חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פטנטים למכירה

תחום חדש אליו התוודענו בשנים האחרונות הוא תחום מסחור הפטנטים במכירות פומביות המתנהלות בדומה למכירות פומביות רגילות אחרות.
למעשה, מהווה מכירה פומבית של פטנטים ונכסי קניין רוחני תפיסה חדשנית בכל הנוגע למסחורם של פטנטים וקניין רוחני. במקום לשער ולהעריך את ערכו של פטנט, מעמידים אותו אל מול קונים פוטנציאליים, ונותנים להם להתמכר על ערכו ע"פ תפיסתם. פעולה דומה ניתן אמנם לעשות גם ללא מכירה פומבית, אך ביצוע המכירה הפומבית מהווה למעשה אינדיקציה לגבי שוויו של פריט קניין רוחני. וכך למעשה מתייתר הצורך בהערכת שוויו של פטנט.
העתיד, ככל שניתן לשער, צופן מגמות שונות בערכם של פטנטים. פעם תהיה הערכת פטנט כלשהו בשווי גבוה יותר, ופעם בשווי נמוך יותר. כיום מסתמנת מגמה של קניית פטנטים שכבר ברור לגביהם כי הם מניבים רווחים. בעתיד מגמה זו עשויה להשתנות ויותר פטנטים שטומנים בחובם פוטנציאל רווח עתידי בלבד, ימכרו. יש הסוברים שלבעל פטנט אין שום סיבה למהר ולמכור את הפטנט שלו, כי אם מישהו יעתיק אותו, שווי הפטנט כפטנט שהפרו את זכויות הקניין הרוחני עליו יעלה.
כיצד ניתן, אם בכלל, להעריך את שוויו של פטנט במונחים פיננסיים? רישום פטנט, כידוע,  מקנה ביטחון או  מונופול או חוסן מסוים מתביעות על הפרה של פטנטים אחרים, שלא ממש ניתן לכמת בערך כספי. אבל רישום פטנט מאפשר גם לתבוע אחרים על הפרה, מה שכן מאפשר להעריך מבחינה כספית את הנזק שנגרם לבעל הפטנט מהפרתו או מהו הרווח שמפר הפטנט הרוויח.
אם עוקבים אתר תביעות על הפרת פטנטים, ניתן להבחין בדרך כלל שתחילה נתבעת חברה בינונית, בשוק של תחום אותו פטנט, ולאחר שבית הדין פוסק את פסיקתו, יתבעו כל שאר החברות, הגדולות והקטנות. אם אכן נפסקה הפרה לטובתו של התובע, בדרך כלל יחושבו הפיצויים על פי התביעה נגד החברה הבינונית כבסיס לחישוב תביעת הפיצויים משאר החברות.

אין לראות במאמר זה ייעוץ מקצועי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדיסון עורכי פטנטים

מאת: אדיסון עורכי פטנטיםפטנטים13/06/101108 צפיות
קריטריונים לקבלת פטנט, מהי התקדמות המצאתית, מבחנים ודוקטרינות לעניין בחינת ההתקדמות המצאתית.

מאת: אדיסון עורכי פטנטיםפטנטים25/03/101193 צפיות
מדריך קצר למבקש פטנט - הרשימה מעניקה מושג ראשוני על רישום פטנטים בישראל, הזכויות שמעניק הפטנט, חשיבותו של פטנט מבחינה מסחרית, הקריטריונים לקבלת פטנט, עלויות רישום פטנט

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171484 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171670 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161833 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152386 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151732 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151840 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142188 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica