חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד נהפוך להיות מקצוענים בפיתוח תוכנה?

מאת: אבי צוראלאינטרנט - כללי20/10/2010865 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכל תחום יש את האנשים המכונים מקצוענים. התואר הזה לא סתם הולך לפניהם ולפעמים קשה מאוד להגדיר מיהו מקצועי ומיהו מקצוען אמיתי. פיתוח תוכנה הוא אחד מהמקצוענות שבהחלט קל להגדיר ולזהות את החובבן שבחבורה, אך את המקצוען האמיתי קשה מאוד להגדיר ולפעמים אף לאתר.

בפיתוח תוכנה ופיתוח אינטרנט, כתיבת קוד טוב הוא הכרחי, אך אין זה הופך אותך למקצוען אמיתי. אתה חייב להיות בעל תכונות אופי, מיומנויות שונות וניסיון כדי להיות זכאי להיקרא ולהיתפס כאחד כזה. מדובר למעשה בסדרה של דברים שקשורים קשר הדוק אחד לשני.

אז כיצד נהפוך להיות מקצוענים בפיתוח תוכנה?

משמעת

משמעת, הכל מתחיל ממשמעת. לקוחות אוהבים אנשי מקצוע שעומדים בלוחות זמנים, עונים על הדרישות והצרכים של החברה

נכון שמאוד קל לאבד את המשמעת האישית שלנו כמפתחים עם מיליון תירוצים שונים - הלקוח נודניק, ההנהלה תוקעת אותנו במקום ואנחנו באיחור מבחינת לו"ז ועוד. למרות זאת, אסור לכם לתת למקרים כאלו לעכב אתכם ולפגוע לכם במשמעת.

הזמן קצר והמלאכה מרובה

עבודה בזמנים קצרים יכולה להביא לתוצאות מדהימות. חלקו את הפרויקט ובאחד תוכלו לעמוד בזמני אספקה קצרים מאוד. פרויקט שיחולק נכון, יתקדם מהר יותר, בין אם יש עיכוב מצד ההנהלה או גומרים אחרים ובין אם לא, פשוט ככה.

לא לוקחים שבויים בדרך

כמפתחים, יש לנו את הנטייה שלא להתחיל פרויקט בגלל אינפורמציה שלא ניתנה או פרט קטן שהלקוח עוד לא סיפק לנו.

נכון שללא אפיון והגדרות מסודרות קשה להתחיל פרויקט, ויש סיכוי גדול שדברים שישתנו ואתם עלולים לזרוק קוד לפח, אבל הירגעו לרגע! להיות שבויים בחוסר נתונים זה אחד הדברים הכי גרועים שיכולים לקרות לכם כמפתחים, אז פשוט תתחילו לעבוד וקדמו את הפרויקט לשלב הבא - תבנו את השכבות שבהן אתם לא זקוקים למידע החסר ובכך תבנו את הפרויקט שכבה אחרי שכבה, מידע אחרי מידע.

צימוד - הימנעו!

חשוב מאוד שתמנעו מצימוד, לא רק באפליקציה שלכם או בקוד שלכם, אלא גם לצוות או מתכנת אחר. לדוגמא, אם מתכנת אחר צריך לספק לכם חתיכת קוד מסוים, אל תחכו לתחילת העבודה שלכם עד לקבלת הקוד, אלא תתכננו את הקוד שלכם ככה שהקוד החסר ישתלב פנימה בקלות.

אל תסתבכו עם ארכיטקטורה

אל תבנו ארכיטקטורה מסובכת ולא מובנת. חברות רבות עובדות עם ארכיטקטורה כל כך מסובכת, שאם רוצים להוסיף מוצר או דבר מה נוסף, פשוט קשה כל כך. פשוט הימנעו מכך ושמרו על הדברים פשוטים - עבודה בשכבות היא הטובה ביותר.

מפתח - שפר את הקוד

חשבו כיצד אתם יכולים לשפר את הקוד שלכם. כל פעם במשהו אחר, קטן, אך יוצר עולם חדש. לכל קוד ניתן לעשות שיפורים ולכן חשוב מאוד שתעברו על פרויקטים אקראיים מפעם לפעם ושפרו קצת את הקוד. זכרו כי שיפורים קטנים מהווים לשיפור גדול עצום בסופו של דבר.

כתיבה מחדש - לא בבית ספרנו

בחברות גדולות המשפט - צריך לכתוב מחדש הוא כמו שיר שחוזר על עצמו כל יום ויום. "ישנה בעיה בבסיס הנתונים? - צריך לכתוב מחדש", "קוד HTML גרוע - צריך לכתוב מחדש", "המערכת איטית ובקושי מגיבה - צריך לכתוב מחדש".

כתיבה מחדש של מערכת או קוד הינו צעד מטומטם (תסלחו לי על המילה). צעד כזה אינו נכון ויכול לפגוע בחברה מבחינה תקציבית, תיאורטית ומעשית. לכן, כמפתחים, המליצו להנהלה שלא להתחיל הכל מחדש, אלא לשפר את הקיים ולהתאים את הדרישות למערכת או הקוד הקיים.

קוד רע = ריצה אין סופית

כתיבה של קוד רע גורמת למפתחים רק לרוץ כל הזמן ולהיות בלחץ נוראי. במקום זאת, שפרו את הקוד שלכם, כתבו קוד טוב והדבר יגרום לכם להתחיל ללכת ולנשום לרווחה. המהירות היא מהשטן - תכתבו מהר והקוד יהיה רע. לכן, נשמו אוויר ותיקחו עוד קצת מהזמן, כך ככה תכתבו קוד טוב ואיכותי, ללא צורך בתיקונים.

 



תגיות המאמר: מפתחים, פיתוח תוכנה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי צוראל, עוסק בפיתוח תוכנה ואינטרנט, יועץ צד לקוח, קוד פתוח ו-Flex לארגונים וחברות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי צוראל

מאת: אבי צוראלמחשבים וטכנולגיה - כללי01/12/10806 צפיות
מהי תיאורית החלון השבור וכיצד היא קשור לפיתוח תוכנה? אבי צוראל מסביר את הקשר בין השניהם

מאת: אבי צוראלאינטרנט - כללי20/10/10852 צפיות
במאמר הראשון - כיצד תהיו מקצוענים בפיתוח תוכנה הסברנו כיצד משמעת, ושיפור הקוד יכולים להפוך אתכם למקצוענים. המאמר הבא יספק לכם עוד טיפים כיצד להפוך למקצוענים בפיתוח תוכנה

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/222983 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213462 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193841 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163154 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163249 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163183 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163299 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica