חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין פיתוח תוכנה לתיאורית החלון השבור

בין אם אתם מכירים את תיאורית החלון השבור ובין אם לא, היום כבר תכירו ותבינו את הקשר שלה לפיתוח תוכנה.

תיאורית החלון השבור - הקדמה

תיאורית החלון השבור נוצרה על ידי מספר חוקרי התנהגות מארצות הברית אשר יצאו לחקור את תופעת האלימות בשכונות מסוימות. החוקרים רצו לבדוק את הקשר בין שכונות שהופכות עם הזמן לאלימות, מוזנחות ומקום שאף אחד לא רוצה להתקרב אליו, לעומת שכונות אחרות שדומות באופן דמוגרפי ו/או סוציאלי, אך פורחות ונעימות.

החוקרים ביצעו מספר ניסויים, אך הניסוי שעל שמו נקראת התיאוריה היה המעניין ביותר.

החוקרים הציבו מכונית חדשה לגמרי (יגואר לצורך הדוגמא) בשכונה והצמידו לה צוות צילום. במהלך מספר הימים הבאים, אלפי אנשים עברו ליד המכונית, אך אף אחד מאותם אנשים לא נגע במכונית. למעשה, המכונית נשארה כפי שהגיעה לאותה שכונה.
לאחר מספר ימים, שברו החוקרים את החלון האחורי.

צוות הצילום המשיך לצלם את המכונית והתוצאות היו פשוט מדהימות. אחרי 4 שעות בלבד באותה שכונה, נשברו כול חלונות המכונית, צמיגיה נוקבו, נגנבו ממנה פריטים והיא נותרה הפוכה על הגג ואף נשרפה. מכאן שמה של התיאוריה, אך מה בדיוק התיאוריה אומרת?

הרעיון מאחורי החלון השבור

על מנת להבין את הרעיון מאחורי התיאוריה והחלון השבור, נשתמש בבניין מגורים כדוגמא להמחשה. בניין מגורים עם חלון שבור שלא מטופל יגרור הזנחה במקומות אחרים וחשובים יותר, לרוב הוא יזנח על ידי דייריו (עם הזמן כמובן...) או משהו אחר ישבר או ייהרס. למשל, פושעים יעברו להתגורר בבניין, ציורי גרפיטי יופיעו על קדמת הבניין ולמעשה הבניין הזה יאבד מערכו.

כיצד החלון בבניין השבור קשור לפיתוח תוכנה?

ובכן, קל מאוד להשליך את ממצאי התיאוריה גם על פיתוח תוכנה. אנשים העוסקים בפיתוח תוכנה כותבים קוד ולא שוברים חלונות, אך הם כן מזניחים פיסות קוד מסוימות מפעם לפעם או דואגים לפטצ'ים שלא תמיד תורמים לאיכות ורמת הקוד.

עם הזמן התוכנה שאותה הם מפתחים נפגמת והופכת למוזנחת. זה לא צריך להיות הזנחה גדולה, רק משהו קטן מאוד. יכול מאוד להיות שהתוכנה גם עובדת ורצה כפי שכולם רוצים, אך היא פגומה ומוזנחת ויום אחד מישהו יתקל בכך ויאלץ להרים דגל.

למעשה, מה שאנחנו יכולים להבין הוא שתיאורית החלון השבור קשורה לכל דבר בחיים וגם לפיתוח תוכנה. כמו אותו חלון שבור, כך גם פיסת קוד מוזנחת יכולה להרוס תוכנה שלמה.

כמפתחים אנו תמיד מלאים בתירוצים כמו "האפיון לא תקין ומובן", "ההנהלה הבכירה לחצה עליי לסיים" ועוד אלפי תירוצים נוספים. אולם, אסור לנו כמפתחים להישאב לעולם התירוצים, למעשה - אין לנו יכולת לתרץ!

כיצד להתגבר על תיאורית החלון השבור בפיתוח תוכנה?

הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות הוא לגלות אכפתיות. תראו שאיכפת לכם מעבודתכם כמפתחי תוכנה הקוד, כתבו קוד כמו שמשורר כותב שירה, תעברו על הקוד, תוסיפו הערות או שורות נוספות לשם שיפורו. מעבר לכך, השקיעו בלמידה. למידה תמיד עוזרת להתמודד עם תקלות קטנות או בעיות גדולות. למדו ובאמצעות הלמידה שפרו מעט את יכול הפיתוח שלכם. כל שיפור קטן יכול להיות שיפור גדול.

 



תגיות המאמר: מפתחים, פיתוח תוכנה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי צוראל, עוסק בפיתוח תוכנה ואינטרנט, יועץ צד לקוח, קוד פתוח ו-Flex לארגונים וחברות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי צוראל

מאת: אבי צוראלאינטרנט - כללי20/10/10854 צפיות
במאמר הראשון - כיצד תהיו מקצוענים בפיתוח תוכנה הסברנו כיצד משמעת, ושיפור הקוד יכולים להפוך אתכם למקצוענים. המאמר הבא יספק לכם עוד טיפים כיצד להפוך למקצוענים בפיתוח תוכנה

מאת: אבי צוראלאינטרנט - כללי20/10/10867 צפיות
חברות וארגונים אוהבות לעבוד עם אנשים שמכנים אותם כמקצוענים בתחומם. כיצד הופכים למקצוענים אמיתיים ובמיוחד בפיתוח תוכנה?

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195910 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189113 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183058 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181960 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171668 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171767 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171777 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica