חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפן החוקי

אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים הופכים לנפוצים יותר ויותר, ובשנההאחרונה נמצאים מאות מהם בכל העיר. נושא החקיקה הנוגעת לקורקינט חשמליואופניים חשמליים, ההקבלה לכלי רכב אחרים, והנפקת אישורים לרוכביהם, מטרידהפלח גדול באוכלוסייה, ולמעשה, איש לא ניסח עדיין תשובה חד משמעית בעניין.הנושא שרוי עדיין בתהליכי חקיקה, ואנו מצפים לשינויים בבתקופה הקרובה. עםזאת, לאלו מכם שמחפשים תשובות, להלן כמה נקודות עקרוניות בנושא חוקיותהשימוש של אופניים חשמליים, וקורקינט חשמלי.

קורקינט חשמלי
ב2004 אישרו במשרד התחבורה רכיבהבקורקינטים חשמליים המגיעים עד למהירות של-12 קמ"ש, שמשקלם לא עולה על 12ק"ג, ושהם מצוידים במנוע בעל הספק של עד 100W בלבד. אישור זה נראה בתיקוןלפקודת התעבורה בנובמבר 2004 . קורקינטים כאלה אינם נחשבים כלי רכב, ולכןלא מורשים לנוע על הכביש, אלא רק על שבילים ומדרכות. היבוא של כלים כאלהלארץ אסור, ולכן הדגמים הפופולאריים ביותר של קורקינט חשמלי, טרקר וסקוטר,אכן מיוצרים בישראל. עוד השנה החרימו נציגי רשות המיסים משלוח של כמה עשרותקורקינטים חשמליים בהספק של 800W , אשר יובאו לישראל בהסוואה של קורקינטיםלילדים.

ביולי 2009 אושרו על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות המסדירות את השימושבסגווי באופן קבוע. הסגווי, הידוע גם בשם "רכינוע", מותר לשימוש בשטחיםידועים להולכי רגל ובשטחים תפעוליים, במהירות שאינה עולה על 13 קמ"ש, ובלבדשגיל הנוסע עולה על 16 שנים. לקראת סוף קיץ 2009 מונה צוות מקצועי מטעם שרהתחבורה שמטרתו בדיקת הרחבת התקנה הנוגעת לסגווי לכלי רכב חשמליים נוספים,ובהם קורקינט חשמלי. על הצוות להציג מסקנותיו עד סוף אוקטובר 2009.

אופניים חשמליים
בתחום האופניים החשמליים העסק פחותמסובך. כאן מדובר על כלי אשר משרד התחבורה נתן אישור עקרוני לשימוש בובחודש מרץ 2009, פרי עבודתו של צוות מיוחד שהתמנה בהוראת שר התחבורה הקודםשאול מופז. בכל זאת, הם עדיין נחשבים בלתי חוקיים בארץ למכירה או ליבוא.האישור ניתן לאופניים בעלי מנוע חשמלי, שמהירותם המירבית מגיעה ל25 קמ"ש,והרוכבים עליהם אינם נדרשים לביטוח, רישיון מיוחד או אגרת רישוי. עם זאת,כיון שאופניים חשמליים מוגדרים כאופניים לכל דבר, על הרוכב לחבוש קסדה בעתהרכיבה עליהם,וכך גם, מותרת רכיבה על אופניים חשמליים על כבישים.

עניין הביטוח
בלי שום קשר למה שנאמר, כאשר אתםרוכבים על כלי רכב חשמלי עליכם לזכור, כי אתם נוהגים על כלי רכב ללא ביטוח,ובמקרה של תאונה, בה תפגעו באדם אחר או שתיפגעו בעצמכם, אין לכם כיסוי.בית המשפט עלול לקבוע כי הרכב החשמלי שלכם נחשב כלי רכב רגיל, ולחייב אתכםבתשלום פיצויים כבדים עקב נזק שנגרם בשל נסיעתכם. ישנן חברות ביטוחייעודיות לכלים חשמליים, מפני גניבות, תקלות ו/או מפני תאונות. אמנם, עלותהביטוח אינה זולה וכיון שאין חובה בביטוח, רבים נמנעים מלהשתמש בו.

ומה היום?
אם נסכם, נכון להיום-
•    סגווי- מותר לנסוע באזורים המיועדים להולכי רגל ובשטחים תפעוליים, מעל גיל 16, ובמהירות המוגבלת ל13 קמ"ש.
•   קורקינט חשמלי- הנסיעה מותרת על מדרכות ושבילים לקורקינטים במשקל 12 ק"ג,המגיעים למהירות של עד 12 קמ"ש, בעלי מנוע של עד 100W. טרם נקבע מעמדםהחוקי של קורקינטים שחורגים ממגבלות אלו. הוראות נוספות יצאו אחרי הגשתהמסקנות לשר התחבורה.
•    אופניים חשמליים- עקרונית, אושרה הנסיעהבהם, למרות שהם אינם חוקיים עדיין ליבוא ולמכירה. על רוכבי אופניים של עד25 קמ"ש חלה חובה בחבישת קסדה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://good-wheels.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירוק בנשמה

מאת: ירוק בנשמהאופניים04/10/101697 צפיות
בספטמבר 2009 נסע רוכב דו גלגלי בעל ניסיון, בתל אביב על קורקינט חשמלי מדגם טרקר .TR 560S כנראה, ולפי הערכות מגן דוד אדום והמשטרה, פגע הרוכב במראתו של רכב חונה, נחבט חזק בראשו, איבד את הכרתו ונפטר במקום. זהו המקרה הראשון של תאונת דרכים בה נפצע ונהרג רוכב קורקינט חשמלי. האירוע העלה על סדר היום הציבורי, לימים מספר, את סוגיית הרכבים החשמליים והחקיקה הנוגעת להם.

מאת: ירוק בנשמהתחביבים04/08/101165 צפיות
קו הזינוק לעידן חדש אישור תקנות הרכיבה על אופניים חשמליים פתח בארץ עידן חדש של תחבורה ירוקה. סביר להניח שרבים ימצאו באופניים החשמליים את האפשרות הטובה ביותר לתנועה במרחב העירוני, וסביר כי כבר בקיץ הקרוב תופעת האופניים החשמליות תהיה תופעה שבלתי אפשרי להתעלם ממנה

מאת: ירוק בנשמהאופניים19/07/101330 צפיות
הקורקינט החשמלי כבר הספיק לגמרי לכבוש את רחובות הערים. עכשיו נראה, כי האופניים החשמליים עושים את צעדיהם הראשונים בדרך להחליף אותו ככלי התחבורה העירוני המשתלם ביותר.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213590 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204181 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205104 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192548 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181361 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181321 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181524 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica