חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטבעות זהב

מאת: רחלי פרימדעי הטבע - כללי07/11/20103526 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השנה: 1933. לאחר השפל הכלכלי החריף של 1929, הנשיא רוזוולט וממשלתו נאבקים להוציא את ארה"ב מהמשבר הקשה. במסגרת המאבק עובר בארה"ב "חוק עתודות הזהב של 1933." חוק זה, הפך, מצד אחד, את ההחזקה במטבעות זהב ואדרבא קניית זהב ומכירת זהב לעבירה על החוק, ומצד שני, יצר תחום חדש של אספנות. כתוצאה מן החוק, החזקת מטבעות ואדרבא קניית זהבמכירת זהב בצורת מטבעות נאסרה בארה"ב. מטבעות קיימים שאותרו בשוק, הוחרמו והותכו. עם זאת מכיוון שהחוק אינו פועל רטרואקטיבית, הוא אינו חל על מטבעות זהב שהוטבעו קודם להעברתו. לכן, מי שהחזיק במטבעות זהב אלה, רשאי היה להמשיך להחזיק בהם מבלי לדווח או למסור אותם להשמדה. פרט טכני זה יצר שוק אספנים ער למטבעות זהב שהוטבעו לפני החוק, כאשר גם מטבעות אלה, במידה שהגיעו לידי הממשל האמריקאי, הותכו והושמדו.

 

קצת על הולדתו של תחום האיסוף

ב-1933, נאסר על פי החוק על אמריקאים להחזיק במטבעות זהב. הסיבה לכך הייתה שהנשיא רוזוולט וממשלתו רצו להתניע את הכלכלה המקרטעת ולהגביר את שוויים של שטרות הדולרים. מי שהחזיק בזהב לאחר החוק, נחשב כ"אגרן אנטי פטריוטי". מטבעות שנתפסו על ידי ממשלת ארה"ב הועברו להשמדה ומעריכים כי עד 90% מכל מטבעות הזהב האמריקאים הושמדו באופן זה. הזהב מן המטבעות שהותכו הפך למטילים אשר הועברו לפורט נוקס המפורסמת. כתוצאה מכך, שוויו של הזהב הרקיע שחקים וממשלת ארה"ב הרוויחה הון.

 

אך החוק לא חל על אירופאים. לכן, בעוד שקנייה של זהב ומכירה של זהב נאסרה על אזרחי ארה"ב, החלון נותר פתוח עבור שאר העולם. אירופאים שיכולים היו להרשות לעצמם, עט על ההזדמנות, רכשו מטבעות זהב אמריקאים בקדחתנות ואכסנו אותם בבנקים במדינות כגון שוויץ וגרמניה. בשנת 1971 שם הנשיא ניקסון סוף למגמה, אולם הנזק כבר נגרם ומה שנותר ממטבעות הזהב האמריקאים היה כבר בידי הבנקים הגדולים של אירופה.

 

מאז, "בריחת המטבעות" מארה"ב לאירופה ישנה מגמה הנמשכת כבר למעלה משלושים שנה, של מכירת זהב אמריקאי בחזרה לידיהם של אספנים אמריקאים. ישנם אספני מטבעות רבים, אולם איסוף מטבעות זהב שהוטבעו לפני חוק עתודות הזהב של 1933, נחשב לאחת מפסגות האספנות. המטרה: להשיג סט שלם המורכב מ-8 סוגי המטבעות שהיו קיימים. בהתחשב בכך ש-90% מן המטבעות הושמדו וכי מרבית הכמות הנותרת כבר נמצאת בידי אספנים להוטים, קניית זהב ומכירת זהב מסוג זה הינה נדירה, והשאיפה להחזיק בסט שלם מובילה אספנים רבים לשלם סכומי עתק עבור הזכות והיכולת להציג לראווה סט שלם. לשיקולים הנוגעים לחוק האמריקאי נוספים עם הזמן גם שיקולי ההתיישנות, אשר משמעם כי רבים ממטבעות הזהב הללו נושקים לגיל 100 ואף למעלה מכך.

 

מכל סיבות אלה ועוד, קניית זהב אמריקאי בצורת אותם מטבעות הקודמים לחוק עתודות הזהב של 1933 נחשבת לקרם-דה-לה-קרם של אספנות המטבעות, ואף נחשבת להשקעה כדאית במיוחד.

 



תגיות המאמר: זהב, קניית זהב, מכירת זהב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121301 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111278 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112136 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111551 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא מדעי הטבע - כללי

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/196015 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: עידן אברהמימדעי הטבע - כללי24/11/19145114 צפיות
מריחואנה עשויה מקנאביס, שהוא צמח דביק ועשיר, ועל מנת להשתמש בו בסיגריה מגולגלת או במכשיר אידוי - וופורייזר, יש צורך להשתמש באמצעי כלשהו על מנת לגרוס אותו. גריינדר (המכשיר, לא האפליקציה) הוא בדיוק הכלי למטרה הזו, והופך את השימוש לקנאביס לקל ב-ה-ר-ב-ה.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי30/10/1918697 צפיות
- כמה מספרים עקביים צריך כדי להוכיח שיש חייזרים... טלסקופים סורקים את השמיים בכל רגע, בתקווה למצוא סימן לאינטליגנציה, למציאת גל רדיו שאיננו אקראי. בינתיים, במעבדת הגנטיקה משתמשים במיקרוסקופים כדי לפצח את המכונה הביולוגית הנקראת: "חיים".

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי29/10/196203 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים.

מאת: ניב אבןמדעי הטבע - כללי07/12/157419 צפיות
בחנו היטב את שנות הניסיון של המשרד. ככל שיהיה יותר ניסיון לעורכים שבמשרד זה כך השירות שתקבלו יהיה מקצועי יותר מכיוון שישנם תהליכים של רישום שנמשכים שנים רבות ואתם לא ממש רוצים לקבל שירות מאדם שטרם הספיק לחוות תהליכים אלו מתחילתם ועד לסופם על מנת להכירם בצורה הטובה ביותר.

מאת: אוריה חןמדעי הטבע - כללי24/07/157433 צפיות
מי לא רוצה עגבניות אורגניות וטריות ללא חומרי הדברה מהחצר בבית? כך תלמדו איך לגדל צמח עגבנייה מוצלח אצלכם בבית בכמה צעדים פשוטים. למה אתם מחכים?

מאת: איציקמדעי הטבע - כללי07/04/157292 צפיות
ציוד למעבדות אשר אותו סטירר מגנטי נמנע על סוגיו השונים, הוא ציוד רגיש בעל תפקיד חשוב ומשמעותי בתפקוד המעבדה. מהסיבה הזאת גם אם אתם מחפשים בוחש מגנטי וגם אם אתם מעוניינים בציוד מסוג אחר, חשוב שתקפידו לשים דגש על כל הפרטים והתכונות של הפריט המבוקש

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica