חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גם אני כמו כל היהודים עסוק במספרים... על הנומרלוגיה בישראל

מאת: מיכלנומרולוגיה08/11/20101455 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם אתם מסוקרנים ממשמעות האותיות המרכיבות את שמכם, תאריך הלידה שלכם ומעוניינים בעולם המרתק של המספרים והפרשנויות - אתם בוודאי מתעניינים בנומרולוגיה. הנומרולוגיה זוכה להצלחה והכרה בעולם, אך האם ידעתם שיש לה גם מקורות יהודיים?

מקורות הנומרולוגיה

מקור המילה נומרולוגיה הוא במילים'נומר' בלטינית: מספר, ו'לוגיה', מ'לוגוס' ביוונית - התחום מתמקד במשמעות הרוחנית של המספרים.  לפי הנומרולוגיה המספרים הם בעלי משמעות מיסטית חשובה והם משפיעים על חיינו לאין ערוך. תורת הנומרולוגיה מתמקדת במספרים מאחד עד עשר - לכן משמעותם של מספרים שלמים הגדולים מ-10 מתקבלת על ידי חיבור ספרותיהם עד לקבלת מספר בין 1 ל-10.

קיימות מספר גרסאות לגבי מקורות הנומרולוגיה, לפי אחת מהן מקורה בפיתגורס, במאה השישית לפני הספירה. לפי הנומרולוגיה המספרים אינם מקריים ויש להם משמעות. לפי הנומרולוגיה המשמעות הכללית של המספרים מבוססת על ההגדרות הבאות:

המספר 1 מייצג התחלה ואלוהות.

המספר 2 מסמל דואליות, ספק וחוסר בהירות.

המספר 3 מייצג תנועה ומרחב.

המספר 4 מייצג את החומר.

המספר 5 מייצג את האדם כרוח האל שהתגשמה בבשר.

המספר 6 מייצג הרמוניה ויציבות.

המספר 7 מייצג בדידות, התכנסות.

המספר 8 מסמל את האינסוף.

המספר 9 כמעט סוגר מעגל, אך אינו בפועל סוגר אותו.

המספר 10 מסמל שלמות וסגירת מעגל, סיום תהליכים.

האם קיימת נומרולוגיה יהודית?

לפי הטענה של נומרולוגים רבים המהר"ל מפראג החל לעסוק בנומרולוגיה. באופן כללי הנומרולוגיה נחשבת לקרובה לקבלה ונומרולוגים רבים עוסקים בקבלה. עיון בתורה מגלה חשיבות גדולה של המספרים: המספר  7 מבטא ברכה, קדושה וטהרה, המספר 10 ביטוי לשלמות מסוימת, גם למספר 12 קיימת משמעות - זהו המספר של שבטי ישראל ושל החודשים בשנה.

הנומרולוגיה היהודית מתמקדת במספרים מהתנ"ך ומעניקה להם פרשנויות לאור הנומרולוגיה. כלומר, הנומרולוגים היהודים מנסים להוכיח שהמספרים המופיעים בתנ"ך אינם מקריים ושיש להם משמעות.

מתעניינים בנומרולוגיה?

אם אתם מתעניינים בנומרולוגיה תוכלו להתמקצע בתחום במסגרת חוגי נומרולוגיה, שיעורי נומרולוגיה, קורסים ושיעורים פרטיים.  קראו הכל על חוגי נומרולוגיה. אם אתם מתעניינים בחוגים נוספים בתחום הרוחניות קראו גם על -  חוגים בתחום הרוחניות וכן על חוג קריאה בקלפים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל חוגים - כל החוגים, בכל הארץ - בפורטל אחד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל

מאמרים נוספים בנושא נומרולוגיה

מאת: מאיר בן מרוםנומרולוגיה22/07/152252 צפיות
הנומרולוגיה היא תורת המספרים, ועל פיה לכל אות יש משמעות מספרית, שהיא גם משמעות "ערכית". כל אחת מן האותיות נושאת עמה ערך מספרי המשקף תכונות מסוימות, מאפיינים, מתנות ואתגרים. לפיכך, כאשר בוחרים שם לילד, חשוב להיות מודעים לכך. צירוף האותיות והיחסים ביניהן ייתנו ערך מספרי שונה, ובהתאם לכך – המעטפת האנרגטית של הילד תהיה שונה.

מאת: תניה אסארףנומרולוגיה22/04/146272 צפיות
אנו נולדים כעולם כפני עצמו וממשיכים להתנהג כך כל חיינו. מצד שני, המצב הטבעי האמיתי הוא הצורך שלנו ל"איחוד כוחות" עם אדם אחר ושונה מבחינה גנטית, נפשית, חברתית, כלכלית וריגשית... ואיתו אנו רוצים למזג את החיים שלנו. אבל זהו סוד הבריאה: לכך בדיוק נבראנו, כדי ליצור המשכיות באמצעות האיחוד. איך אנו מוצאים את ה"חצי השני" שלנו? האם הוא באמת החלק המשלים, או דווקא ההיפך?

מאת: תניה אסארףנומרולוגיה19/04/146365 צפיות
בשלב כזה או אחר של חייו כל אדם נדרש להכרעה גורלית: מהי הקריירה הנכונה עבורו וזאת כמובן החלטה הנוגעת כמעט לכל האספקטים המרכזיים של החיים, הן כמובן מבחינה כלכלית והן רגשית ואינטלקטואלית. זוהי אכן אחת ההחלטות הגורליות ביותר.

מאת: תניה אסארףנומרולוגיה19/04/146193 צפיות
הניתוח הנומרולוגי מאפשר לבחון את העבר והשפעותיו, עד לרגע הזה ממש ולהצביע על ההחלטות שקבעו את מהלך חיינו עד כה. נכון, מהלך החיים קבוע ומתוכנן מראש ע"י הכוחות העליונים,. אבל "הכל צפוי והרשות נתונה" ולכן ניתן לשנות את המסלול שנקבע עבורנו. משום כך, חשוב לדעת מה "כתוב" לנו כדי שנוכל לקבל את ההחלטות הנכונות לנו ביחס לעתיד.

מאת: מיכאל רומנסקינומרולוגיה18/12/139032 צפיות
בשנים האחרונות הגישה המערבית המודרנית לשיטות טיפול ואבחון לא קונבנציונאליות התרככה מאוד. אם בעבר כל מה שהריח אפילו במעט ממיסטיקה נחשב למוקצה, הרי שהיום אפילו בתי החולים הממשלתיים כבר פותחים את שעריהם בפני מטפלים מתחום הדיקור, השיאצו ועוד. שיטות כגון פלדנקרייז, פאולה, פרחי באך והומאופתיה כובשות את לב הקהל הישראלי שפעמים רבות נואש מדרכי הטיפול המודרניות שבמקרים רבים לא מסוגלות להביא למזור.

מאת: tkidumנומרולוגיה25/11/138488 צפיות
אם אתם מעוניינים לגלות פרטים שונים על עצמכם, רוצים להכיר את עצמכם, את המגבלות שלכם, את היתרונות שלכם, רוצים לשאול שאלות בנוגע לחיי האהבה,

מאת: לוטונטנומרולוגיה25/07/128701 צפיות
הימורים ממוסדים הם הימורים המוכרים על ידי המדינה, מפוקחים על ידה וכוללים מיסוי על ידה. כל סוג אחר של הימורים שאינו מוכר על ידי המדינה אסור ואינו חוקי לרבות בתי קזינו פרטיים, מכונות מזל ללא היתר, משחקי קלפים למטרת הימורים ועוד. בישראל, גם הימורים דרך רשת האינטרנט, גם אם אלו הנעשים באתרים שאינם ישראלים אסורים על פי חוק. במדינת ישראל קיימים שני גופים הרשאים על פי חוק להציע הימורים לקהל הרחב, אלו הם מפעל הפיס והמועצה להסדרת ההימורים בספורט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica