חפש מאמרים:
שלום אורח
27.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תהליך פיתוח פטנט/ מוצר.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית16/11/20101180 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יזמים רבים העוברים תהליכי יזמות עסקית לרוב הולכים לאיבוד בערפל הקיים בעולם היזמות. היזם מתחיל את תהליך היזמות העסקית לרוב ללא ידע קודם וככל שיש לו פחות ידע, כך חששותיו לגבי התהליך גדולים יותר.

אחת הבעיות (להערכתי אפילו מרכזית) שבגללה יזמות עסקית נכשלת היא חוסר הוודאות של היזם למול התהליך המורכב של להביא מוצר לשוק. בנוסף, על מנת לבצע תהליך של יזמות ו/או יזמות עסקית חשוב לדעת לא רק איזה תהליכים דרושים על מנת לבנות ערך לפטנט או לרעיון שיש ליזם, אלא גם מתי בציר הזמן כל תהליך מתבצע.

הנקודה החשובה והדגש שאותו יזם צריך לשים בתהליך היזמות העסקית היא לא רק איזה תהליכים לבצע, אלא מתי לבצע כל תהליך ומה הפידבקים החשובים יותר והחשובים פחות בכל תהליך ואיך אותם פידבקים משפיעים על תהליכים מקבילים ועל התהליך הכולל.

לפני שאמשיך לתאר מהו להערכתי התהליך הנכון בתהליך היזמות העסקית, או לחילופין בתהליכי פיתוח מוצר, או לחילופין בתהליכי פיתוח פטנט, או עיצוב של פטנט או עיצוב של מוצר, תעיפו מבט באתר www.b-focus.com תחת הכותרת – 'תהליכים', 'תהליכים ליזמים'. ניתן להסתכל בתכנית בטא' על מנת לראות סכמה המתארת את התהליכים הדרושים על מנת לפתח פטנט או מוצר ולבנות לו ערך כספי. הייחודיות בתהליך שהוא משלב כבר משלב הרעיון את שתי הפנים הרלוונטיים בתהליך של הבאת מוצר לשוק – הפן עסקי והפן העיצובי פיתוחי, ובכך מאפשרת סנכרון והעברת דגשים עסקיים/ פיתוחים על מנת להגיע למוצר שיענה על דרישות הלקוח המיועד בצורה מכסימאלית.

תהליכי היזמות העסקית כוללים בתוכם מספר רב של תהליכים, בינייהם ישנם תהליכי חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח מוצר או פיתוח פטנט בהתאם למה שנמצא ויותר חשוב פיתוח הפטנט בהתאם למה שלא נמצא, כמובן שיש לאחר מכאן להגן על אותו פיתוח. בנוסף חשוב לשלב סקרי שוק וחוות דעת קהל בתהליך, ואיסוף ואיגוד כל האנפורמציה תחת כותרת אחת – התכנית העסקית.

היזם בתהליך היזמות העסקית צריך כל הזמן לשאוף להשגתה של אותה תכנית עסקית. התכנית העסקית בתהליכי היזמות העסקית היא מסמך הכרחי, שבלעדיו ימצא עצמו היזם מול המשקיע ללא תשובות מדוייקות ומבוססות, ובהתאם סיכויי הצלחת הגיוס ירדו.

לדוגמא: אין טעם לרשום פטנט, עד שלא נעשה חיפוש פטנטים וניתוח של דוח הפטנטים על מנת לאבחן מה קיים ומה לא, בדיוק כמו שאין טעם לרשום פטנט עד שלא נעשה פיתוח של המוצר המיועד ובדיקת ההיתכנות שלו ושהפטנט באמת עובד – אחרת למה לרשום פטנט?, בנוסף כפי שלא ניתן לבצע תכנית עסקית ללא פיתוח של המוצר והערכת עלויות לייצור המוני, לוחות זמנים לסיום פיתוח והערכת עלות לצרכן הסופי. הדבר מקביל לסקרי השוק שאין טעם לבצע אותם עד שלא התבצע פיתוח ראשוני, אבחון קהל היעד, רישום הפטנט וכ"ו. כמובן שבנושא זה חשוב לציין שהדבר נכון אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל!!.

ולסיכום: כפי שהמלצתי למעלה, שווה להסתכל בתהליכים ליזמים על מנת להבין טוב יותר את התהליכים הדרושים לרעיון או לפטנט להתקדם בתהליך שיגרום לו לרקום עור וגידים ולהיות בעל ערך כספי בשלב מוקדם עד כמה שאפשר.

בכל מקרה – שיהיה בהצלחה בפיתוח הפטנט, ברעיון, במוצר או בהמצאה אותה אתם מעוניינים ליישם.

כותב המאמר הוא אמיר לניאדו – יזם ומנהל המחלקה העסקית ב: B-focus

B-focus, רקע כללי: חברת B-focus מתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים, פטנטים ורעיונות משלב הרעיון ועד מכירת המוצר ללקוח הסופי.

החברה בנויה משתי מחלקות מרכזיות – מחלקת הפיתוח והעיצוב והמחלקה העסקית. לקוחות החברה נהנים מעבודה משותפת של שתי מחלקות שונות אך משלימות בכל הקשור לעיצוב ופיתוח מוצרים, לייצור ולשיווק מוצרים ולתהליכים שונים בשרשרת שבין הרעיון, פיתוח ועיצוב המוצר (הן בפן הטכני והן בפן העסקי) וייצור ושיווק המוצר בשווקי היעד.

אמיר.

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום

שמי אמיר - אבא לרועי וגיא, ונשוי למוניקה

בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום יש לי שני מיזמים שעברו כל אחד סבבי גיוסים שונים ובנוסף אני עוסק כמנהל המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אב טיפוס, סקרי  שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה.

אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם

בכבוד רב

אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775508737

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amir@b-focus.com

מאת: amir@b-focus.comעיצוב תעשייתי 15/10/171292 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17596 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17508 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית23/01/12816 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית12/12/11815 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית28/11/11757 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית02/10/11836 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/2084 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/2081 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/2079 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: אלעד אוחנהיזמות עסקית28/08/19693 צפיות
להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.

מאת: ישראל רף יזמות עסקית11/02/191309 צפיות
פסח בא! האביב בפתח, ועמו מתחילה עונת הפריחה והלבלוב זה הזמן האידיאלי לחבר את לקוחותיכם וצוות העובדים שלכם אל הטבע, כיצד? באמצעות עציצים ממותגים מתנות לפסח. מתנות ממותגות לפסח לא רק מעמיקות את הקשר עם הלקוחות שלכם, תורמות לשיווק שלכם ולזכירת המותג שלכם. בעזרת מסרים ממותגים בעציצים

מאת: ישראל רף יזמות עסקית28/06/18396 צפיות
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה לשמח את הלקוחות והעובדים ולפרסם את העסק לטווח ארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציצים ממותגים כמוצרי פרסום זו דרך היעילה ביותר לעסק שלך. עציצים ממותגים עם לוגו ומסר אישי שלכם, מתנה לראש השנה שתמיד ישמחו לקבל, יוצג שנים רבות על שולחן הלקוחות

מאת: shlomy יזמות עסקית25/03/18535 צפיות
קניתם דירה חדשה? תתחדשו! לפני שאתם נכנסים לגור בדירה מומלץ לבצע מספר בדיקות תחילה בכדי לוודא שהבניה נעשתה כמצופה וקבלתם את מלוא התמורה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica