חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תוכנת תרגום - מילון

מאת: רונן רוטתוכנה13/12/20101107 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
תוכנת תרגום - מילון

מילון הוא כלי לאיסוף, להגדרה ולביאור של אוצר המילים של שפה מסוימת. סוג נוסף של מילון הוא מילון דו-לשוני, המכיל את אוצר המילים של שפה מסוימת, כשלכל מילה ניתנות מקבילותיה בשפה אחרת. מילון עברי אנגלי, למשל, הוא מילון שמכיל את אוצר המילים של השפה העברית, ולכל מילה עברית מוצגות מקבילותיה באנגלית. בשפות שהכתיב שלהן רחוק מלהיות פונטי, כלומר רחוק מלשקף את אופן הגיית המילה, כוללים המילונים לעתים גם מידע על אופן הגיית המילה.

בנוסף למילים והגדרותיהן, כוללים המילונים לעתים תיאור האטימולוגיה של המילים. להמחשת השימוש במילה כולל המילון לעתים משפטים לדוגמה, או מובאות מהספרות.

מילונים רבים מלווים את הטקסט באיורים, הממחישים את ההגדרה הטקסטואלית של המילה. במילון ויזואלי מרכז הכובד עובד אל האיור, שעל חלקיו נכתבות המילים שאותן מתאר האיור.

המילים במילון מסודרות בדרך כלל בסדר אלפביתי (הקרוי לפיכך גם סדר לקסיקוגרפי), המאפשר איתור נוח של מילה נדרשת. מילון דו-לשוני כולל עקב כך שני חלקים: האחד שבו המילים מסודרות בסדר אלפביתי לפי השפה האחת, והאחר שבו המילים מסודרות בסדר אלפביתי לפי השפה האחרת.

החלטה מרכזית הנדרשת בעת יצירתו של מילון היא קביעת אוצר המילים שלו, כלומר החלטה איזה מילים יופיעו במילון, ואיזה מילים יושמטו ממנו, חרף היותן חלק מהשפה. החלטה זו נדרשת, כמובן, במילון שאיננו מקיף, כגון מילון כיס, המכיל רק חלק מאוצר המילים הכולל. גם מילון מקיף, האמור לשקף את כל אוצר המילים של השפה, נמנע בדרך כלל מלעשות זאת. ההחלטות על הכללתן של מילים במילון מקיף מתמקדות בעיקר בתחומים הבאים:

תוכנת מילון היא תוכנה המותקנת במחשב האישי, ומספקת למשתמש שירותי מילון מקובלים. התוכנה פועלת באופן עצמאי, או בשילוב עם מעבד תמלילים. בולט בקטגוריה זו המילון הרב-לשוני בבילון, שביכולתו לקרוא את המילה המוצגת על המסך, באמצעות רכיב OCR. עם התפתחות האינטרנט, הולכים ומתרבים המילונים המקוונים (בהם המילון העברי-אנגלי מורפיקס), כלומר אתרי אינטרנט המספקים לגולש שירותי מילון. מחשב כף יד מאפשר גם הוא התקנה של תוכנת מילון.
ניתן להגיע למילונים המקוונים השונים ברשת האינטרנט באמצעות חיפוש המילה translate ולקבל תוצאות של אתרים המשמשים כמילונים בשפות שונות.

משמעות שם המילון
מכיוון שמילונים הם דו כיווניים, כלומר מתרגמים משפה אחת לאחרת והפוך מקובל ששם המילון מציג את שפת המקור (השפה שאותה רוצים לתרגם) בראשונהואת שפת היעד בסוף לדוגמה,
מילון עברי ערבי הוא שיתרגם מילים מעברית לערבית מילון זה, במילון זה הערכים יסודרו על פי סדר המקובל בשפה העברית (לדוגמא ע"פ סדר אותיות ה א -ב ).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן רוט

קידום  בגוגל seo-pro.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן רוט

מאת: רונן רוטבניין ואחזקה - כללי07/01/11850 צפיות
בעבר מעקות וגדרות היו נחשבות לפריט שימושי לצורכי בטחון בירידה במדרגות ותיחום חצרות הבית, כיום עם התפתחות התעשייה והחדירה של עיצוב הפנים והחוץ לתודעה של הציבור יותר ויותר נוספה החשיבות הרבה של עיצוב הגדרות והמעקות כך שיתאימו לעיצוב הכללי של הבית

מאת: רונן רוטבניין ואחזקה - כללי07/01/11918 צפיות
הקמת מפעלים / מחסנים דורשת עבודה מעמיקה ומקצועית החל משלב תכנון הבנייה הראשוני ועד לסיומו.

מאת: רונן רוטבניין ואחזקה - כללי07/01/11877 צפיות
על מנת לבחור פרגולות / סככות יש להתמקד בכמה היבטים חשובים ומהותיים מאוד שעיקריהם: יופי ואופי הפרגולה. הכוונה היא, שחשוב לבחור לא רק פרגולה שתהיה מעוצבת ויפה , אלא, פרגולה שתהיה בעלת המאפיינים שאתם צריכים כגון: גודל מתאים, סוג של חומר מתאים שממנו עשויה הפרגולה ועוד.

מאת: רונן רוטתוכנה10/12/101008 צפיות
אנטי-וירוס היא תוכנה שנועדה לאתר וירוסי מחשב ולהגן על המחשב מפני פעילותם.

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162642 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152271 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151856 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151780 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151795 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151794 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151662 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica