חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסע השוטה

מאת: אסתי שפרקלפי טארות08/05/20091186 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מסע השוטה


"מסע השוטה" -על פי רעיון שפותח ע"י הסופר עדן גריי, הוא מסע המתאר את הקשיים למול רגעי ההנאה שבחיים -תוך ציון אבני הדרך.


המסע מורכב מ-22 צעדים,כמספר קלפי הארקנה הגדולה, המתארים את השלבים בחיי השוטה.
מכל קלף,בכל שלב,שואב השוטה מידע, יכולות ותובנות עד כי בסוף המסע יש בידיו את כל הכלים אשר יעזרו לו להתמודד עם העולם המצפה לו.

הפריסה:
כדי לדעת באיזה שלב נמצא המתייעץ אתנו, ניתן לפזר את קלפי הארקנה הגדולה.לאחר שהמתייעץ, מרים את הקלף שבחר,יש להסביר לו את המסר.וכמו כן לעזור לו להבין את שלב מסע החיים שלו -בו הוא נמצא עכשיו, וכבר זמן רב מנסה ללמוד את השיעור שמספר עליו הקלף.


המסע הוא כגלגל חוזר לגבי נושאים שונים שעובר אותם האדם,ולכן לגבי כל נושא-ניתן לראות באיזה שלב הוא נמצא .לדוגמא:אם מדובר על השלב בו נמצא המתייעץ לגבי האהבה,נוכל לראות זאת לפי הקלף.כנ"ל לגבי כל נושא שבעולם.

ולהסבר שלבי המסע:

0)"השוטה" -המסע מתחיל בלידת השוטה אשר מאופיין בתמימות, אופטימיות ובפזיזות. מצויד בתכונות גשמיות ורוחניות הוא יוצא למסע חיים מרתק .

1) "הקוסם"- הינו האישיות הראשונה אותה פוגש השוטה היא, מדריכו הרוחני- הוא מציג בפני השוטה ארבעה כלים בהתאם לארבעת היסודות בטבע. בנוסף מלמדו את ההבדל בין העליון לתחתון, והצורך למזג ביניהם. הקוסם מגלה לשוטה את הפוטנציאל שבו,ומראה לו את האפשרויות הפתוחות לפניו. המסר שלו לשוטה:" אם תרצה, תצליח."

השוטה ממשיך בדרכו ופוגש בהוריו הארציים:

2) הקיסרית-היא אמו הארצית.ממנה הוא לומד על נשים ועל טבען, וכיצד עליו להשגיח ולכלכל את עצמו ולדאוג לצרכיו- אך יחד עם זאת לכבד את הזולת. היא מטפחת את השוטה ואוהבת אותו, ודרכה הוא לומד על הטבע, מחזורי הצמיחה, מוות ולידה מחדש וכיצד מחזורים אלו פועלים בקרב אנשים ונשים והיחסים ביניהם.

השוטה נפרד מהקיסרית המחבקת והמגוננת במטרה למצוא את דרכו העצמאית בעולם.

3)הקיסר- אביו הארצי ובן זוגה של הקיסרית.הוא מלמד את השוטה לנהל את הצד החומרי של חייו. כיצד לחיות בעולם של גברים. הוא מדריך אותו ומלמד אותו בענייני סמכות וארגון, ונותן לו כיווני התנהגות באתיקה ומוסר. החכמה אותה מעניק הקיסר לשוטה היא אמנם ארצית, אך חיונית ביותר להתפתחות השוטה.

כעת עליו לפגוש את הוריו הרוחניים, ולהפנות את תשומת לבו מענייני החומר אל ענייני הרוח.

4)הכוהנת הגדולה-השוטה בשל מספיק על מנת לפגוש בדמות המסתורית המייצגת את אמו הרוחנית, אשר למעשה אינה נותנת כלים בידיו. הכוהנת היא מסתורית ושומרת על סודותיה לעצמה. על השוטה להמשיך במסעו וללמוד עוד כדי לגלות ולהבין ,את סודותיה של אמו הרוחנית.

5)הכהן- אביו הרוחני ,מעניק לו באהבה וברצון רב, את הידע הרב שלו. הכהן מדריך את השוטה בדרכו הרוחנית, ומייעץ לו בגישה ישירה וברורה- כיצד להמשיך הלאה. הכהן מציג בפני השוטה את הפן האחר של העיקרון הזכרי- הפן הרוחני, ובכך משלים את דמות האב הארצי, הקיסר.

6) קלף האוהבים -לאחר שפגש את הדמויות המעצבות את אופיו, מוכן ומזומן השוטה לטעום את טעמה של האהבה המתוקה, אך לעתים גם מרה. השוטה לומד,כי אהבה אינה משיכה גופנית בלבד וכי השיקולים בענייני הלב אינם פשוטים. עליו להבין ולהפנים, כי כל בחירה באהבה -מביאה לתגובות ולעתים אף לסיבוכים.

7) המרכבה- השוטה ממשיך בדרכו ונתקל לראשונה במאבקים . עליו ללמוד כיצד לנהוג,בזמן שרגשותיו ומחשבותיו ויצריו מנוגדים זה לזה. ניגוד זה גורם לאי נוחות ובלבול, ויש צורך ללמוד כיצד לקדם שינוי וצמיחה ממאבק זה- ולא לקפוא על השמרים.

לאחר שנבחן בשני המבחנים החשובים - אהבה ומלחמה - הוא נבחן במבחני בגרות ממשיים ואמיתיים.

8)צדק- עליו ללמוד להתמודד ולפתור את בעיותיו לאחר ששקל ובדק אותן לעומק. עליו להגיע להחלטה הגיונית שאינה מערבת כל רגש.

9)מיזוג- לאחר שלמד לאזן את נפשו - עליו להשלימה ולאזן את לבו. הוא פוגש במלאך המתינות, ובעזרתו לומד- כיצד למזג בין הניגודים השונים ,וכיצד למתן את הצדק- ברחמים וחמלה.

10)כוח- השוטה השלים את הידע שלו במחשבה ורגש. כעת, עליו לפתח את יכולת המשמעת עצמית.
עליו ללמוד, כי לא תמיד אפשר לעשות את אשר רוצים ,ועליו לרסן ולשלוט ביצריו ובמאווייו.

11) הנזיר- עליו לטהר את נפשו, מהמולת העולם החיצוני. עליו להתכנס בתוך עצמו פנימה ,ולהבין את אשר למד, עד כי מחשבותיו יתבהרו. הנזיר מלמד את השוטה ,על הבדידות הנחוצה, שאין לפחד ממנה- אלא להשלים איתה ולאהוב אותה, ובכך למצוא את השלווה הפנימית.

השוטה מגיע כעת לנקודת מפנה במסעו. נקודה בה הוא מבין כי יש מהות גדולה בחיים ובעצמו פנימה ,מאשר בעולם החיצוני בלבד.

12) גלגל המזל- מראה לשוטה, כי מתחת לפני השטח קיים עולם ומלואו חדש ,אשר מעולם הוא לא ביקר בו.

13) התלוי- השוטה פוגש בדמות משונה ומוזרה,תלויה, ומתחיל את ירידתו לעבר השאול - המקום בו הוא מתחיל לחקור את תת ההכרה. הוא מבין, כי הידע הטמון בו חשוב אף יותר מן הידע הקיים בחוץ.

זו נקודת המפנה בהתפתחותו הרוחנית בה הוא מבין,כי עליו להקריב את השליטה ב"אני הפנימי שלו"- על מנת שיוכל להשיג דבר מה בעל ערך רב יותר. לאחר הבנה זו עליו למות ,לכאורה.

14)קלף המוות-הוא פוגש את המוות. השוטה לומד כי למעשה, המוות אינו נורא ומפחיד .המוות מסמל את קץ הישן והיווצרות החדש- הטוב יותר. על השוטה להתקדם במסעו מנערות לבגרות. זוהי ההתפתחות הטבעית מבחינה פיסית והן רוחנית בחיי כל אדם. המוות בא וחותם שלב מעבר זה.

מסעו של השוטה הולך ונהיה קשה יותר .כעת המתלווים שלו למסע הינם טיפוסים חמורי סבר, ואינם מזכירים במאום את הדמויות החביבות אשר פגש השוטה בתחילת דרכו.

15)קלף השטן- השטן מציג בפני השוטה את פחדיו המודחקים ביותר -אשר לאחר שיסיר אותם -יביאו לאנרגיה חיובית עצומה. השטן מדגיש בפני השוטה, כי אלמלא ההתגברות על הפחדים והעכבות- לא הייתה אפשרית הצמיחה וההתפתחות הטבעית של האישיות.

16) קלף המגדל-השוטה מגיע אל המגדל. וכעת עליו לבחור- מהי הדרך הנכונה עבורו. הוא נוטש את אשר אינו שלו ,ובוחן מחדש את צרכיו, מחשבותיו ורעיונותיו עמם חי עד כה. הוא בוחן מחדש את המצב ומביא לשינוי אותו הוא מבקש למען עצמו.

17)קלף הכוכב- השוטה בחר בדרך הנכונה עבורו. הגיע הזמן להתחדש. הוא פוגש בזוהר של הכוכב. הכוכב מסמל את התקווה וההבטחה ואורו מאיר את דרכו של השוטה- היוצא מן החשכה.

השוטה עומד בפני השלבים הסופיים של מסעו אך עליו עדיין ללמוד.
18)קלף הירח-מזכיר לשוטה את פחדי ילדותו ומלמדו ,כי עליו לזכור את פחדיו ולהתמודד עמם. עליו להתמודד עם פחדיו ולא לדחקם, ולהפוך אותם לחכמה, כדי שיוכל לחיות עמם בהרמוניה שלמה.

19)קלף השמש- השמש המלטפת אותו. ניתנת לו הזדמנות לצמוח שוב, במובן הרוחני- ולצמוח גשמית. זה הזמן הנכון לפעילות והתבוננות בהירה. השמש מייצגת את יכולת המחשבה ויכולת הארגון.

20) קלף יום הדין- הוא קלף אחד לפני האחרון במסעו של השוטה. יום הדין משקף בפני השוטה את "מה שזרעת תקצור כעת".

21)קלף העולם-השוטה מגיע אל סוף מסעו ופוגש בשלמות הרוחניות והגשמיות בקלף העולם.
השוטה מבורך בהרמוניה פנימית וחיצונית ומאוחד עם הטבע והעולם גם יחד.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסתי שפר,מאסטר רייקי,הילינג אנרגטי,פרחי באך ומלחי שוסלר,הצמחה ומודעות בעזרת קלפים שונים ותקשור.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסתי שפר

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי26/01/105601 צפיות
משמעת עצמית- היא דבר המאפשר לנו לפעול ולעשות מה שחשוב לנו ,מבלי להיכנע לרצונות שונים שחולפים בתודעתנו, שאנו לא באמת רוצים. אם יש לך משמעת עצמית גבוהה יש יותר סיכוי שתעשה מה שאתה רוצה לעשות, תהנה מהחיים שלך, תגשים דברים בחייך ותיצור לעצמך פעילויות מהנות.

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי01/01/101799 צפיות
בני מזל דלי מייצגים את האוויר הגבוה. בין מזל דלי למציאות קשר מקרי לחלוטין. לרוב נמצא אותם מעופפים בעולם הדמיון העשיר שלהם. בני מזל דלי הם טיפוסים הומניטאריים ושוחרי שלום. ברצונם לעזור לאנושות כולה ולהציל את העולם. לא סתם אנו נמצאים עכשיו בעידן הדלי, עידן רוחני ביותר אשר עמותות ואגודות שונות צצות בו ללא הרף

מאת: אסתי שפריהדות01/01/102561 צפיות
לכל חודש בשנה העברית, משמעות מיסטית. חודש שבט מלמד אותנו, על מעיין החוכמה. חודש שבט משמש כצינור עבורנו. קרש קפיצה לשלב הבא בחיינו. האות המזוהה בקבלה עם חודש "שבט" היא צד"י, המכונה תכופות גם "צדיק". הקבלה מקשרת את חודש "שבט" עם שבט "אשר". ראש חודש שבט מוזכר בתורה כיום שבו משה רבנו פתח בדברי מוסר לכלל ישראל בטרם מותו שזה היה חודש ושבוע לפני פטירתו . ייחודו-בהיותו ראש השנה לאילן ,ומובא בספרים שיום זה הוא כראש השנה, שמסוגל לתפילה על פירות האילן, ובכללן "הפירות" של האדם, אלו בניו ובני בניו שיעסקו בתורה ובמעשים טובים ויצליחו לגדול בטעם ובריח טוב.

מאת: אסתי שפריהדות08/12/091655 צפיות
נר ראשון של חנוכה,הוא התדר של הראיה הפנימית, העין השלישית.איזור זה גם נחשב רגיש לאור, ועל פי הגישה המיסטית, כאשר הוא מתפתח אזי הוא מסוגל להבחין באור הבא מממד הרוח או הנשמה.

מאת: אסתי שפרשואה ותקומה04/12/092022 צפיות
הדיאלוג בין אם לעוברה נערך לעיתים קרובות בתקופת ההיריון. אני מכירה אם -שהייה לה דיאלוג עם בתה ברחם, אחרי שעברה שואה ארוכת ימים-בה היא וחברותיה נשבעו כשיצאו ממנה להראות לגרמנים כי "עם ישראל חי" ולהביא ילדים רבים לעולם.

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי30/11/091685 צפיות
"כשם שבראש-השנה ניתנת החיות לכל השנה, כך בי"ט בכסלו נפתחים במרום אוצרות השפע והברכה של פנימיות התורה, וכל אחד ואחד מישראל יכול לשאוב כוחות חדשים ללימוד החסידות ולהליכה בדרכיה".

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי24/11/091449 צפיות
מודעות מתגוננת נדרשת, לכל מי שמרגיש שהחיים הם מסוכנים,שלא כדאי לשנות דברים,שצריך להזהר,לשמור על מה שיש,לחפש בטחון.זאת המודעות שנענית לפחד ע"י בריחה או תקיפה.היא יוצרת התנהגות הגנתית.אדם שנתקע ברמה זו של מודעות מונע בדרך כלל ע"י אינסטינקט העדר,ומשתדל להיות כמו כולם. הוא ממש את עצמו באמצעות תלות במסגרות:במשפחה,בקהילה,בתחושת השייכות,בנוחות החומרית,באשליה של בטחון ובמיוחד בדעות קונבנציונאליות(מרגלית אילון)

מאמרים נוספים בנושא קלפי טארות

מאת: מאיר בן מרוםקלפי טארות19/01/161573 צפיות
בעולם של היום, שבו כל אדם שני מכריז על עצמו כעל מתקשר, חשוב לדעת כיצד להבחין מה הוא תקשור אמיתי. איך עושים את זה ומה הדברים שצריך לשים לב אליהם? היכנסו וקראו.

מאת: מאיר בן מרוםקלפי טארות10/01/161598 צפיות
כולכם אוהבים אותם, כולכם מכירים אותם היום ורבים מכם הפכו ל"צרכנים" קבועים שלהם. קלפי טארוט – איך עובדים איתם, ומה חשוב לדעת על העבודה איתם לקבלת תשובות מדויקות?

מאת: מאיר בן מרוםקלפי טארות02/12/151770 צפיות
הם קיימים זה שנים רבות, ומשתמשים בהם בשלל תרבויות. מקלפים שהיו אזוטריים ומיועדים אך ורק ל"מכשפים" למיניהם, כיום רבים מכם כמעט "מכורים" אליהם, או לפחות לא יכולים בלעדיהם. רוצים לדעת איך זה עובד ומה חשוב ביחס אליהם? קלפי טארוט – כל הדברים החשובים ביותר.

מאת: משה סויסהקלפי טארות26/07/152301 צפיות
כיצד לשאול את קלפי הטארוט שאלה סוגי השאלות שניתן לשאול ואיזה מידע הקבל? רוב האנשים מבקשים לשאול שאלות של כן ולא כשהם עושים קריאה בקלפים אפילו שהם מעונינינים לשאול שאלות ממוקדות יותר. כדי לאפשר לכם לשאול נכון כשתם עושים פתיחה בטארוט ושתתקדמו בטכניקה שלכם, עליכם לקחת כמה דקות כדי לחשוב על שאלתכם לקלפי הטארוט ומה אתם מתכוונים לעשות בתשובה שתקבלו. האם במידע זה תשתמשו לפיתוח הרוחני שלכם? האם במידע הזה לא תשתמשו בכלל ופשוט תמשיכו בחייכם? האם במידע שתקבלו תשתמשו על מנת לפתור את בעיותכם?

מאת: ורד אלהקלפי טארות23/12/138481 צפיות
קלפי טארוט יכולים לעזור לנו במגוון תחומים בחיינו. הם אמנם לא מנבאים את העתיד כפי שטועים לחשוב - אך הם מסייעים לנו לקבל את כל האמיתות לגבי חיינו, להתחבר לעצמנו ולראות את כל ההזדמנויות הנקרות בפנינו. פתיחה בקלפי טארוט היא הזדמנות נהדרת לכל אחד לגלות דברים חדשים על עצמו, ובמיוחד למי שמעוניין לעשות שינוי בחייו. פעמים רבות אנו חושבים ששקללנו היטב את כל הגורמים ובחרנו בהחלטה הנכונה ביותר - ולאחר זמן מה מגלים כי היא הייתה שגויה מיסודה. קלפי טארוט יכולים למנוע את המצבים הללו.

מאת: ורד אלהקלפי טארות23/12/138249 צפיות
קלפי טארוט יכולים לעזור לנו במגוון תחומים בחיינו. הם אמנם לא מנבאים את העתיד כפי שטועים לחשוב - אך הם מסייעים לנו לקבל את כל האמיתות לגבי חיינו, להתחבר לעצמנו ולראות את כל ההזדמנויות הנקרות בפנינו. פתיחה בקלפי טארוט היא הזדמנות נהדרת לכל אחד לגלות דברים חדשים על עצמו, ובמיוחד למי שמעוניין לעשות שינוי בחייו. פעמים רבות אנו חושבים ששקללנו היטב את כל הגורמים ובחרנו בהחלטה הנכונה ביותר - ולאחר זמן מה מגלים כי היא הייתה שגויה מיסודה. קלפי טארוט יכולים למנוע את המצבים הללו.

מאת: ורד אלהקלפי טארות15/10/131823 צפיות
לא מעט אנשים נתקלים ברגע במהלך חייהם שבו הם מכריזים - "זהו הזמן לשינוי". לעיתים הדבר נובע מתסכול בעבודה, מבעיות בזוגיות, או מתחושת חוסר סיפוק ואי הגשמה עצמית. לא תמיד משנה הסיבה שמובילה לרצון לשינוי - אלא הדרך שבה מחליטים ללכת כדי ליישם את החלטותינו. פעמים רבות, מוותרים על ההחלטה לשינוי בשל קשיים שמתגלים במהלך הדרך - לא תמיד ברור כיצד עלינו לפעול, לאן לפנות ואת מה לשנות ואיך. לעיתים, לא ברורה לנו מקור הבעיה שמצריכה את השינוי בחיינו - וכשלא ברור במה עלינו להתמקד, קשה מאוד להצליח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica