חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על תאונה עם קורקינט חשמלי

מאת: ירוק בנשמהאופניים04/10/20101695 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בספטמבר 2009 נסע רוכב דו גלגלי בעל ניסיון, בתל אביב על קורקינט חשמלימדגם טרקר .TR 560S  כנראה, ולפי הערכות מגן דוד אדום והמשטרה, פגע הרוכבבמראתו של רכב חונה, נחבט חזק בראשו, איבד את הכרתו ונפטר במקום. זהו המקרההראשון של תאונת דרכים בה נפצע ונהרג רוכב קורקינט חשמלי. האירוע העלה עלסדר היום הציבורי, לימים מספר, את סוגיית הרכבים החשמליים והחקיקה הנוגעתלהם.

אי אפשר להגיד, שתאונה שכזו היתה בלתי צפויה. קורקינט חשמלי הוא כלייעיל, ידידותי לסביבה, זריז, שימושי וחסכוני, אולם ללא ספק כי הוא גםמסוכן. הנסיעה על קורקינט חשמלי ללא קסדה או מיגון מתאים, ובייחוד נסיעה עלכבישים באופן בלתי מוגן, אינה מומלצת כלל, וגם לא חוקית.

רק באזור דן ניתן למצוא כבר כעשרת אלפים קורקינטים חשמליים בתנועה, וכברעשר שנים מאז שהתופעה התחילה. הטרנד לא התחיל כאן- הוא הפציע כבר לפנישנים בארצות הברית, באירופה, במזרח הרחוק וארצות אחרות בעולם. כיוון והנושאלא עלה מעולם לדיון ברשות המחוקקת נוצר מצב בו לא חלה על המשתמשים חובתהמיגון, או המניעה מרכיבה על כביש, זאת מפני שהנסיעה עצמה על קורקינט חשמליאינה חוקית.

למחרת יום התאונה נשלחו להתראיין אוהדי כלי הרכב החשמליים בעיתונותהכתובה והמשודרת, כמי שמצד אחד מעודדים את השימוש בתחבורה עירונית ירוקה,ומצד שנימביעים רצון לחוקק חוקים עבור השימוש בכלים אלה, ולעודד רכיבהבטוחה, וחזרו וטענו- אין להחרים כלים אלו, או את מכירתם, אלא להסדיר אתהרכיבה במסלולים מוסדרים, בחיוב נסיעה עם קסדה ובהסדרה חוקית של קורקינטחשמלי וכלים חשמליים נוספים, כולל הגדרת המהירות המותרת וגיל הנסיעה.כצפוי, לאחר תאונה ראשונה מסוג זה התחילו קולות דומים להישמע גם אצלהמחוקקים.

יוזמה חדשה להצעת חוק הוצגה על ידי חבר הכנסת זאב ביילסקי, שלפיה הנסיעהעל קורקינט חשמלי תוגבל לגיל 14, לנסיעה בשבילי אופניים או בשולי דרךמוסדרים בלבד, ותחויב בחבישת קסדה. כמו כן, רוכב שייתפס ללא קסדה יקבל קנסבשווי של 1,500 ש"ח, ותחול חובת התקנת מחזיר אור ופסים זוהרים על הכלי ועלהמשתמש בנסיעה בחושך. חברינו בעלי הקורקינט החשמלי, מה דעתכם? האם אין זוההתעוררות לה ציפינו? כולנו תקווה, שהמודעות שהתעוררה לנושא רק תעלה ולאתגווע עד לתקרית הבאה.

אמנם, הצעת החוק המעשית הזו, מקדמת את העניין של קורקינטים חשמליים בחכמה, אך במשרד התחבורה בחרו להגיב לתאונה בגישה אחרת, ולמנות צוות ביןמשרדי שיגבש תוכנית אכיפה רחבה נגד משווקי קורקינט חשמלי, ובעלי העסקיםהמציעים קורקינטים חשמליים למכירה. כמו כן, מעוניין השר להגביר גם פעילותהאכיפה במכס, על מנת למנוע יבוא של קורקינט חשמלי לתחומי המדינה, וגם לחייבאת המשטרה להחרים קורקינטים שיימצאו על כבישים ומדרכות, ולהטיל קנסות עלרוכבים עליהם. במילים אחרות, משרד התחבורה יטרפד יבואנים במכס את הכלים,רובם ככולם מייצרים בכל מקרה בישראל, יסגור חנויות המציעות קורקינטיםחשמליים, ואמצעי בטיחות, יקנוס ללא הבחנה, אך יאפשר, למעשה, לרוכביקורקינטים חשמליים להמשיך ולנסוע בצורה לא זהירה ובלתי מוגנת.

אם נרצה לנהוג כמו במדינות נאורות אחרות בעולם, על משרד התחבורה להתירנסיעה בטוחה על כלי ידידותי לסביבה שכזה, במקום להוריד צווים בחוסר הגיון.ההצעה החדשה המונחת כעת על שולחן הכנסת היא יותר ממתאימה, והעברתה תתרוםלכינונו של מעמדו החוקי של קורקינט חשמלי, על מנת לאפשר תיקון רשמי לנסיעהבטיחותית ונכונה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://good-wheels.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירוק בנשמה

מאת: ירוק בנשמהתחבורה ורכב - כללי08/11/101093 צפיות
אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים הופכים לנפוצים יותר ויותר, ובשנה האחרונה נמצאים מאות מהם בכל העיר. נושא החקיקה הנוגעת לקורקינט חשמלי ואופניים חשמליים, ההקבלה לכלי רכב אחרים, והנפקת אישורים לרוכביהם, מטרידה פלח גדול באוכלוסייה, ולמעשה, איש לא ניסח עדיין תשובה חד משמעית בעניין. הנושא שרוי עדיין בתהליכי חקיקה, ואנו מצפים לשינויים בבתקופה הקרובה.

מאת: ירוק בנשמהתחביבים04/08/101164 צפיות
קו הזינוק לעידן חדש אישור תקנות הרכיבה על אופניים חשמליים פתח בארץ עידן חדש של תחבורה ירוקה. סביר להניח שרבים ימצאו באופניים החשמליים את האפשרות הטובה ביותר לתנועה במרחב העירוני, וסביר כי כבר בקיץ הקרוב תופעת האופניים החשמליות תהיה תופעה שבלתי אפשרי להתעלם ממנה

מאת: ירוק בנשמהאופניים19/07/101329 צפיות
הקורקינט החשמלי כבר הספיק לגמרי לכבוש את רחובות הערים. עכשיו נראה, כי האופניים החשמליים עושים את צעדיהם הראשונים בדרך להחליף אותו ככלי התחבורה העירוני המשתלם ביותר.

מאמרים נוספים בנושא אופניים

מאת: sharondan80אופניים01/12/151882 צפיות
חשוב להקפיד למקסם את רמת הבטיחות, שכן אמנם הכתוב לעיל מהותי אך לא פחות הדגש של אבזור נלווה לרוכב האופנוע שניתן למצוא בחנויות מתמחות לציוד אופנועים.

מאת: vodplaceאופניים30/06/151859 צפיות
כל אדם שאופניים יקרים לליבו והשימוש שלו בהם הוא יום-יומי יגיד לכם שמנשא לאופניים הוא דבר חיוני ואפילו הכרחי על מנת לשנע את האופניים ממקום למקום

מאת: ענת אמראופניים07/04/151574 צפיות
עבור רובנו, רכיבת אופניים היא לכל היותר אמצעי תחבורה. אך, עבור יותר ויותר אנשים, רכיבה זה התמכרות של ממש. במדריך הבא תהנו מכמה טיפים שיעזרו לכם לבחור ולרכוש זוג אופניים איכותי.

מאת: יעקב שמילאופניים28/12/142006 צפיות
בחירת צמיגים לאופניים אולי נשמעת כמו אחת הבחירות הפחות חשובות אך המומחים יסכימו כולם שהוא חשוב מאין כמותו.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143396 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: אופניים חשמליותאופניים15/07/143895 צפיות
סוללת הליתיום : מצבר המשתמש במספר מרכיבים כימיקליים כדי לייצר אנרגיה בכמות של פי 2 מהסוללות הרגילות שאנו משתמשים בהן ביום יום. הן מנוצלות בעיקר במכשירים חשמליים ניידים משום היכולת החזקה שלהן והאפשרות להטעינן מחדש... סוללות ליתיום משמשות אותנו יום ביומו ומחזיקות מעמד בדרך כלל שנה עד שלוש +- ... אך הבעיה בסוללות ליתיום היא שהן נחלשות עם הזמן ערך הסוללה ירד בכ 15% ברבעון +- .

מאת: עידואופניים30/06/143950 צפיות
הדרך הנכונה ביותר לבחור לכם את זוג האופניים החשמליות הבא שלכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica