חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רגע לפני ההדחה הראשונה

מאת: cupofteaטלוויזיה21/12/2010871 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשעה לפני ההדחה הראשונה, וכפי שג'קי אוהב להגיד, "ברגע של חוסר וודאות", הייתי רוצה לציין את אחד הדברים שיותר אהובים עליי בתוכנית ה"אח הגדול". טווח הגילאים הרחב בין המתמודדים שבוחרים להכנס לתוך ביתו של ה"אח הגדול".

בעונה השלישית, ישנו דגש חזק על הפערים. החל מקבוצת הצעירים: התאומות גיטר, נופר, ג'קי, אלעד ויואב. בני תחילת שנות ה-20 לחייהם. עד אלו שחיים את החצי השני של שנות העשרים של חייהם: סיון א., סיון ד., עמיר, עתי, ליהיא, לי-עוז וליאם.  נציגת שלהי שנות ה-30: דנה וכמובן, אלו שעברו חיים שלמים ובמקרים מסוימים אף יותר: פרידה, יורם ויגאל.

במהלך הצפייה, אני נזכרת איך, מילא מבנה האישיות שעדיין מתפתח לאורך חיינו, אבל הגישה והאינטרקאציה בין הסובבים אותנו משתנה לאורך שלבי החיים.

בני תחילת שנות ה-20, צעירים, רק פורחים אל תוך עולם הבגרות, בעולם של מידע גועש וחופשי, מנסים לאתר את עצמם בתוך משוואת החיים בעולם המערבי. ניקח לדוגמא את החיזור שמתרחש בין ג'קי לנופר. ניסיונות המגע הם תמימים, מופנמים, האינטראקציה נטולת ותק קודם - יחסית, ביישנות אופיינית, אך נחישות ותאווה לרומנטיקה הוליוודית ודרמה. לדוגמא נוספת, ניקח את האינטראקציה בין יואב לתאומות גיטר, הן חיות את הרגע בשמחת חיים "חפלאית", הוא מנסה בביישנות ובחוסר ביטחון מחריד להשתחל אל תוך עולם תוכנן של התאומות. הוא רוצה שיאהבו אותו באופן כללי, הוא רוצה להרגיש נאהב, על בסיס רגע כפסיק בחיים, הוא גיבש התאהבות ומנסה להיאחז בה על מנת לספק את הפחד שלו מחרדות הקיום הכי בסיסיות שלו. בבית בו כולם אנשים זרים, פחות או יותר, הוא לא מבין למה הוא לא מרגיש שייך.

עכשיו, נוציא שנייה את ליאם מהמשוואה, כי לדעתי, היא מתנהגת בצורה שלא תבייש מקרה קלאסי של "חולת היסטריה" בספרי מבוא לפסיכולוגיה. רמות ההדחקה בבחורה הזו יכולים לממן תארים למספיק ילדי פסיכולוגיים, פסיכיאטריים ותראפיסטיים. אז לצורך פוסט זה, נוציא אותה שניה מהמשוואה.
קבוצת דיירי ה"אח הגדול" בני ה-25+ המכילה את עמיר, סיון א., סיון ד., עתי, לי-עוז וליהיא. מעט יותר למודת ניסיון מהצעירים, מעט רגועה יותר באינטראקציה שלהם בינם לבין עצמם, ועל המסך כל דרך התנהגותם באינטראקציות חברתיות נגלית כעוד זכרון אסוציאטיבי מהיסטוריה האינטראקציה בחברה של אחד מאיתנו כרווקים/רווקות. דוגמא: אחד מהשיעורים שלמדנו במהלך החיים, בעיקר במהלך שנות ה-20 לחיים, הוא שאלכוהול הוא כלי נהדר להורדת מחסומים וחרדות במצבים חברתיים. סיון א. רצתה ללכת אחרי רחשי ליבה ולנשק או את עתי או את עמיר. ממסיבה שבה היא השתחררה באמצעות כמה כוסות משקה, היא מצאה את עצמה בארון מתנשקת עם עמיר, סיטואציה שיכלה לקחת הרבה יותר זמן מפחות משבוע מהכניסה לבית האח הגדול- סיפוק צרכים לעיני מדינה שלמה. עתי שרצה את סיון א., לאחר שגילה שנוצר מגע פיזי בינה לבין עמיר, החליט מתוך עצמו ואישיותו שהוא משנה את רצון חלציו ועוזב את תאוותו אליה בצד והמשיך הלאה.

למה? שיקולים והחלטות בהקשרים רומנטיים משתנים בתפיסתנו במהלך החיים. ברור שכל אחד מדיירי בית האח הגדול בעונה ה-3, שונה מהאחר, ברור שכל אחד מהם בעל תפיסת עולם פנימית אישית ואינדבידואלית, אבל אין מה לעשות, זמן הוא מרכיב חשוב בהתהוות שלנו כאנשים.

מה שמכניס ללופ אינסופי פנימי של מחשבות בחור בן 21 (דחייה, לדוגמא), לא יכניס בחור בן 28 (לדוגמא) שכבר גיבש ביטחון עצמי ואת מקומו היחסי בעולם המבוגרים. פרספקטיבה היא דבר נרכש (להוציא מקרים יוצאי דופן), וזהו לדעתי אחד מהתבונות שבית האח הגדול מייצר לפריים טיים כתופעת לוואי. וכמו שהמבוגרים שבחבורה חזרו ואמרו "אתם עוד ילדים, אתם תבינו.. אל תדאגו.. אתם עוד צעירים".
האח הגדול, באין כורחו, נותן תצפית על ההתפתחות הרגשית לפי חתכי גיל, נקודת יתרון לזכותם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הבלוג של "זו שלא ידעה לסתום את הפה"

http://bokeret.blogspot.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת cupoftea

מאת: cupofteaטלוויזיה21/12/10863 צפיות
לדעתי, המשימה נועדה לגבשם דווקא, כנגד "אויב משותף" הקרוי מפיי דיירי בקתת העץ בבית האח הגדול "הנינג'ה הנאצית". ניתן לשים לב שהמריבות הקטנוניות תמו עם סתימת החורים. ואפילו שיחות נפש התחילו בין הדיירים השונים בעומדם בפוזת הילד ההולנדי שסותם עם אצבעו את החור בסכר ומונע הצפה ומציל את הולנד או במקרה זה את ה"יישוב".

מאמרים נוספים בנושא טלוויזיה

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191530 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: אורן זוזלטלוויזיה10/03/152326 צפיות
צפיתי עכשיו לראשונה בחיי באחד מפרקי הסדרה ״בית הקלפים״. כשאני אומר צפיתי אז כמובן שאני מתייחס אל עצמי והעצמי הזה הוא אורן זוזל. http://ozoozle.com/ בהתייחס לעובדה שחוש האומנות שלי שמע והבין שמדובר בסדרה עם אחוזי צפייה גבוהים, סדרה מדוברת עם המון יחסי ציבור חזקים ומשרדי פרסום מן השורה הראשונה. סדרה אחת שצפייה בפרומואים דלה הבנתי שקווין ספייסי חריף, הוא השחקן הראשי שלה. הפרומו עצמו מריץ את תמונתם של כוכבי הסדרה אך ללא שמות ואילו באישיות מפורסמת כמו ספייסי, נעצר הפרומו שמכריז על ימי ושעות השידור.

מאת: רז דרוםטלוויזיה08/09/143354 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר להישאר מעודכנים עם סדרות לצפייה ישירה חדשות היא להכיר את האתרים הנכונים אשר יודעים לספק את כל הפרקים המלאים של הסדרות הכי חדשות. אנחנו כאן על מנת לדבר על האתרים האלה שבמקרה יש לנו שניים כאלה.

מאת: רז דרוםטלוויזיה04/09/143319 צפיות
אין ספק כי במידה ואתם מעוניינים לראות את הסדרות הכי חדשות והכי חמות בארץ ובחו"ל אין ספק כי האתרים שלנו יספקו לכם את הסחורה.

מאת: רז דרוםטלוויזיה03/09/143045 צפיות
אין ספק כי כיום רוב האנשים צופים בסדרות האהובות עליהם באינטרנט באמצעות צפייה ישירה. מציאת סדרות לצפייה ישירה נעשתה קלה מתמיד מאחר ויש הרבה מאוד אתרים אשר מספקים תוכן לצפייה ישירה באופן קל, מהיר ונוח.

מאת: רז דרוםטלוויזיה04/08/143583 צפיות
סדרות לצפייה ישירה היא אחת הפתרונות העיקריים והחשובים לכל בני האדם, וכי לכולנו יצא כי לפחות פעם אחת בחיים שלנו אנחנו פספסנו פרק באיזושהי סדרה ולא היה לנו איך להשלים אותו,

מאת: רז דרוםטלוויזיה16/07/144018 צפיות
ערוץ 2 נוסד בשנת 1993 וחולל מהפכה ענקית בדרך שבא אנחנו רואים טלוויזיה. ערוץ 2 שידור חי הציג לראשונה פרסומות, דבר שכיום אולי נשמע שלילי, אבל בשנים הראשונות זה נחשב היה למשהו חדש ומרענן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica