חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חתונה אזרחית? לא בארץ

מאת: מאיירסחתונות07/11/20101626 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגדרת חתונה אזרחית היא חתונה שמעמדה ניתן לה מתוקף המדינה כישות חילונית ולא במגרת טקס דתי. בישראל חתונה אזרחית אינה קיימת מבחינת המדינה וזוגות שלא מעוניינים או מנועים מלהתחתן בטקס דתי, אינם יכולים לעשות כן. האפשרות היחידה העומדת בפניהם היא להינשא בחו"ל. המדינה מכירה בנישואים אזרחיים בארצות בהן הם חוקיים, בשל  הסכמים בינלאומיים והנחיותיו של בית המשפט העליון.   במדינות רבות בעולם זוגות יכולים להינשא בטקס אזרחי לצד לדתי או במקומו. זכות בסיסית זו היא חלק מהיות האדם אזרח חופשי שיש לו אפשרות לבחור את האופן בו יינשא. בישראל אנשים שאינם יכולים להינשא כדת וכדין וכאלה שמאסו בממסד הרבני בוחרים בחתונה אזרחית בחו"ל.

אילו נישואין מותרים בישראל?
רק בני זוג השייכים לדת היהודית לפי ההלכה רשאים להינשא בטקס דתי על ידי רב. בני זוג מדתות שונות, כולל עולים מחבר העמים שנמצאים תחת ההגדרה של חסרי דת, פסולי חיתון כגון כהן וגרושה  וזוגות חד מיניים, אינם יכולים להינשא. חוק זה קיים עוד מימי המנדט הבריטי   והוא מסמיך את הרבנות להשיא את היהודים לפי התורה.

לאן נוסעים בני הזוג בכדי להינשא בחתונה אזרחית?
קפריסין – היא יעד לא יקר ומקום מקסים במרחק טיסה קצר מהארץ, שניתן לבלות בו גם את ירח הדבש. תהליך הנישואין בקפריסין אינו מורכב ואינו יקר יחסית. קיימות חבילות שמוצעות על ידי משרדי הנסיעות הכוללות את כל המרכיבים של נישואין אזרחיים כולל טיסות ולינה. הנישואין במדינה מהירים ויכולים להתבצע באותו היום.
פרגוואי – נישואים בפרגוואי שבדרום אמריקה אפשריים גם אם רק אחד מבני הזוג נוכח במקום. אחד מבני הזוג טס לפרגוואי כשהוא מלווה על ידי עורך דין שימסור את המסמכים לרשויות.
פראג – עיר מקסימה לנישואין אולם בני הזוג יאלצו להמתין עד כשלושה שבועות להשלמת התהליך.

מה צריכים להכין לקראת הנישואין האזרחיים?
צריך לבדוק לפי המדינה, כמה זמן אפשר לשהות בה, מהו הגיל המינימאלי בו ניתן להינשא ואיזה מסמכים   צריך. חלק מהארצות מבקשות לעבור בדיקות רפואיות שונות. בכל ארץ חייבים להגיש רישום ממשרד הפנים המעיד על הסטאטוס המשפחתי של  בני הזוג. תמצית רישום זו צריכה להיות מתורגמת לאנגלית בליווי חותמת של עו"ד נוטריון. אם אחד מבני הזוג גרוש, עליו להביא תעודת גירושין מקורית ומתורגמת לאנגלית עם חותמת של נוטריון.  בנוסף, צריך להביא   אישור ממקום העבודה וכרטיסי טיסה לשני הכיוונים.

לאחר הטקס בני הזוג מקבלים תעודת נישואין עם פרטיהם ופרטיו של רושם הנישואין. תעודה זו מוכיחה כי הנישואים תקפים ובני הזוג שינו את מצבם מרווקים לנשואים. התעודה צריכה להיות חתומה עם חותמת "אפוסטיל" הדרושה לרישום הנישואין במשרד הפנים בישראל.  לאחר הטקס, בני הזוג צריכיםלהירשם במרשם האוכלוסין של המדינה בה נישאו. עם הגעתם לישראל, יש להציג את תעודת הנישואין בפני משרד הפנים.


המצב בו אזרחים נאלצים לטוס לחו"ל, להוציא כספים על טיסות ומלונות ולחגוג הרחק ממשפחתם הוא אבסורדי. בישראל, בניגוד למדינות מערביות אחרות, אין לאזרח את חופש הבחירה להינשא בטקס אזרחי. עו"ד כלב מאיירס מנסה ללא הרף לשנות מצב זה. עורך דין מאיירס פועל לקידום החוק המאפשר לבני זוג להתחתן בחתונה אזרחית בארץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חתונה אזרחית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיירס

מאת: מאיירסחוק ומשפט - כללי25/01/111208 צפיות
עורך דין כלב מאיירס מונה לחבר בחבר הנאמנים מטעם בית חולים ברזילי, בחברת ש.ר.א.ל שירותים ואספקה לרפואה בע"מ.

מאת: מאיירסצדק חברתי26/09/101216 צפיות
עורך דין מאיירס פועל רבות למען זכויות האזרח, הצדק החברתי, חופש הדת, נישואים אזרחיים, סובלנות דתית ועוד. עורך דין מאיירס, מקדיש מזמנו במקביל למשרתו כעורך דין במשרד עורכי הדין היוקרתי יהודה רוה ושות' ועוסק ללא לאות בקידום מטרות אלו.

מאת: מאיירסצדק חברתי26/09/101355 צפיות
בישראל קיימים סוגים שונים של אוכלוסיות, כולל אזרחים הנחשבים כחסרי דת. אזרחים אלה תורמים למדינה, מתגייסים לצה"ל ומשתלבים בעבודה ובתרבות. אזרחים אלה, שמספרם כ-300,000 איש הם בעלי נאמנות למדינה וציונים לכל דבר.

מאת: מאיירסשירותים לעורכי דין01/09/101645 צפיות
עורך דין כלב מאיירס עבר לארץ עם משפחתו מארה"ב ב-1992. לאחר שירותו הצבאי , עו"ד מאיירס סיים את לימודי המשפט במחלקה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים.

מאת: מאיירסחוק ומשפט - כללי01/09/101268 צפיות
עורך דין כלב מאיירס היגר לישראל עם משפחתו ממדינת פנסילבניה שבארצות הברית ב-1992. לאחר שירותו הצבאי , עו"ד מאיירס למד עריכת דין בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בבירה.

מאמרים נוספים בנושא חתונות

מאת: אבי דוידיחתונות23/12/182897 צפיות
היא רוצה לימוזינה ואתה רצת פחות. למה כדאי לך להשתכנע או מדוע היא שוב צודקת?

מאת: shiritחתונות11/06/181370 צפיות
כשאתם מתחתנים בקיץ או בחורף – ישנם הבדלים גדולים מאד בין 2 סגנונות החתונה.

מאת: רוני הכהןחתונות14/03/181506 צפיות
קראו הלאה את הדברים החשובים הבאים טרם ההחלטה לגבי השכרה של לימוזינה או כל רכב יוקרה אחר.

מאת: SEOMANחתונות16/01/181583 צפיות
מהו המקום המושלם לאירועים במרכז ואיך גם אתם יכולים לשריין לעצמכם מועד לחתונה באחד מאולמות האירועים המובילים בישראל מבלי לבזבז את זמנכם היקר בהתרוצצויות מיותרות בין גני אירועים.

מאת: בני דואניחתונות05/09/172060 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: moraleחתונות08/08/172178 צפיות
כל זוג שעומד להתחתן, לא משנה באיזה גיל, עומד בפני שורה של שאלות לגבי אופי האירוע אותו הוא רוצה לערוך. שאלות אלו, במקרים רבים, הן בסיסיות ומהותיות שכן הן יקבעו את כל אופי התכנון של האירוע, וכן את כל מהלך האירוע עצמו. במאמר זה ננסה לענות על השאלות השונות על מנת להעניק לזוגות מענה שלם וכולל, מענה אשר יאפשר להם לערוך אירוע כפי שהם רוצים וחולמים

מאת: שרון צרפתיחתונות08/06/172106 צפיות
כאשר מגיעים אל השלב הזה של החתונה מגלים עד כמה כל מה שהיה עד עכשיו נראה כמו משחק ילדים מפני שכל העבודה שצריכים לבצע עבור הקמה של חתונה מצריך התמקדות ביעד והבנה במורכבות של איך לארגן חתונה מבלי להגיע אל מצב של ריבים ופרידה סופית...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica