חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

באנו חושך לגרש

מאת: יצחק אהרוןקבלה07/12/2010967 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על הניסים ועל הנפלאות...ברובד הפשט חג חנוכה בא לציין אירוע רב משמעות במעגל החים היהודי. ניצחון המכבים על היוונים והמתייוונים והצלת העם היהודי מכיליון ומטמיעה בתוך התרבות השלטת בתקופה ההיא,היוו תנאי הכרחי לעיצוב פניה של היהדות והאנושות בכללותה. כך שאם היהדות הייתה נכחדת ונעלמת מעל דפי ההיסטוריה לא הנצרות ולא האסלאם היו קיימים. מאז ועד היום אותו נס גדול לא נשכח מאיתנו ולראיה אנו חוגגים בריטואל שנתי קבוע את ניצחון מעטים מול רבים . אולם חכמת הקבלה מלמדת כי הדברים עמוקים הרבה יותר וגורסת כי מלבד לסיפור ההיסטורי עלינו לדעת כי לחנוכה, כמו ליתר חגי ישראל, משמעות סימבולית הקשורה בנפש האדם. על פי המקובלים, חנוכה מסמל את המדרגה הרוחנית הראשונה שרוכש האדם בחייו. וכל כל הסממנים הנקשרים בו כמו:מכבים,יוונים וכו', אינם אלא סימני דרך בהתפתחות נפש האדם . היו שטבעו את הביטוי "האדם - עולם קטן, העולם - אדם גדול" כך שעל דעת חכמי הסוד, כל אדם הוא מעין דגם מוקטן של המציאות השלמה המוכרת לנו מן החוץ. כלומר, מקבץ הכוחות הפועלים ומפעילים את האדם מן החוץ מטרתם להוביל אל המדרגה המתוקנת שצריך האדם לרכוש במרוצת חייו. בחג החנוכה חכמת הקבלה מבחינה בין שני רצונות קוטביים המצויים באדם. אותם רצונות הקרויים באופן סימבולי "מכבים ויוונים" פועלים בדיסהרמוניה מוחלטת ואינם יכולים לדור בכפיפה אחת עד אשר אחד מהם יוכנע אך לא יתבטל. וירתם על כורחו להשגת התפתחות רוחנית מיטבית. היוונים ,כוחות החושך ,מייצגים את הידיעות הרציונאליות, הידע הנרכש, החכמות החיצוניות והפילוסופיות השונות המקבעות באדם את המחשבה הקרה הגורסת כי אין טעם וצורך לתהות אחר מטרת הקיום. החיים קצרים ויש למהר ולנצל אותם עד תום. תפיסה זו מצמצמת את האדם להתבוננות ממוקדת בתוך עצמו מבלי יכול מעשית לצאת מתוך ה"אני" אל עבר הזולת. לעומת זאת "המכבים", כוחות האור, הם האנטיתזה המוחלטת "ליוונים" ומייצגים את הרצונות הפנימיים הבוערים באדם ודוחפים אותו אל עבר בקשת חיפוש ומשמעות לחיים ולהבין את סודם הנסתר. המכבים לא יסתפקו בתאוות העולם הזה ובמילוי הצרכים החומריים בלבד. לשיטתם קיימת משמעות ערכית-רוחנית לחיים וכל ניסיון לשוות להם פן מובהק אחר נתקל בדחייה ובסירוב. הרצונות הפנימיים מתעוררים ותובעים מן האדם לגלות את סוד החיים הנצחיים. חיש מהרה פורצת מלחמה פנימית בנפש בין שתי השקפות עולם מנוגדות . אותה מלחמת חלשים מול חזקים מזכירה את מלחמות דוד בגולית ומשה בפרעה ואת תוצאותיהן. המכבים מדירים את רגלי היוונים מעל לבמת השלטון בממלכה הקרויה "אדם" ומעוררים ניצוץ רוחני ראשון בנפש. יריית הפתיחה נורתה עם התעוררות הנקודה הרוחנית בלב האדם ומכריזה על תחילתה של דרך חדשה. "כגודל החשק כן גודל המניעה" בשלב זה, על אף התעוררות הרצונות, אותם יוונים מונעים ומסכלים כל ניסיון להיפרד מעולם החומר ולפסוע בשערי עולם הרוח. שהרי כל פסיעה בדרך זו ממוטת עוד לבנה בחומת החומר ומאיימת על יציבותה. בתחילה,אותו ניצוץ המבעיר את תחילתו של המסע הרוחני,נראה חלש ,פעוט וחסר סיכוי למול גודלו ואימתנותו של הרצון האגואיסטי המגושם והשתלטן. אך בו ברגע שזיהה האדם את הרצון המתעורר מתקבצים ניצוצות נוספים ומבעירים את הכוח הטמון בו. בחג החנוכה מסופר על מלחמת "מעטים מול רבים" או אם תרצו אגואיזם מול אלטרואיזם. ר' נחמן אמר "הנה עומדים בפני האדם שני חבלים. חבל קדושה וכנגדו חבל טומאה והבחירה חופשית.." כוונתו לומר שהאגו הלא מרוסן דוחף למציאות המצומצמת של סיפוק רצונות כאן ועכשיו (טומאה). ולמולו עומדת הבחירה להשיג טעם אמיתי לחיים על ידי השתחררות מכבלי האגו ורכישת תכונת ההשפעה והנתינה לאחרים (קדושה). חכמת הקבלה מלמדת כי בחנוכה הסימבוליקה של "חנוכת בית המקדש" הינה רוחנית ומבטאת את בניית בית המקדש בנפש פנימה. מי שהצליח לתקן את רצונותיו מרצון לקבל לעצמו, לרצון לקבל על מנת להשפיע לזולת הוא מי שזכה להקים את בית המקדש הפרטי שלו. בשער הכוונות חלק ב' דף שכ"ח מסביר האר"י שנרות החנוכה מורידים אורות עליונים לעולם הגשמי ומזינים אותו. עוד הוא מוסיף ואומר כי את החנוכייה אין אנו מדליקים לזכר הניסים והנפלאות שהם בבחינת תוצאה, אלא לכל אותן סיבות שבגינן אירע הנס הגדול. חכמי הסוד לימדו כי אם מדליקים נר באמצעות נר דולק אחר, שלהבת הנר המדליק אינה מצטמצמת עקב כך. מצב זה אינו קיים בעולם החומר הואיל והאש,שלהבותיה מבטאות את פנימיות נפש האדם על כלל התחושות, אינה כפופה לחוקיות זו. בדומה לאורו של הבורא הנותן לברואיו ואין נחסר ממנו. מפני שהבורא אין בו עניין של קבלת תענוג לעצמו כי אין בו אהבה עצמית כלל. לכן לימדונו חכמי הקבלה כי הרוצה להידבק בשכינה יצא מאהבה עצמית ויקנה לו אהבת הזולת. ובאופן מטאפורי אומר כי אם ברצוני להתחבר אל האור, עלי ללמוד משלהבת הנר כיצד לנהוג נתינה ושיתוף.כאמור,חג החנוכה בא להאיר לנו את הדרך שבה עלינו לפסוע ולהזכיר שנס "כד השמן" יכול להתחולל בנו בכל רגע שנחליט. כל שצריך הוא רק ניצוץ אחד קטן המקבל חיותו מנרות החנוכה, שאין לנו רשות להשתמש בהם מבחינה חומרית אלא לראותם בלבד וליהנות מהם רוחנית כדי שיאירו את הנפש באור יקרות. אם כן, זהו מהותו של חג החנוכה הבא לסמל את תחילתה של תקופה חדשה שתסחוף אותנו יחד לימים טובים יותר

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

© כל הזכויות שמורות•החומר באתר זה מוגש בברכה מטעם יצחק אהרון ו/או "חכמה" המרכז לקבלה למען הגברת המודעות ולשיפור איכות החיים של כל אחד ואחת. בשל כך הוא מותר לשימוש והפצה ללא הגבלה ובתנאי שתוכנו לא ישונה ויצויין מקורו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק אהרון

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121468 צפיות
הנפש האנושית מלאה פחדים, מודעים ושאינם מודעים. חלקם נצברים ונאספים במהלך חיינו כחלק מהשפעות חברתיות וסביבתיות, וחלקם מולדים. יובן כי קשת האמונות והסממנים לשמירה והגנה מפני עין הרע כמוהם כים הגדול. אך מעל לכולם שוכנת לה בבטחה החמסה. על משמעותה ומקורה של החמסה במאמר שלפניכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121205 צפיות
לצערי הרב החברה המודרנית עם כל הישגיה הרבים לא השכילה להפנים את העובדה כי יש להתייחס אל האישה כשווה בין שווים, ועדיין עינינו הרואות את מקרי ההתעללות הרבים אותם האישה חווה הן בתא המשפחתי ,במקומות העבודה ואפילו ברחוב, שם מייחדים לנשים מסלול נפרד להליכה ונסיעה בתחבורה ציבורית ועד כדי השפלה ביריקה על ילדה רכה בשנים, שהיורקים השפלים מיטיבים לבטא את מידתם הרעה והלא מתוקנת הרואה בילדה קטנה כמעוררת את היצרים רחמנא לצלן.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121335 צפיות
מאז ומעולם הנושא הבוער ביותר בקרב בני האדם היה תחום הזוגיות והאהבה. מי אינו רוצה למצוא את בן/בת הזוג המתאים לו ביותר? מי אינו רוצה למצוא זוגיות חיובית שתמלא את עולמו ותשלים אותו? מי אינו רוצה מערכת זוגית נכונה ותקשורתית? בדברים הבאים אגיש לכם הקוראים כלי בסיסי לבדיקת ההתאמה הזוגית באמצעות חישובי גורלות. אציין כי אין לראות בכך גורל זיווגים מלא אלא לכל היותר זיהוי נקודות החולשה או החוזק בקשר שלכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121147 צפיות
תקופת ימי ט"ו בשבט נושאים עימם ריחות של שינוי באוויר. תחילתה של תקופה חדשה בפתח הטבע משנה פניו, השמים מתבהרים וקרני השמש פורצות מבעד לעננים, מאירות ומלטפות בחמימות עדינה כיד מלטפת. שירת ימי החורף כמעט בסיומה וניתן להבחין בבואו של האביב המתקרב. עתה הבשילו התנאים להתחדשות ולפריחה מחודשת שבסופם האילנות יצמיחו פירותיהם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111152 צפיות
אחד הדיברות אוסר על עבודה זרה, יצחק אהרון מחבר בין עבודה זרה לסקרנות ומסביר על הקשר ביניהם לתחושת הריקנות שאנו עלולים לחוש בחיינו

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111228 צפיות
חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי שקורה לנו יש מקורות רוחניים וכל פעולה שאנו מבצעים מושפעת מהמזל המלווה אותנו. יצחק אהרון מלמד על כוחותיה של עין רעה ועל מה נוכל לעשות כדי לבטל את השפעתה

מאת: יצחק אהרוןקבלה17/07/111397 צפיות
מאז ימי עולם לימדו חכמי הקבלה כי לאותיות השפה העברית, בהצטרפותן לתיבה הנקראת "שם האדם", כוח רוחני עצום ורב המסוגל להשפיע על המזל ועל מאורעות החיים הנעשה עד לפרטי פרטים. לכן אין זה פלא שחכמת הקבלה עוסקת בכך רבות ומקדישה לנושא ספרות ענפה

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937452 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936310 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927980 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929635 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191665 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191608 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica