חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון

מאת: עו"ד נעמה שלמהדיני משפחה05/05/2009956 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסכם ממון

מאת עו"ד נעמה שלמה

 

הסכם ממון נועד להסדיר את היחסים הרכושיים והכלכליים בין בני זוג במועד פקיעת הנישואין. על פי סעיף 5(א) לחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג- 1973 פקיעת נישואין הינה גירושין או מוות של אחד מבני הזוג. סעיף 1 לחוק קובע  כי הסכם ממון וכל שינוי בו יהיו בכתב.

הסכם ממון ניתן לערוך הן לפני הנישואין והן לאחר הנישואין.

על מנת שהסכם ממון יהיה בר תוקף יש לאשרו בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין. הסכם ממון שנחתם לפני עריכת הנישואין ניתן לאשרו גם על ידי רושם נישואין או נוטריון.

חוק יחסי ממון חל על כל הזוגות שנישאו לאחר 1.1.74. החוק קובע הסדר איזון משאבים בין בני זוג במקרה של פקיעת הנישואין. על פי הסדר איזון המשאבים הקבוע בחוק, זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית משווי כלל הנכסים של בני הזוג.

בהסדר איזון משאבים לא יכללו נכסים שהיו בידי בן הזוג לפני הנישואין, נכסים שקיבל במתנה או בירושה במהלך הנישואין, גמלת ביטוח לאומי, גמלה או פיצוי שנפסקו לאחד מבני הזוג במקרה של נזק גוף או מוות. כמו כן, במידה ובני הזוג ערכו הסכם ממון בכתב והסכימו כי על נכסים מסויימים לא יחול הסדר איזון משאבים, אזי במקרה זה לא יחול ההסדר וחלוקת הנכסים תהא על פי הקבוע בהסכם הממון.

אנו רואים כי על ידי עריכת הסכם ממון בני הזוג קובעים כי הסדר איזון המשאבים לא יחול על נכס זה או אחר אשר ברשותם.

 

המאמר נכתב על ידי עו"ד נעמה שלמה

 

http://www.naama-adv.co.il/Default.asp?Page=FieldView&CatID=17

 

המידע הינו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד נעמה שלמה http://www.naama-adv.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נעמה שלמה

מאת: עו"ד נעמה שלמהדיני תאגידים07/05/091180 צפיות
פתיחת חברה נעשית על ידי הגשת בקשה לפתיחת חברה לרשם החברות, הגשת הצהרה של הדירקטורים הראשונים ועותק של תקנון החברה. בעת הגשת בקשה לפתיחת חברה יש לשלם אגרת רישום.

מאת: עו"ד נעמה שלמהחוק ומשפט - כללי05/05/091104 צפיות
מאמר זה יסקור את ההליכים השונים העומדים בפני חייב הנתבע בהוצאה לפועל. המאמר יחולק לשני חלקים, בחלק הראשון, יסקרו אמצעים להתגונן בפני התביעה, בחלק השני, יסקרו הליכים להתמודדות החייב עם החוב.

מאת: עו"ד נעמה שלמהדיני ירושה05/05/091178 צפיות
ניתן לרשת על פי דין או זוכים על פי צוואה. כאשר מוריש לא הותיר צוואה הירושה תהיה על פי דין ובהתאם לקבוע בחוק הירושה

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica