לטבע הילדים של 'גן ירוק בטבע' מבלים את זמנם בין פינת החי לגן הירק ולומדים לאהוב ולכבד את הטבע.

מאת: גן ירוקחינוך ילדים03/08/101516 צפיות
כל ההורים דואגים לילדיהם ורוצים את המקסימום עבורם, אבל לפעמים, ובעיקר בהרגלי אכילה, לא קל לנו לעמוד מול הילד שלנו בניסיון להנחיל לו אורח חיים בריא. בעת האחרונה חל גידול באחוז הילדים שסובלים מהשמנה בעטיית אורח חיים לא נכון ולא מאוזן. דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, העלתה יוזמה ובגניה, הגיל הרך מתחנך לאכול בריא ומאוזן.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214055 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204639 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204682 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201472 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201456 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201501 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201635 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica