חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמעותם של דמי כיס לחנוכה

כולנו מכירים את הרעיון של דמי כיס לחנוכה שניתנים לילדים בחג. דמי כיס לחנוכה ניתנים או בכסף לילדים כדמי כיס של ממש או לעיתים גם בצורת מתנות כאלו ואחרות. אך כמה מאיתנו מכירים באמת את המשמעות של דמי החנוכה? כמה מאיתנו מאמת מנסים להנחיל לילדינו את הערכים העומדים מאחורי המנהג של דמי כיס לחנוכה ?

משמעות המנהג בימי קדם

יש הטוענים כי מנהג דמי החנוכה התחיל כמעשה צדקה ולא כמנהג נתינת מתנות לילדים. משפחות תרמו לצדקה בחג לעניים כל משפחה לפי יכולתה. מאוחר יותר, ניתנו דמי כיס לחנוכה לילדים על מנת שיוכלו לתרום הם לצדקה וכך להמשיך את המסורת וללמוד כי חשוב לחלוק עם אחרים את עושרך ולתרום לעניים.

מנהג דמי החנוכה בימי שלטון היוונים

יש המקשרים את מנהג דמי החנוכה לתקופה בה שלטו היוונים על ארץ ישראל. נתינת דמי כיס לחנוכה במיוחד לילדים על יד הוריהם הייתה למעשה דרכם של היוונים לגרום ליהודים לבזבז את כספם על מטרות שאינן רוחניות. על ידי נתינת הכסף לילד אשר ישתמש בו לצרכים חומריים, יכלו למנוע מן היהודים להשתמש בכסף לשמירה על דתם ואמונתם. על פי המסורת, היהודים בזמנו לא וויתרו על אמונתם והצליחו בזכות כך להשיג את חירותם מן השלטון היווני. מנהג דמי כיס לחנוכה נשאר כמורשת המצביעה על ימים אלו.

דמי כיס לחנוכה כאקט חינוכי

אמנם דמי כיס לחנוכה כיום ניתנים לילדים בצורה חופשית לחלוטין או בצורת מתנות בהחלט ניתן לתת דמי כיס לחנוכה עם משמעות חינוכית. ניתן להעניק לילד במקום כסף או מתנות מתכלות וזמניות מתנות בעלות ערך כמו סיור לימודי או לחלופין נטיעת עץ בשמם. לילדים גדולים יותר אפשר לתת דמי כיס לחנוכה ולבקש שיבחרו בקרן צדקה מועדפת ולתרום את הכסף. כמו כן, ניתן דרך דמי כיס לחנוכה ללמד את הילדים את ערכו של הכסף וערך העבודה הקשה שמושקעת בו. אפשר לפתוח תוכנית חיסכון יחד, או לקנות קופת חיסכון ולאסוף את כל דמי החנוכה על מנת לרכוש מתנה משמעותית ולא לאפשר לילד לבזבז את כול דמי הכיס שלו.

דמי כיס לחנוכה כמו גם, מתנות לחג בהחלט ניתן להעניק לילדים מתוך מחשבה חינוכית עמוקה ומתוך רצון אמיתי להנחיל להם את ערכי הנתינה והצדקה, ערכו של הכסף ומשמעות חיובית במקום מסר של חומרנות. חגי ישראל ידועים כרווים במסורת, משמעות לדורות וערכי אחווה ונתינה, חג החנוכה אינו יוצא דופן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shira moran

מאת: shira moran משפחה וזוגיות - כללי15/11/101039 צפיות
יש שתי אפשרויות שמדובר בדמי כיס לחנוכה. האחת היא לתת לילדים דמי כיס במשמעותם הקלאסיים כלומר בכסף או לחילופין להעניק להם מתנה מקורית ומעניינת

מאת: shira moran צרכנות13/11/101304 צפיות
כבעל עסק חשוב מאוד לשמור על קשר עם לקוחותיך בתקופת החגים. מתנות ממותגות הן דרך נפלאה לעשות זאת.

מאת: shira moran עבודה וקריירה - כללי08/11/101488 צפיות
להלן כמה הצעות חביבות לרכישת מתנות לחנוכה לוועדי עובדים וקבוצות.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215194 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204699 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201176 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201429 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173105 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173409 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica