חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד יכול חייב הנתבע בהוצאה לפועל להתמודד עם ההליכים כנגדו?

כיצד יכול חייב הנתבע בהוצאה לפועל להתמודד עם ההליכים כנגדו?

מאת עו"ד נעמה שלמה

 

מאמר זה יסקור את ההליכים השונים העומדים בפני חייב הנתבע בהוצאה לפועל. המאמר יחולק לשני חלקים, בחלק הראשון, יסקרו אמצעים להתגונן בפני התביעה, בחלק השני, יסקרו הליכים להתמודדות החייב עם החוב.

לאחר פתיחת תיק הוצאה לפועל נשלחת לחייב אזהרה המודיעה לו על פתיחת התיק ומתרה בפניו. בשלב הראשון על החייב לבחון האם החוב הנתבע לא שולם על ידו לזוכה. במידה והחייב מגיע למסקנה כי החוב שולם עומדת בפניו האפשרות להגיש להוצאה לפועל בקשה בטענת "פרעתי". משמעות הטענה היא כי החייב מילא אחר פסק הדין או שאינו חייב למלא אחר הוראות פסק הדין. טענת "פרעתי" הינה טענת פירעון רק לגבי תשלום ששולם לאחר מתן פסק הדין. בהליכי ביצוע שטר, חייב יכול לטעון טענת "פרעתי" רק אם שילם את החוב לזוכה לאחר מועד המצאת בקשת הביצוע לחייב. טענת "פרעתי" יכול החייב לטעון בכל עת.

בהליכי ביצוע שטר בפני החייב קיימת אפשרות להגיש התנגדות לביצוע שטר. על החייב להגיש התנגדות תוך 20 יום ממועד קבלת האזהרה.

בשלב השני, כאשר החייב נוכח לדעת כי עליו לשלם את החוב לזוכה, עומדים בפניו מספר הליכים היכולים לסייע לו:

בקשה לחקירת יכולת- על מנת לברר את יכולת החייב לשלם את החוב בצו תשלומים החייב יכול להתייצב לחקירת יכולת אצל ראש ההוצאה לפועל. משמעות חקירת יכולת הינה חקירת מצבו הכלכלי של החייב, הכנסותיו וחובותיו. במסגרת חקירת היכולת על החייב להציג בפני ראש ההוצאה לפועל מסמכים המעידים על הכנסותיו וחובותיו. על החייב להתייצב לחקירת יכולת בתוך 21 יום ממועד קבלת האזהרה.

צו תשלומים- חייב שאין ביכולתו לשלם את החוב הפסוק בהוצאה לפועל יכול להגיש תוך 20 יום ממועד קבלת האזהרה בקשה לפרוע את החוב בתשלומים. על החייב לצרף לבקשה תצהיר על מצבו הכלכלי הכולל, נכסים, הכנסות וחובות שלו ושל בן זוגו וילדיו הקטינים המתגוררים עימו, מידע על תאגידים שבשליטתו או בשליטת בן זוגו, פרטי חשבונות בנק שלו ושל בן זוגו. כמו כן, על החייב לצרף לבקשה כתב ויתור על סודיות והסכמה למסירת מידע ומסמכים בדבר נכסיו ומקורות הכנסתו המצויים בידי כל גורם.

כאשר כנגד החייב פתוחים תיקים רבים בהוצאה לפועל ואין ביכולתו לשאת בצו תשלומים בכל תיק ותיק באפשרות החייב להגיש בקשה לאיחוד תיקים- הבקשה תוגש ללשכת ההוצאה לפועל שבה נפתחו רוב תיקי ההוצאה לפועל נגד החייב. התנאים לדיון בבקשה לאיחוד תיקים הינם: צרוף תצהיר, תשלום של 3% מיתרת החובות בתיקים עם הגשת הבקשה, תשלום חודשי של 3% מיתרת החובות בתיקים. עם הגשת הבקשה ינתן צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד החייב. במידה והחייב אינו מסוגל לעמוד בתשלום של 3% מיתרת החובות בתיקים יש באפשרות החייב להגיש בקשה להכרזה על חייב כמוגבל באמצעים- במסגרת בקשה זו יקבע ראש ההוצאה לפועל תשלום חודשי שעל החייב לשאת, וזאת לאחר בחינת מצבו הכלכלי של החייב ובהתאם למסמכים שיציג החייב בפני ראש ההוצאה לפועל. ההגבלות אשר יוטלו על חייב שהוכרז כמוגבל באמצעים הינם: עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת החייב כלקוח מוגבל מיוחד על פי חוק שיקים ללא כיסוי, הגבלת החייב מלעשות שימוש בכרטיסי חיוב ואיסור לייסד תאגיד.

המאמר נכתב על ידי עו"ד נעמה שלמה.

http://www.naama-adv.co.il/Default.asp?Page=FieldView&CatID=11

המידע הינו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד נעמה שלמה http://www.naama-adv.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נעמה שלמה

מאת: עו"ד נעמה שלמהדיני תאגידים07/05/091181 צפיות
פתיחת חברה נעשית על ידי הגשת בקשה לפתיחת חברה לרשם החברות, הגשת הצהרה של הדירקטורים הראשונים ועותק של תקנון החברה. בעת הגשת בקשה לפתיחת חברה יש לשלם אגרת רישום.

מאת: עו"ד נעמה שלמהדיני משפחה05/05/09957 צפיות
הסכם ממון נועד להסדיר את היחסים הרכושיים והכלכליים בין בני זוג במועד פקיעת הנישואין.

מאת: עו"ד נעמה שלמהדיני ירושה05/05/091178 צפיות
ניתן לרשת על פי דין או זוכים על פי צוואה. כאשר מוריש לא הותיר צוואה הירושה תהיה על פי דין ובהתאם לקבוע בחוק הירושה

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231579 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211246 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201789 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica