חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת קורות חיים

מאת: דויד לויתנובקורות חיים17/11/20101723 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כתיבת קורות חיים

קורות חיים שלנו הם הכרטיס כניסה לשוק העבודה, הם מייצגים אותנו ואת הניסיון התעסוקתי שלנו, הם נותנים את הרושם ראשוני לפני שבכלל מזמינים אותנו לראיון.

קורות החיים הם הנייר שבו תלויה הסלקציה הראשונית וההחלטה הסופית אם לזמן אותנו לראיון או להעדיף מועמד אחר על פנינו.

על קורות חיים לשקף ולפרט את כל מעשינו בשנים האחרונות להראות את רמת המקצועיות שלנו ואת הניסיון שצברנו בתחומים הספציפיים שאליהם אנחנו מועמדים.

קורות החיים שלנו צריכים כמובן לבלוט מבין עשרות אם לא יותר של קורות חיים אחרים של אנשים הכמהים לאותה משרה.

דבר ראשון שעלינו להקפיד עליו  בעת בניית קורות חיים הוא כתיבת כל הפרטים המדויקים שלנו כולל: שם, טלפון, תעודת זהות, תאריך לידה, מצב משפחתי, כתובת מגורים, דואר אלקטרוני. ניסיון תעסוקתי, השכלה, תוכנות, קורסים, שירות צבאי ושפות.

ישנם חוקים קבועים לכתיבת קורות חיים, כאשר הכלל המנחה הוא שמסמך קורות חיים לדוגמא צריך להיות כתוב בצורה עניינית מתומצתת וממוקדת, לכל מקצוע עליך לכתוב קורות חיים שיתאימו לתפקיד, יש לשים דגש על הנושאים הרלוונטיים לאותו תפקיד ספציפי.

המראה הכללי של קורות החיים צריך להיות מסודר וקריא לעין, נכון מבחינה דקדוקית, מחולק לפי הנושאים השונים מאוורר ולא עמוס וצפוף מדי, הכתיבה צריכה להזמין את הקורא להתעניין ולהעמיק בהם.

שימו לב - במידה ויש נושא שברצונכם שיקפוץ לעין עליכם להדגישו בהתאם.

על הנתונים להירשם בסדר כרונולוגי. ברוב המקרים כותבים בסדר כרונולוגי יורד אבל אפשר לחרוג במידה וברצונכם יותר לשים דגש על עשייה ותיקה יותר. אם יש נושא שאתם רוצים להדגיש כתבו אותו עליון יותר גם אם מבחינה כרונולוגית זה לא מתאים.

לגבי ניסיון תעסוקתי, איןצורך לכתוב את כל מקומות העבודה שלכם, רצוי רק את המקומות הרלוונטיים לתפקיד ואלו שהיה לכם יותר וותק בהם, על מנת להראות רצינות יציבות והתמדה.

אורך קורות החיים צריך להיות מעמוד אחד עד מקסימום עמוד וחצי.

וכמובן שלכול כלל יש יוצא מן הכלל, לפעמים כדאי לשבור את נוסחת קורות החיים המקובלת כדי לתפוס את תשומת לבו של המעסיק, במיוחד כאשר אין לכם רזומה עשיר לכתוב עליו, כאן חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה יכולה בהחלט לעזור לכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד לויתנוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד לויתנוב

מאת: דויד לויתנובתוכנה17/11/101634 צפיות
מאמר על המקצוע הכי נחשק בארץ , תכנות .

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310105 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129021 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128746 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/128669 צפיות
היום כבר כמעט כולם מבינים שכדאי להשקיע בכתיבת קורות חיים. שמעתם להמלצות, שידרגתם את קורות החיים שלכם והבלטתם את מה שצריך ועכשיו קורות החיים החדשים שלכם רלוונטיים, מתומצתים, ממוקדים ונראים טוב מבחינה חזותית. האם זה מספיק?

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128582 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128728 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128495 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica