חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי כדאי להשקיע בכתיבת מכתב נלווה?

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/20128670 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במקרים מסויימים בהחלט כן. קורות חיים טובים וממוקדים יעשו את העבודה ותזומנו לראיון הנכסף. אולם, במקרים אחרים כתיבת מכתב נלווה אינה בבחינת המלצה אלא פעולה כדאית ואף הכרחית העשוייה לקדם את הסיכויים שלכם להגיע לראיון הנכסף.

מהי המשמעות של מכתב נלווה?
בשונה מקורות החיים שלכם הבנויים כמסמך בעל פורמט מסויים הדומה במבנה שלו לרבים אחרים, המכתב הנלווה הכתוב נכון, מאפשר לכם לבוא לידי ביטוי באופן אחר ועמוק יותר, לחשוף היבטים נוספים שאינם באים לידי ביטוי בקורות החיים שלכם.

כתיבת קורות חיים

מכתב נלווה לקורות חיים (צילום: iStock)

להל"ן מספר מקרים בהם כדאי להתאמץ ולכתוב מכתב שילווה את קורות החיים שלכם: 1.פנייה יזומה
אתם וודאי יודעים שמעבר לאפשרות שלכם להגיב למודעות הדרושים המתפרסמות באתרי הדרושים אתם יכולים להיות פרואקטיביים ולחשוב בעצמכם היכן אתם רוצים לעבוד ובמה. יכול להיות שאתם יודעים שהייתם רוצים להתקבל לעבוד בתפקיד מסויים בחברות מסויימות אולם, בשלב זה אינכם מוצאים משרות המתאימות לרצונותיכם. במצב זה, אתם יכולים לפנות באופן יזום, להציג ולהציע את עצמכם לעבודה במקרה זה הכרחי לכתוב מכתב נלווה.
עליכם לאתר את האדם אשר אתם רוצים כי יקרא את מכתבכם (היום כמעט בכל אתר של כל חברה תמצאו את כתובות המייל של בעלי התפקידים הרלוונטיים) ולפנות אליו בצורה אישית.
הציגו את המניע העומד מאחורי הפניה היזומה שלכם (מעבר להיותכם מחפשי עבודה), העניין שיש לכם בתחום בו עוסקת החברה, העניין שיש לכם בתפקיד עצמו, כישורים ויכולות רלוונטיות, כיצד אתם יכולים לתרום ולהתאים למשרה הנדונה, ואם יש לכם 'אני מאמין' בעשייה אליה אתם מכוונים – הציגו גם אותו. 2.הסבה מקצועית אם החלטתם לעשות הסבה מקצועית ואתם מעוניינים לפנות לזירה ותחום חדש יתכן ותגלו כי קורות החיים שלכם אינם מספרים על הפוטנציאל שעשוי להיות לכם בתחום זה. במקרה זה, כדאי שתקדימו כל פנייה במכתב נלווה בו תספרו מעט על עצמכם ועל השינוי שאתם עושים. ספרו מה הביא אתכם לתחום, מדוע אתם רוצים לעסוק בו, ואיך מה שעשיתם עד כה יסייע בידיכם להיות אנשי מקצוע טובים גם בתחום זה. 3.כאשר הידע שלכם בתחום איננו בא לידי ביטוי בקורות החיים
ייתכן שבמהלך חייכם צברתם ידע או נסיון בתחום שעניין אתכם אולם מעולם לא עשיתם בו שימוש מקצועי. לאחר שנים, החלטתם לנסות לממש את עצמכם בתחום זה. במקרה כזה ייתכן שהידע שרכשתם איננו נובע בהכרח מהשכלה אקדמית או נסיון מקצועי אלא מקריאת ספרים/עיתונים בתחום, מעיסוק שהיה כתחביב או חוויה שקרבה אתכם לתחום. במקרה זה מומלץ לכתוב מכתב נלווה המציג את יכולותיכם והידע העשיר שצברתם בתחום זה וכיצד תוכלו לתרום למקום העבודה החדש במקרים אלו במיוחד חשוב להשקיע בכתיבת מכתב נלווה העשוי להבליט אתכם עוד יותר ולהגדיל את סיכוייכם להגיע לראיון עבודה. כמה דברים שכדאי לכלול במכתב הנלווה
• שם האדם אליו מיועד המכתב.
• העניין והזיקה שלכם לתחום ו/או למשרה המוצעת
• הישגים מרשימים ומשמעותיים שיש לכם להציג בתחום
• יתרון רלוונטי שיש לכם בתחום
• פוטנציאל התרומה שלכם לחברה המכתב הנלווה כמוהו כקורות החיים, כתוב בצורה תמציתית ממוקדת ועניינית. אורכו עד שלושת רבעי העמוד. המכתב ממוען לאדם מסויים בחברה וכתוב בצורה רלוונטית וייחודית למשרה, תפקיד ו/או חברה מסויימת. גם אם אינכם בטוחים שמישהו יקרא את המכתב שכתבתם אל תוותרו. לעולם אינכם יודעים מי באמת עומד מאחורי הקלעים ואם התמזל מזלכם אתם יכולים באמצעות מכתב נלווה הכתוב כהלכה לעשות רושם ראשוני מצויין העשוי לפתוח לכם דלת והזדמנות נהדרת שלא היתה נקרית לכם בדרך אחרת. כמובן גם אפשר למצוא מקומות שיעזרו לכם ל-בדיקת קורות חיים חינם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131306 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131002 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131307 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131262 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131241 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131215 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121133 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310106 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129022 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128747 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128584 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128729 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128497 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

מאת: מאיה כהןקורות חיים14/06/128479 צפיות
אולי תופתעו לגלות שכמעט 50% מהמרואיינים הם חלום הבלהות של כל מגייס ממוצע. מי הם המועמדים הקשים שהופכים את העסק לקרב מוחות, ואלו טקטיקות יצירתיות נוקטים המראיינים כדי לשאוב מהם מידע אישי על עצמם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica